'. the_title(); .'

Besök Telenor »

Telenor

Telenor är en stor internationell koncern som erbjuder lösningar inom data-, tele-, och mediakommunikation. Över 176 miljoner mobilabonnemang har tecknats hos Telenor men företaget har även massor av kunder som använder sig av deras mobila bredband och de är verksamma på 13 marknader i Europa och Asien. Det är alltså en stor koncern vi snackar om här, vilket såklart även är ett bevis på att kunderna gillar deras lösningar.

Stabilt bredband och suverän täckning

Telenors mobila bredband når 99 % av Sveriges befolkning och är så pass stabilt som ett bredband kan bli, men hur hög hastighet du kan få beror naturligtvis på hur långt ifrån masten du befinner dig och bebyggelsen mellan masten och din bostad.

Bredbandsabonnemang hos Telenor

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Telenor Surf Small 4 GB 20/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Medium 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Large 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4788 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Mobilt Bredband Kontantkort Fyll på

(Kontantkort)

6/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

249 kr 0 kr 249 kr USB-Modem 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Telenor Surf Small 4 GB 20/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Medium 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Large 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4788 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Mobilt Bredband Kontantkort Fyll på

(Kontantkort)

6/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

249 kr 0 kr 249 kr USB-Modem 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Telenor Sverige AB

Adress: 371 80 Karlskrona

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: http://www.telenor.se/

Telefon: 020 222 222

Email: [email protected]

Telenor's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (20 personer)

1.65/5
1.85/5
1.9/5
1.6/5

Omdömen om Telenor

20 omdömen om Telenor

  1. Jag har testat Surf S ett tag nu och jag tyckte att det var ett bra val, inte bara för att täckningen och hastigheten var bra, man får dessutom 50 kr i månadsrabatt.
    Funkar fint om man ska lyssna på musik eller kolla på videoklipp.

  2. Jag har Large paketet och den funkar perfekt till att streama filmer i Netflix, ingen lång väntetid, det är bara starta filmen och kolla.
    Den är prisvärd om man är på resande fot. 🙂

  3. Tyvärr Telenor! Bor centralt i Ronneby och har mkt dålig täckning för min iphone 5 mobilt bredband. Tar alldeles för lång tid att koppla upp. Tittar inte på film eller lyssnar på musik. Funderar på att byta till annan leverantör som kan garantera bättre täckning. Tråkigt för Telenor har bra kundservice.

  4. Jag är ny kund så jag håller på att lära mig allt mvh Lotta hallen

  5. I stort sett nöjd med vad jag erhållit från Telenor.

  6. Jag har fiber från Telenor med öppna stadsnät som levererar till Telenor. Har varit utan fiber i 15 dagar nu, uruselt

  7. Har tillbringat otaliga timmar med att nå sk kundtjänst å de gånger man faktiskt kommer fram efter 1-2 timmar i telefonkö är servicenivon oförskämd och under all kritik.Dem står inte för något dem lovat i telefon.Responsen är obefintlig och man blir runtkopplad

  8. Jag funderar på att skaffa de till mobilen, det ser ut som att de har bra pris typ

  9. Har fiber som ska leverera 1000 MB/s. Får ut 30 MB/s på wifi och de vägrar se det som ett problem. Deras lösning? Använd näteverkskabel…
    De har dessutom fakturerat fel på varje faktura jag fått (för mycket så klart).
    Helt värdelöst, välj annan leverantör om ni kan!

  10. Idag fick jag ett brev av Telenor där de talar om att de höjer mitt bredband från 250/100 till 250/250 och höjer priset! Helt utan att jag bett om det!
    Bluff och båg!
    När jag tidigare ringt in till Telenor och påtalat att de har enormt liten skillnad på priset på sina bredbandserbjudanden och att de är svindyra, kommenterade de med att de har en så bra support och det är därför de är dyrare!
    Gör en sökning på betygssidor på nätet för att få veta vad vi kunder tycker om supporten!
    Uselt!

  11. Varning för Bredbandsbolaget/Telenor!

    Följande kan de erbjuda dig:

