'. the_title(); .'

Besök Comhem »

Comhem

Com Hem är en riktig gigant som har över 1 700 000 hushåll anslutna till sina tjänster. Den största delen består av digital-TV-kunder men över en halv miljon hushåll använder sig av deras bredbanslösningar. Dessutom har de över 360 000 telefonikunder.

Com Hem bildades redan 1983 men hette då Televerkets Kabel-TV och hade två andra namn efter det innan bolaget år 1999 slutligen fick namnet Com Hem. Företaget ägdes från början av Televerket, sedan av det bolagiserade Telia och 2003 köptes det upp av en riskkapitalfond. Idag ägs bolaget av BC Partners.

Snabbt bredband via fiber

Hos Com Hem surfar du enbart med fast bredband upp till nutidens högsta hastighet, 1000 Mbit/s, och bredbandet är även mycket stabilt i de flesta hushåll. Dessa två faktorer i kombination med Com Hems utbredda infrastruktur har gjort att Com Hem är en av Sveriges absolut största bredbandsleverantörer. Om du är ute efter ett mobilt bredband måste du emellertid vända dig till någon annan operatör.

Bredbandsabonnemang hos Comhem

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Comhem Bredband 10/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 249 kr 3087 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 10/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 289 kr 3447 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 319 kr 3717 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 339 kr 3897 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 349 kr 3987 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 399 kr 4437 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

250/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 449 kr 4887 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 459 kr 4977 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 499 kr 3249 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 559 kr 5877 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

500/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 699 kr 7137 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

500/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 699 kr 6888 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 1000/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 899 kr 8937 kr Router Fiber Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Comhem Bredband 10/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 249 kr 3087 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 10/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 289 kr 3447 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 319 kr 3717 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 339 kr 3897 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

100/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 349 kr 3987 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 50/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

50/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 399 kr 4437 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

250/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 449 kr 4887 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 100/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

100/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 459 kr 4977 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/10 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 499 kr 3249 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 250/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

250/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 559 kr 5877 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

500/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 699 kr 7137 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 500/50 FiberKoax Obegräns.

(Fast bredband)

500/50 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 699 kr 6888 kr Router Fiber Besök »
Comhem Bredband 1000/100 FiberLAN Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 899 kr 8937 kr Router Fiber Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Com Hem AB

Adress: Box 43, 871 21 Härnösand

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: https://www.comhem.se

Telefon: 90 222

Email: [email protected]

Comhem's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (58 personer)

1.05/5
1.33/5
1.5/5
1.02/5

Omdömen om Comhem

58 omdömen om Comhem

  1. Jag har varit kund hos Comhem i flera år och är nöjd.
    Det enda problemet som har uppstått är att internet gick ner ett par gånger i veckan under en kort period för några år sedan.
    Jag har bara kontaktat supporten ett par gånger, köerna var väldigt långa men så fort man kom fram så fick man hjälp snabbt och bra förklarat så man förstod lösningen till problemet.

  2. Jag förstår inte hur Comhem kan vara en utav Sveriges största bredbandsleverantörer när deras internet är så kass och det är inte bara för mig som internet är nere flera gånger varje månad. Supporten verkar inte kunna någonting alls, jag kan också sitta och läsa genom ett skript på ”problem lösningar” i telefonen…

  3. Använt deras erbjudande länge och väl i gransamfundet och de flesta jag stött på har varit nöjda med hastigheten så länge den är uppe. Den brukar försvinna iväg ibland ner till oanvändbart tillstånd för några år sedan men efter att de instalerat någon fiberstation i närheten blev hastigheterna stabila och varit nöjd sedan dess.

  4. Denna sida bör revideras !!! Endast numera adekvata datatakter bör vara med. Uppsägningstid lär vara 30 dagar (således ej 1 kalendermånad). Häng gärna med!
    Är nöjd villakund sedan 1985, då vi handgrävde kabelgravar fram till våra hus.
    \BgD

  5. Hej!
    2016-11-08 Kl:16,45
    För att koppla en ny router har jag ringt till er kundtjänst och bad om hjälp, personalen som presenterade sig som Hameus tydligt bete sig att har ingen lust och hjälpa mig, just nu har jag ingen anledning till att stanna som kund hos er. Väldig ohjälpsam kundtjänst.

