'. the_title(); .'

Besök Telenor »

Telenor

Telenor är en stor internationell koncern som erbjuder lösningar inom data-, tele-, och mediakommunikation. Över 176 miljoner mobilabonnemang har tecknats hos Telenor men företaget har även massor av kunder som använder sig av deras mobila bredband och de är verksamma på 13 marknader i Europa och Asien. Det är alltså en stor koncern vi snackar om här, vilket såklart även är ett bevis på att kunderna gillar deras lösningar.

Stabilt bredband och suverän täckning

Telenors mobila bredband når 99 % av Sveriges befolkning och är så pass stabilt som ett bredband kan bli, men hur hög hastighet du kan få beror naturligtvis på hur långt ifrån masten du befinner dig och bebyggelsen mellan masten och din bostad.

Bredbandsabonnemang hos Telenor

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Telenor Surf Small 4 GB 20/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Medium 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Large 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4788 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Mobilt Bredband Kontantkort Fyll på

(Kontantkort)

6/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

249 kr 0 kr 249 kr USB-Modem 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Telenor Surf Small 4 GB 20/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Medium 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Surf Large 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4788 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telenor Mobilt Bredband Kontantkort Fyll på

(Kontantkort)

6/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

249 kr 0 kr 249 kr USB-Modem 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Telenor Sverige AB

Adress: 371 80 Karlskrona

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: http://www.telenor.se/

Telefon: 020 222 222

Email: konsument@telenor.com

Telenor's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (13 personer)

2/5
2.08/5
2.38/5
2/5

Omdömen om Telenor

13 omdömen om Telenor

  1. Jag har testat Surf S ett tag nu och jag tyckte att det var ett bra val, inte bara för att täckningen och hastigheten var bra, man får dessutom 50 kr i månadsrabatt.
    Funkar fint om man ska lyssna på musik eller kolla på videoklipp.

  2. Jag har Large paketet och den funkar perfekt till att streama filmer i Netflix, ingen lång väntetid, det är bara starta filmen och kolla.
    Den är prisvärd om man är på resande fot. 🙂

  3. Tyvärr Telenor! Bor centralt i Ronneby och har mkt dålig täckning för min iphone 5 mobilt bredband. Tar alldeles för lång tid att koppla upp. Tittar inte på film eller lyssnar på musik. Funderar på att byta till annan leverantör som kan garantera bättre täckning. Tråkigt för Telenor har bra kundservice.

  4. Jag är ny kund så jag håller på att lära mig allt mvh Lotta hallen

  5. I stort sett nöjd med vad jag erhållit från Telenor.

  6. Jag har fiber från Telenor med öppna stadsnät som levererar till Telenor. Har varit utan fiber i 15 dagar nu, uruselt

  7. Har tillbringat otaliga timmar med att nå sk kundtjänst å de gånger man faktiskt kommer fram efter 1-2 timmar i telefonkö är servicenivon oförskämd och under all kritik.Dem står inte för något dem lovat i telefon.Responsen är obefintlig och man blir runtkopplad

  8. Jag funderar på att skaffa de till mobilen, det ser ut som att de har bra pris typ

  9. Har fiber som ska leverera 1000 MB/s. Får ut 30 MB/s på wifi och de vägrar se det som ett problem. Deras lösning? Använd näteverkskabel…
    De har dessutom fakturerat fel på varje faktura jag fått (för mycket så klart).
    Helt värdelöst, välj annan leverantör om ni kan!

  10. Idag fick jag ett brev av Telenor där de talar om att de höjer mitt bredband från 250/100 till 250/250 och höjer priset! Helt utan att jag bett om det!
    Bluff och båg!
    När jag tidigare ringt in till Telenor och påtalat att de har enormt liten skillnad på priset på sina bredbandserbjudanden och att de är svindyra, kommenterade de med att de har en så bra support och det är därför de är dyrare!
    Gör en sökning på betygssidor på nätet för att få veta vad vi kunder tycker om supporten!
    Uselt!

