'. the_title(); .'

Besök Bredband2 »

Bredband2

Bredband2 grundades redan 1989, alltså långt innan bredbandet gjorde sitt intåg i Sverige och resten av världen under 90-talets andra hälft. Företaget har således hängt med från allra första början. Idag har Bredband2 över 120 000 kunder anslutna till sitt fiberbredband men de erbjuder även mobilt bredband och telefoni. Deras styrka är emellertid det fasta fiberbredbandet eftersom det mobila bredbandet fortfarande är begränsat till 3G med en maxhastighet på 32 Mbit/s.

Sveriges snabbaste svarstid

Bredband2:s fiberbredband är ett mycket bra alternativ för dig som gillar att surfa snabbt och framförallt få snabba svarstider. Svarstiden är helt enkelt den tid det tar för en server (där till exempel en hemsida ligger) att svara på din dators anrop. Ju snabbare svarstid desto snabbare kommer du åt den plats du vill surfa in på, spela på eller ladda ner en fil ifrån. Enligt bredbandskollen.se:s samlade statistik har det visat sig att Bredband2 har varit snabbast när det gäller svarstider sex år i rad. Men observera att själva bredbandshastigheten är viktigare än svarstiden när du väl har hamnat på en sajt där du till exempel streamar fil och laddar ner filer.

Bredbandsabonnemang hos Bredband2

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredband2 Mobilt Bredband Mellan 2 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 188 kr 2455 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Stor 10 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 218 kr 2815 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Premium 20 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 258 kr 3295 kr USB-Modem 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredband2 Mobilt Bredband Mellan 2 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 188 kr 2455 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Stor 10 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 218 kr 2815 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Premium 20 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 258 kr 3295 kr USB-Modem 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Bredband2 AB

Adress: Box 557 201 25 Malmö

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: http://www.bredband2.com/

Telefon: 0770 - 811 000

Email: helpdesk@bredband2.com

Bredband2's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (17 personer)

0.59/5
0.65/5
0.88/5
0.53/5

Omdömen om Bredband2

17 omdömen om Bredband2

  1. Det har varit mycket krångel med mobila bredbandet, ibland vill den inte bara funka och supporten har ingen aning vad som är problemet, har bytt ut USB-modemet en gång och samma problem uppstår.

  2. Varning för bb2!

    Jag hade valde att avsluta mitt abonnemang för att jag betalade för 100Mbit/s men fick bara 30Mbit/s och jag fick sitta i telefonkön i ca 1 timme varje gång jag ringde dem för att kolla upp vad som är problemet, de bad mig att testa om det vara samma problem på andra datorer och det var samma problem på både mina datorer och mobil.
    De frågade om de skulle skicka en tekniker över för att kolla på saken, men jag tycker att det är slöseri med tid och pengar för att jag har gått igenom allt steg-för-steg och ändå kvarstår problemet + att jag skulle få betala för att tekniker ska komma över och göra samma sak som vad jag har gjort ett antal gånger.
    Efter jag hade sagt upp abonnemanget så skickade de fortfarande fakturor, trots att jag hade ett brev där det står att jag har sagt upp abonnemanget.

    Jag hoppas att företaget går i konkurs!

  3. Upprepar också en varning för Bredband 2. Felanmälde IP telefoni 9 januari via mail, eftersom det inte gick att komma fram på telefon (över en timmes väntan). Fick ett svarsmail samma dag där man meddelar att man snarast kommer att kontakta mig ang detta.
    Idag 30 januari har jag fortfarande inte fått någon mer återkoppling, trots att jag har mailat till dem igen.
    Har suttit i telefonkö i dag över 2 och en halv timme, stod då ”först” i kön. Sedan bröts samtalet och jag kopplanes ner…
    Har sagt nu upp alla avtal med bb2, både via mail och snigelpost, samt stoppat autogirot.
    Instämmer med tidigare omdöme, hoppas att företaget går i konkurs.