  6. Till potentiella ComHem-kunder:
    Tänk er noga för!
    Har haft Tivo i över två år. Under hela tiden har det inte funkat som det ska. Inte kunnat kolla HD, inte kunnat ”se från början”, inte kunnat se på inspelat. Dvs. alla de saker som är specifika för Tivo. Har varit i kontakt med de flera gånger och blivit lovad kompensation när problemet är löst. När jag idag ringer in och vill avsluta så erbjuder de en månads abonnemangskostnad. Vad säga om det? Skamligt säger jag.

    • Alldrig mer conhem. Ingen kundtjäst som fungerar svarar Alldrig på mail.
      Som tur var hann jag utnyttja ångertiden. Det var min Sista kontakt med conhem. Alldrig mer.

  7. Mycket strul med TV Tivo men dock många bra funktioner när det fungerar.
    Ingen ersättning/avdrag på kostnaden trots stundtals omöjligt att titta på tv, bredbandsavbrott, telefonavbrott.
    Ingen möjlighet till förmåner för att man varit kund under längre tid. Långa väntetider för support.

  8. Vi har comHem som leverantör av TV, data och telefon i vår brf i Uppsala sedan 5 – 6 år. Vår familj har dock bara data 100/12 och ip-telefoni. TV tar vi via antennuttaget, alltså som en rf-signal och har då det basutbud som brf har köpt in och lite sämre bild och ljud än om vi skulle abonnera på en dyr tjänst som vi inte behöver. Inga avbrott vad vi noterat där.
    Bredbandet funkar bra och håller utlovad hastighet, har pingat med bredbandskollen några gånger. Kostnaden är bara några tior i månaden! Brf kunde antagligen pressa priset vid omförhandling då annan operatör nyss dragit fiber i husen. Bredband via koaxialkabel är väl en gamal teknik men fungerar väl. Com hems spamfilter är däremot en katastrof, det sorterar bort helt oskyldiga mejl, t.o.m. från vänner som själva har comhem som leverantör så att de måste använda min reservadress hos ett stort allstädes närvarande snokande bolag.
    Ip-telefonin funkar bra, dock händer det att de som ringt oss får besked att vi antingen inte finns eller att det är något annat fel, men det verkar vara utmärkande för ip-telefoni oavsett leverantör. De få gånger jag kontaktat kundtjänsten har jag fått hjälp, senast för några år sedan då vi gick över till ip-telefoni och vi fick en ny router och jag hade en fråga av mera teknisk art.

  9. Blev lurad av säljare att ändra abonnemangsformen från privat till företag ”lägre månadsavgift” utlovades. Månadsavgiften blev högre istället. Enligt kundtjänst har inget sådant utlovats men jag vägrades tillgång till det inspelade samtalet.
    Bredbandet via kabel-tv-nätet skulle upphöra under sommaren 2017. Ingen uppsägning behövdes. Senare ringde en representant och menade på att ingen uppsägning har skett och att jag fortfarande var kund hos dem och skulle betala för abonnemanget. Att nätet skulle läggas ner enligt tidigare information brydde han sig inte om.

    Uppdatering: Com Hem fortsätter att skicka fakturor för tjänster som upphörde fr.o.m 31. augusti. Bolaget säger att ingen uppsägning av bredbandet har skett utan endast nätanslutningen. Så bredbandet har varit på ett abonnemang och nätanslutningen ett annat.
    Hur bredbandet kan fungera utan en nätanslutning är en gåta för mig.
    I en tidigare ljudinspelning lovar kundtjänsten att ’inga fler fakturor kommer efter den 31. augusti’.
    Ringde och försökte bestrida fakturan men efter en stund lade kundtjänsten på luren.
    Ett skojarföretag.

  10. Hej.
    Jag har avslutat mitt bredbands kontrakt på grund av flyttning till anda land och jag är jätte galen att där finns ingen chans att sluta innan 3 månader uppsägningstid även om det går att börja abonnemang varje dag och nya reglerna är 1 månad. Varför kan man inte byta uppsägningstid för gammla abbonemeng också?
    Jag kunde inte diskutera med kundservice. De förslåg att nästa kund kan tå över och kan ta modem men de har samma 3 månader uppsägningstid och det är mer än en modem! Där finns ingen logik och ingen diskussion. Jag kan INTE rekommendera comhem. Ingen bra kundservice, ingen mejl kontakt på websidan, jätte lång väntatiden på kundservice,…

  11. Fruktansvärt företag. Varje gång jag har förnyat ett avtal har jag sedan fått en dyrare räkning än vad vi kommit fram till, tre gånger
    i rad har detta hänt. Dessutom vill dom ha en startavgift på 99kr varje gång man förnyar ett avtal och detta trots att man redan är kund hos dom.
    Jag kommer aldrig använda dom igen och jag rekommendera alla att välja ett annat bolag.