  11. Varning för Bredbandsbolaget/Telenor!

    Följande kan de erbjuda dig:

    VAD I HELA FRIDENS NAMN ÄR DET HÄR?????!!!! 😡😡😡😡😡😡😡😡
    Idag kom det hem ett brev i brevlådan om att tv tjänsten via telejacket kommer att försvinna hos er? För att ersättas med vadå? Inte nog med att ni ALDRIG de facto har kunnat leverera lovad hastighet på bredbandet, stått och lovat på kundtjänsten att det skulle åtgärdas åtskilliga gånger vilket aldrig gjordes, missat att informera om att ett nytt modem behövs för att leverera lovad hastighet, uppgradera hastigheten för enbart 49 kr extra per månad som plåster på såren, missar sen att överhuvudtaget varken kontrollera att det GÅR att leverera lovad hastighet eller faktiskt göra ändringen till den nya lovade hastigheten, när vi sen ringer in i tre omgångar under två veckors tid lovas det att ordna inkopplingen av den nya hastigheten, vid tredje inringningen upptäcker man att det inte GÅR att leverera hastigheten som det var avtalat och skrivet, som plåster på såren bjuds vi på en månads fritt bredband och 150 kr i rabatt under ett års tid för att vi inte ska gå över till Telia som kan leverera SAMMA typ av bredbandstjänst med tv,(vilket jag påpekar är en av de stora anledningarna till att vi valde Bredbandsbolaget från början för att de hade ett bra tv-utbud), telefon för billigare avgift hos Telia och nu dimper det här brevet ner i brevlådan? Ni måste skämta!!! Vi har varit kunder hos er i EX ANTAL ÅR och har banne mig haft tålamod med alla tekniska svårigheter. Nu räcker det! Ni tvingade dessutom på oss ett års bindande till för att ge oss 150 kr i rabatt. Snacka om att ni bryter er del av avtalet när nu gör såhär!
    Jag kommer att ringa till er imorgon för att säga upp vårt skämt till avtal. Möter jag på minsta motstånd så är tidningarna nummer två på min telefonlista.

    Det här är mitt meddelande till Telenor ikväll. Det är inte på något sätt en överdrift utan snarare en underdrift med allt klydd och åtskilliga timmar vi har lagt på företaget för att de ska leverera det som de har lovat.

  12. Vi har nu haft Telenor som leverantör i 3 månader. De har lyckats felfakturera, dvs kraftigt överfakturera oss 3 månader i rad. Det är nu uppenbart att det inte handlar om inkompetens. Man försöker systematiskt överfakturera kunder i hopp om att de inter märker det eller inte orkar stå i en halvtimmes telefonkö för att få fakturan korrigerad, dvs bedrägeri. Dessutom gör man det otroligt svårt för kunder att säga upp sina abonnemang, tex inte ta emot uppsägningarna per mail. Man hävdar att sedan man inte tagit emot någon uppsägning och kunden kan inte visa upp skriftligt bevis på motsatsen.

  13. OBS!!! UNDVIK TELENOR!!!

    Efter flera månader av att ha behövt jaga dem varenda månad då de drar för mycket pengar på deras fakturor och jag sitter med ett abonnemang jag inte vill ha efter att ha blivit ljugen för av deras kundtjänst var gällande bindningstid och avtalet jag gick med på, så har deras kundtjänst på något sätt lyckats bli ännu sämre och talar illa till en direkt i telefon när man ringer.

    Kundtjänsten talade idag om för mig att det är mitt fel om jag har litat på vad de på kundtjänsten tidigare berättat för mig och att det ligger på mitt ansvar om de har gjort fel. Att jag är korkad och lättlurad om jag litar på vad deras kundtjänst säger och att de inte har ett ansvar att uppfylla deras del av avtalet, utan att det enbart är jag som kund som har ett ansvar gentemot dem, även om det är telenor som har gjort fel. Han bad mig sammanfatta samtalet för att se om jag har förstått vad vi kommit fram till, så jag sa det som jag skrivit ovan och frågade om det stämde och han sa att ja, då har jag förstått rätt. Jag frågade även om det är mitt fel om kundtjänst ljuger för mig och han sa att ja, det är det. Det är alltså mitt fel som kund, om jag litar på kundtjänst när de ljuger.

Leave a Reply to Ann-Charlotte Holmstedt Cancel reply