  4. Hopplösa att få kontakt med. Meilat den 29/1 ännu inget svar. ( Min ”postlåda” funkar inte )
    Skickat ett brev med snigelpost. Får se vad som händer. för övrigt har allt funkat bra med dem

  5. Har svårt att förstå lagen

    Bredband2 har svårt att förstå Lag om elektronisk kommunikation 5 kap. 15 b § där det tydligt står att 1 månads uppsägning gäller, men de vill ha 1 kalendermånads uppsägning. Sen har de också svårt att förstå innebörden av tjänst. Kundtjänst ska vi inte snacka om för den existerar inte, de vägrar svara på kommunikation. I mitt fall har det gått så långt att jag anmält dem till allmänna reklamationsnämnden och konsumentverket men inte ens det förstår de. Verkar vara ett skumrask företag som är bara ute efter att få in pengar. Varnar er från att köpa tjänst hos dem

  6. Måste klaga på kundservicen hos Bredband2.

    Har haft fakturan skickat till mig på mail sedan jag tecknade abonemanget för ca 1 år sedan. Har inte varit några konstigheter fram till den här måndaden. Tydligen så har Bredband2 haft tekniskt strul och fakturan har inte kunnats skickas ut via mail. Då bör man ju tycka att de borde meddela de kunder som är drabbade och skicka ut det på brev. Men inte då. Hade kanske noterat att det fattats en faktura, om det inte hade skett under december månaden med allt jul/nyårs firande. Istället märker jag att porten är blockerad i slutet av januari strax efter jag precis har betalat en faktura.

    Efter jag har ringt(och suttit i telefonkö i 50minuter) så kommer det fram att en faktura saknas. Först då får jag inloggning på hemsidan och kan kolla detta. Inte nog med att internet har blivit blockerad så ska jag betala en påminnelse avgift på det hela. Och hur och vart man blir påmind kunde de på kundmottagningen inte svara på. Så nu sitter man här utan internet och får betala en påminnelseavgift utan påminnelse. Inte heller låser de upp porten även fast jag har sagt upp abonnemanget samt betalat senaste fakturan innan de pengar för den ”glömda fakturan” kommer in, och det kunde ta upp till 5 bankdagar…

  7. VARNING !
    Internet stänger av sig jämt och ständigt:
    Vi betalar fakturor utan fungerande uppkoppling.
    Det är nästan omöjligt att komma fram till kundtjänsten.
    Fakturorna skall dock betalas, trots att de är för en tjänst som vi inte kan använda…..

  8. Välj INTE Bredband2. Dom har inte lyckats att få en enda faktura rätt. Dom skickar ändå påminnelser trots att

    alla deras fakturor är fel. Dom är extremt svåra att nå och om du når fram till supporten så är det som att

    prata med en vägg. Epost och via hemsidan svarar dom inte på.
    Har stor erfarenhet att beställa tjänster och ta juridisk konflikt men måste tyvärr säga att jag aldrig

    upplevt något liknande. Det slutade med att dom skickade kronofogden, jag bestred och som väntat ville dom

    inte gå vidare till Tingsrätt.
    Håller på och informerar Utsikt i Linköping om Bredband2 och driver att dom ska ta bort dom som leverantör.

    Företag som är så dåliga ska bort från markaden.

  9. Fakturerar flera månader i förskott, trots att tjänsten är uppsagd. Lovar justera fakturan och ÅTERKOMMA med vilket belopp jag verkligen skall betala. De återkommer aldrig. Till slut räknar jag själv ut hur mycket det bör bli och ringer upp dem och frågar om jag skall betala in det? Nej absolut inte blir svaret, jag skall kasta den fakturan jag fått och VÄNTA PÅ EN NY faktura. Hör inte av dem på länge, tills det dimper ner en betalningspåminnelse med 60:- straffavgift.

    Kundtjänsten är helt omöjlig att prata med. Uppkäftiga, motsträviga och till slut slänger de på luren i örat på en när de inser att de har fel.

    AKTA ER!