    VAD I HELA FRIDENS NAMN ÄR DET HÄR?????!!!! 😡😡😡😡😡😡😡😡
    Idag kom det hem ett brev i brevlådan om att tv tjänsten via telejacket kommer att försvinna hos er? För att ersättas med vadå? Inte nog med att ni ALDRIG de facto har kunnat leverera lovad hastighet på bredbandet, stått och lovat på kundtjänsten att det skulle åtgärdas åtskilliga gånger vilket aldrig gjordes, missat att informera om att ett nytt modem behövs för att leverera lovad hastighet, uppgradera hastigheten för enbart 49 kr extra per månad som plåster på såren, missar sen att överhuvudtaget varken kontrollera att det GÅR att leverera lovad hastighet eller faktiskt göra ändringen till den nya lovade hastigheten, när vi sen ringer in i tre omgångar under två veckors tid lovas det att ordna inkopplingen av den nya hastigheten, vid tredje inringningen upptäcker man att det inte GÅR att leverera hastigheten som det var avtalat och skrivet, som plåster på såren bjuds vi på en månads fritt bredband och 150 kr i rabatt under ett års tid för att vi inte ska gå över till Telia som kan leverera SAMMA typ av bredbandstjänst med tv,(vilket jag påpekar är en av de stora anledningarna till att vi valde Bredbandsbolaget från början för att de hade ett bra tv-utbud), telefon för billigare avgift hos Telia och nu dimper det här brevet ner i brevlådan? Ni måste skämta!!! Vi har varit kunder hos er i EX ANTAL ÅR och har banne mig haft tålamod med alla tekniska svårigheter. Nu räcker det! Ni tvingade dessutom på oss ett års bindande till för att ge oss 150 kr i rabatt. Snacka om att ni bryter er del av avtalet när nu gör såhär!
    Jag kommer att ringa till er imorgon för att säga upp vårt skämt till avtal. Möter jag på minsta motstånd så är tidningarna nummer två på min telefonlista.

    Det här är mitt meddelande till Telenor ikväll. Det är inte på något sätt en överdrift utan snarare en underdrift med allt klydd och åtskilliga timmar vi har lagt på företaget för att de ska leverera det som de har lovat.

  12. Vi har nu haft Telenor som leverantör i 3 månader. De har lyckats felfakturera, dvs kraftigt överfakturera oss 3 månader i rad. Det är nu uppenbart att det inte handlar om inkompetens. Man försöker systematiskt överfakturera kunder i hopp om att de inter märker det eller inte orkar stå i en halvtimmes telefonkö för att få fakturan korrigerad, dvs bedrägeri. Dessutom gör man det otroligt svårt för kunder att säga upp sina abonnemang, tex inte ta emot uppsägningarna per mail. Man hävdar att sedan man inte tagit emot någon uppsägning och kunden kan inte visa upp skriftligt bevis på motsatsen.

  13. OBS!!! UNDVIK TELENOR!!!

    Efter flera månader av att ha behövt jaga dem varenda månad då de drar för mycket pengar på deras fakturor och jag sitter med ett abonnemang jag inte vill ha efter att ha blivit ljugen för av deras kundtjänst var gällande bindningstid och avtalet jag gick med på, så har deras kundtjänst på något sätt lyckats bli ännu sämre och talar illa till en direkt i telefon när man ringer.

    Kundtjänsten talade idag om för mig att det är mitt fel om jag har litat på vad de på kundtjänsten tidigare berättat för mig och att det ligger på mitt ansvar om de har gjort fel. Att jag är korkad och lättlurad om jag litar på vad deras kundtjänst säger och att de inte har ett ansvar att uppfylla deras del av avtalet, utan att det enbart är jag som kund som har ett ansvar gentemot dem, även om det är telenor som har gjort fel. Han bad mig sammanfatta samtalet för att se om jag har förstått vad vi kommit fram till, så jag sa det som jag skrivit ovan och frågade om det stämde och han sa att ja, då har jag förstått rätt. Jag frågade även om det är mitt fel om kundtjänst ljuger för mig och han sa att ja, det är det. Det är alltså mitt fel som kund, om jag litar på kundtjänst när de ljuger.

  14. Ofattbar dålig kundservice, de går in för att lura en vid uppsägning och föreslår överlåtelse… Säljknep, sen skickar de aldrig ut något brev..
    och jag har fått betala 400 kr i månaden när man redan sagt upp bredbandet för ett halvår sedan. Tror de att man kommer använda deras tjänster igen? ALDRIG! Prata gott om dem? ALDRIG!!!

  15. Varit kund hos Bredbandsolaget som då köptes upp av Telenor. Var kund i sammanlagt 10 år innan jag behövde avsluta och bad om att skicka en retursedel hem till mig för retur av deras modem. ”Nä det gör vi inte längre, tyvärr kan jag inte hjälpa dig!” svarar personen jag pratar med efter 55min kötid. Där tappade ni mig för gott kan jag säga.

