'. the_title(); .'

Besök Comhem »

Comhem

Com Hem är en riktig gigant som har över 1 700 000 hushåll anslutna till sina tjänster. Den största delen består av digital-TV-kunder men över en halv miljon hushåll använder sig av deras bredbanslösningar. Dessutom har de över 360 000 telefonikunder.

Com Hem bildades redan 1983 men hette då Televerkets Kabel-TV och hade två andra namn efter det innan bolaget år 1999 slutligen fick namnet Com Hem. Företaget ägdes från början av Televerket, sedan av det bolagiserade Telia och 2003 köptes det upp av en riskkapitalfond. Idag ägs bolaget av BC Partners.

Snabbt bredband via fiber

Hos Com Hem surfar du enbart med fast bredband upp till nutidens högsta hastighet, 1000 Mbit/s, och bredbandet är även mycket stabilt i de flesta hushåll. Dessa två faktorer i kombination med Com Hems utbredda infrastruktur har gjort att Com Hem är en av Sveriges absolut största bredbandsleverantörer. Om du är ute efter ett mobilt bredband måste du emellertid vända dig till någon annan operatör.

Bredbandsabonnemang hos Comhem

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Comhem Bredband 10/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 249 kr 3087 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 10/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 289 kr 3447 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 319 kr 3717 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 339 kr 3897 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 349 kr 3987 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 399 kr 4437 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

250/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 449 kr 4887 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 459 kr 4977 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 499 kr 3249 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 559 kr 5877 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

500/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 699 kr 7137 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

500/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 699 kr 6888 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 1000/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 899 kr 8937 kr Router Fiber Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Comhem Bredband 10/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 249 kr 3087 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 10/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 289 kr 3447 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 319 kr 3717 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 339 kr 3897 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 349 kr 3987 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 399 kr 4437 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

250/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 449 kr 4887 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 459 kr 4977 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 499 kr 3249 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 559 kr 5877 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

500/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 699 kr 7137 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

500/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 699 kr 6888 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 1000/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 899 kr 8937 kr Router Fiber Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Com Hem AB

Adress: Box 43, 871 21 Härnösand

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: https://www.comhem.se

Telefon: 90 222

Email: kundservice@comhem.com

Comhem's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (9 personer)

1.78/5
2.56/5
2.67/5
1.44/5

Omdömen om Comhem

9 omdömen om Comhem

  1. Jag har varit kund hos Comhem i flera år och är nöjd.
    Det enda problemet som har uppstått är att internet gick ner ett par gånger i veckan under en kort period för några år sedan.
    Jag har bara kontaktat supporten ett par gånger, köerna var väldigt långa men så fort man kom fram så fick man hjälp snabbt och bra förklarat så man förstod lösningen till problemet.

  2. Jag förstår inte hur Comhem kan vara en utav Sveriges största bredbandsleverantörer när deras internet är så kass och det är inte bara för mig som internet är nere flera gånger varje månad. Supporten verkar inte kunna någonting alls, jag kan också sitta och läsa genom ett skript på ”problem lösningar” i telefonen…

  3. Använt deras erbjudande länge och väl i gransamfundet och de flesta jag stött på har varit nöjda med hastigheten så länge den är uppe. Den brukar försvinna iväg ibland ner till oanvändbart tillstånd för några år sedan men efter att de instalerat någon fiberstation i närheten blev hastigheterna stabila och varit nöjd sedan dess.

  4. Denna sida bör revideras !!! Endast numera adekvata datatakter bör vara med. Uppsägningstid lär vara 30 dagar (således ej 1 kalendermånad). Häng gärna med!
    Är nöjd villakund sedan 1985, då vi handgrävde kabelgravar fram till våra hus.
    \BgD

  5. Hej!
    2016-11-08 Kl:16,45
    För att koppla en ny router har jag ringt till er kundtjänst och bad om hjälp, personalen som presenterade sig som Hameus tydligt bete sig att har ingen lust och hjälpa mig, just nu har jag ingen anledning till att stanna som kund hos er. Väldig ohjälpsam kundtjänst.

  6. Till potentiella ComHem-kunder:
    Tänk er noga för!
    Har haft Tivo i över två år. Under hela tiden har det inte funkat som det ska. Inte kunnat kolla HD, inte kunnat ”se från början”, inte kunnat se på inspelat. Dvs. alla de saker som är specifika för Tivo. Har varit i kontakt med de flera gånger och blivit lovad kompensation när problemet är löst. När jag idag ringer in och vill avsluta så erbjuder de en månads abonnemangskostnad. Vad säga om det? Skamligt säger jag.

  7. Mycket strul med TV Tivo men dock många bra funktioner när det fungerar.
    Ingen ersättning/avdrag på kostnaden trots stundtals omöjligt att titta på tv, bredbandsavbrott, telefonavbrott.
    Ingen möjlighet till förmåner för att man varit kund under längre tid. Långa väntetider för support.

  8. Vi har comHem som leverantör av TV, data och telefon i vår brf i Uppsala sedan 5 – 6 år. Vår familj har dock bara data 100/12 och ip-telefoni. TV tar vi via antennuttaget, alltså som en rf-signal och har då det basutbud som brf har köpt in och lite sämre bild och ljud än om vi skulle abonnera på en dyr tjänst som vi inte behöver. Inga avbrott vad vi noterat där.
    Bredbandet funkar bra och håller utlovad hastighet, har pingat med bredbandskollen några gånger. Kostnaden är bara några tior i månaden! Brf kunde antagligen pressa priset vid omförhandling då annan operatör nyss dragit fiber i husen. Bredband via koaxialkabel är väl en gamal teknik men fungerar väl. Com hems spamfilter är däremot en katastrof, det sorterar bort helt oskyldiga mejl, t.o.m. från vänner som själva har comhem som leverantör så att de måste använda min reservadress hos ett stort allstädes närvarande snokande bolag.
    Ip-telefonin funkar bra, dock händer det att de som ringt oss får besked att vi antingen inte finns eller att det är något annat fel, men det verkar vara utmärkande för ip-telefoni oavsett leverantör. De få gånger jag kontaktat kundtjänsten har jag fått hjälp, senast för några år sedan då vi gick över till ip-telefoni och vi fick en ny router och jag hade en fråga av mera teknisk art.

  9. Blev lurad av säljare att ändra abonnemangsformen från privat till företag ”lägre månadsavgift” utlovades. Månadsavgiften blev högre istället. Enligt kundtjänst har inget sådant utlovats men jag vägrades tillgång till det inspelade samtalet.
    Bredbandet via kabel-tv-nätet skulle upphöra under sommaren 2017. Ingen uppsägning behövdes. Senare ringde en representant och menade på att ingen uppsägning har skett och att jag fortfarande var kund hos dem och skulle betala för abonnemanget. Att nätet skulle läggas ner enligt tidigare information brydde han sig inte om.

    Uppdatering: Com Hem fortsätter att skicka fakturor för tjänster som upphörde fr.o.m 31. augusti. Bolaget säger att ingen uppsägning av bredbandet har skett utan endast nätanslutningen. Så bredbandet har varit på ett abonnemang och nätanslutningen ett annat.
    Hur bredbandet kan fungera utan en nätanslutning är en gåta för mig.
    I en tidigare ljudinspelning lovar kundtjänsten att ‘inga fler fakturor kommer efter den 31. augusti’.
    Ringde och försökte bestrida fakturan men efter en stund lade kundtjänsten på luren.
    Ett skojarföretag.


Är du eller har du varit kund hos Comhem? Berätta för andra hur du upplevde företaget.