  10. Uselt lång tid i telefonkö till supporten uppe i 1h och 50 min nu…fortfarande i kön..

  11. BB2 kundtjänst (tech-support) är ett skämt.
    De vill inte hjälpa mig ändra ip adress när de tydligen kan om de vill.
    De sa att de inte kan göra något och att det kommer lösas av sig själv.
    funderar på att bytta operatör kanske inte mycket pengar företaget förlorar men de är inte värda ens det.

  12. Efter 8 månaders problem löser dom problemet men kompenserar för knappt 2 månader. Efter felanmälan lovade dom att hålla kontakten via sms i hur ärendet går. Hör inte ett ljud från dom utan får själv ringa och ta reda på status. Även så ringer jag och meddelar när tjänsten fungerar då dom inte fått klarskrivning från entreprenör. Sa såklart upp bredbandet direkt.
    Rekommenderar INGEN att tekna avtal med dom, iaf inte om man vill ha en snabb driftsäker anslutning via fiber. Och vill man ha en bra kundtjänst/support välj en annan leverantör!

    /Mycket missnöjd föredetta kund.
    Jonathan

  13. Har ett 250mbit down 100mbit up abb hos dom. Jag kommer aldrig över 100mbit down eller 70mbit up någon timme på dygnet! Ligger oftast på 60mbit/80mbit. Och så har det varit i flera månader!!!! Plus att anslutningen är helt ostabil! Går ner då och då! Säger upp detta abb idag! Orkar inte mer! Ringer men support säger dom att felet ligger hos mig! Men jag har ett annat abb hos comhem på 100mbit och det funkar kanon! Och ansluter båda på samma router ( inte samtidigt) så felet ligger inte hos mig!!

  14. I samband med att jag beställde Bredband 2 via nätet, så fick jag info på skärmen om att de inom 15 minuter skulle skicka en orderbekräftelse och därefter ett välkomstbrev. Då detta inte kom, och inte heller fanns i Skräppostmappen, så ringde jag kundtrjänst, kom faktiskt fram nästan omedelbart, han jag pratade med såg att mejlet hade gått iväg som det var sagt, och/men skickade det igen.

    Inte heller detta kom fram – misstänkt likt det Arne Lärhem ovan skrev 13 februari, 2015: ”Meilat den 29/1 ännu inget svar. ( Min ”postlåda” funkar inte)”

    När jag felanmälde detta per mejl, så fick jag omedelbart att autosvar – så det är uppenbarligen inte heller så att de som avsändare av ngn anledning är portade från min mejl. Det är bara (sic!) utskick till den adress som finns i deras register som inte fungerar?

    Om inte ens detta fungerar – hur ska jag då ens få info om hur jag sedan ska logga in på deras nät?
    För min del så får det bli uppsägning inom ångerrättens 14 dagar – redan efter en vecka.

  15. Det här företaget är inte seriöst. Undvik!

    Vi beställde bredband till ett bestämt datum. Tjänsten levererades inte. Vi felanmälde, men då felet inte var åtgärdat 4 dagar senare bestämde vi oss istället att gå tillbaka till vår tidigare leverantör. För de 4 dagarna utan internet vill bredband2 att vi betalar 332 kr.

  16. Haft bredband 2 säkert i 7 år nu aldrig haft ett enda avbrott ! och de alltid trevliga i kundtjänst. Känns som det massor av fejk klagomål här. Kanske konkurrerande bolag eller ?

  17. VÄLJ INTE BREDBAND2!
    Det var väldigt smidigt att ansluta sig till bb2, det gick på 10 minuter så var det inkopplat. Men det var det enda positiva, resten är dåligt. Jag förstår inte hur de kan få snabbast bredband i testerna. Dålig bandbredd 80/10 när jag har köpt 100/100 och svarstider på 40-50ms. Jag jämför med mitt andra hus där jag har 120/120 och en svarstid på 8ms. Dåligt! Sedan vill jag säga upp abonnemanget och när man får rag i kundtjänsten så lyssnar de, men de gör inget. 4 dagar har jag väntat på att få skiten urkopplat så jag kan välja en annan leverantör.


Är du eller har du varit kund hos Bredband2? Berätta för andra hur du upplevde företaget.