  16. Beställde företagsabonnemang och telefon via Telenor (13/1). När telefonen kom (28/1) var den repig på baksidan. Kontaktade deras support via mail (28/1) och fick som svar (30/1) att jag behövde gå till butik eller ringa deras serviceverkstad. Ringde serviceverkstaden (31/1) och de hänvisade till butik där man skulle hjälpa mig att få en ny telefon. Väl i butik (2/1) så fick jag veta att de inget kan göra eftersom telefonen är köpt via webbtjänsten. Ringde till supporten (3/1) och fick reda på att det det inte är så mycket man kan göra eftersom det är svårt att bevisa hur skadan uppkom samt att jag borde tagit ärendet via PostNord. De hänvisade sedan till något formulär som jag avböjde eftersom jag behöver en telefon nu. Försökte häva köpet men eftersom det gått mer än 14 dagar så gick inte det utan jag skulle i så fall kunna säga upp abonnemanget och bli fakturerad för resterande 24 månader. Kan vara det sämsta bemötande jag någonsin fått. Detta ärendet har tagit extremt mycket tid och energi från mig och min verksamhet.

    Kan också rekommendera andra företag som är intresserade av deras ”trygg 48”-försäkring att läsa igenom avtalet ordentligt där det står att telefonen som kommer inom 48 timmar inte behöver vara ny utan kan vara begagnad.

  17. Det stora företaget som inte tar ansvar!
    Telenor levererar undermåligt bredband och ip tv som inte fungerar som det ska! Efter massor med felanmälningar, telefonsamtal, ominstallationer osv vill jag bryta mitt avtal. Telenor vägrar! Ett avtal är ett avtal oavsett om de tjänster vi distribuerar fungerar eller ej!
    Har sagt upp bredbandet eftersom det var obundet. Nu får jag ju leva med tv-fiaskot ytterligare ett halvår om nu inte Telenor inser att man inte lyckats leverera det man ska och säger upp avtalet i förtid. Sista steget är att säga upp mina 6 mobilabonnemang och gå från helkund till noll kund.
    Givetvis en droppe i havet i för dem men ställningstagande och varnande från mig till er som läser detta! Kommer inte att gynna detta blufföretag i framtiden, hoppas du som läser tar samma kloka beslut!

  18. Blir inte kund hos Telenor. När du får problem som ex. någon bedragare har beställt varor på ditt namn omedvetet så står du där ensam. Dålig kund service som inte svara på frågor. Dom hotar med rättegång och kräver pengar på saker du inte har köpt eller beställt. Det är inte första gången dom låter bedragarna komma undan och jagar kunderna på pengar.

  19. ***Utan internet i 5+ dagar under Karantän!***

    Nu har jag varit helt utan internet i fem dagar, och varje dag flyttar dom fram dagen det kommer vara fixat två dagar. Först fick man ingen information ÖVER HUVUD TAGET och pga trodde jag ju att felet var lokalt och försökte då fixa det. Men det gick ju inte eftersom felet var systematiskt från leverantören.

    Kompensationen för detta? Om jag ringer in till kundtjänst och står i telefonkö i 50 minuter så drar dom av den proportionerliga delen av räkningen som nedtiden motsvarar. Internet nere vid tre dagar? Du tjänar 30 kr. Vare värt det? Kompensationen är PATETISKT.

    På kundtjänsten sa dom att ”ett SMS skulle skickats ut men ingen gjort det” om uppdateringar kring nätet. TELENOR måste vara det sämsta av dom stora företagen som levererar internet i Sverige. Elsadden funkade inte heller när modemet kom, så då skulle dom skicka en ny. Gjorde dom det? Nej.

    Varför hålla vad man lovar? Varför leverera internet när man är ett företag som levererar internet? Man kanske ska börja göra något helt annat i stället. Och jag som trodde Telia var värdelösa när dom kräver en på pengar när man lämnar in den TRASIGA modemet som man använt i tre år.

    Nätet ska enligt Telenors oseriösa prognoser komma tillbaka om två dagar. Det betyder att det är 4-5 dagar bort som närmast. Ett företag som inte ens försöker leverera en kommersiell produkt på en kapitalistisk marknad borde gå under. Nu jag har PRECIS betalat en klumpsumma för dom första tre månaderna vilket dom var smarta att fakturera (som en ihopslagen summa) det första dom gjorde…

    Listan borde introducera nollan, för en etta är ett alltför bra betyg. Inget internet, ingen information, ingen kompensation. Det är var Telenor står för. Värdelöst.

    Skrev -10000 i deras app men systemet accepterade inte det, så skickade iväg en 0 på 0-10 skalan.

  20. KAN MAN SJUNKA LÄNGRE NER ÄN NI GÖR?!?!
    Efter korrekt avslutat abonnemang flyttar jag utomlands. 5 år senare kommer ett faktura
    där de kräver ersättning för icke-återlämnad router!
    På kund”service” får man ett otrevligt bemötande med brysk uppmaning att betala eller lämna routern.
    Alltså anklagas jag för tjuv!!!
    VAD NI ÄN GÖR, SÅ HA ALDRIG MED DETTA FÖRETAG ATT GÖRA!

Leave a Reply to Blom Cancel reply