  12. Rekomenderas i inte. Dyrast i hela sverige, plus du får värsta teknisk hjälp som kan inte öppna portarna i sina routerna sen på slutet dom säger tyvärr vi kan inte göra nåt och du får hitta egna lösningar. Nu lätar jag efter nya leverentör.

  13. Kommer aldrig i hela mitt liv välja ComHem som bredbandsleverantör igen! Kass kundservice, otrevlig personal, dålig uppkoppling, höjer priser utan att meddela oss, går inte att byta autogiro mottagare, påminnelse avgifter varje månad trots att jag har betalat i tid…

    Det kan inte bli sämre än så här. Att säga upp skiten är det bästa jag har gjort!

  14. Ja vad kan man säga internet och då även tv försvinner ett par gånger i månaden oftast på fredag och lördag kvällar äter att kundtjänst stängt. Så att man först kan ringa efter 9-12 timmar. Så ja kan inte säga att en kundtjänst som inte går att nå kan vara annat än usel. Hastighet är normalt bra men ändå värdelös när den försvinner helt när man använder den som mest. Comhem är ett hån mot sina kunder.

  15. Comhem är en sort av svindleri , det är så kass med hela företagen. Snälla om ni vill leta efter en ny bra företag, ta inte den hära för ni kommer bli blåsta!

    Comhem har en av de värsta internet hastigheter någon kan fråga om, jag går till personer jag känner (vi bor i samma område så levantören är låst till alla bostäder där) och alla skyller och är trötta på comhem. Då är det ju väl dags att sluta blåsa folk?

    0/10, om jag kunde skulle jag även sätta -10/10

  16. Det här företaget är verkligen ett uselt företag i grunden. De känns som en fossil som man tvingas gräva upp när man flyttar in i t ex ett nybygge som vi har gjort då de lever på 10 åriga gruppavtal. Dom har ingen anledning att bättra sig som företag då de har monopolställning i och med superlånga avtal med föreningar och det märks på bemötande.

    Efter en månad har vi fortfarande inte fått igång vår TV-tjänst. Alla kundtjänstmedarbetare har ett manus framför sig så man pratar bara med robotar som har noll kunskap trots att man ringt teknisk support. Dom hör verkligen inte var man säger utan man ska hela tiden vänta och vänta och vänta på nya tv boxar och felsökningar som tar veckor.

    Bemötandet är uselt och problemet är att de kommer undan med det. Ingen medarbetare har mandat att göra någonting och säger bara att man inte kan se någonting om problemet då det är är en annan avdelning.

    Det här företaget hade aldrig existerat i en normal konkurrenssituation. Dom finns bara för att de kan skriva långa avtal med interimstyrelser som skiter i föreingarnas bästa.

    Jag mår dåligt varje gång jag pratar med någon från ComHem. Man är så van nu för tiden att företag verkligen måste lyssna på sina kunder och verkligen anstränger sig. Men inte ComHem…dom bor i ett helt annat universum.

    Om ni kan…undvik det här företaget till varje pris. OM ni är fast i 10 år som jag så var beredd på att bli väldigt arg när saker och ting strular.

    Om någon politiker ser det här så fixa det stora problemet med att interimstyrelser kan skriva 10 åriga avtal med usla företag som ComHem!

  17. Leverade inte vad de lovade. Mängder av fel under två års tid trots ett dussin felanmälningar. Par ggr i veckan gick det inte ens att koppla upp trots omstart av router. Betalade för 300mbit lina men fick aldrig över 70 med tester över kabel och endast testmaskin inkopplad.

  18. Bedrövlig kundservice bemötande, och btistfällig information

    Fick en bredband och tivo störning. Satt i telefonkö i 57 minutdr. När jag väl kom fram pratade jag med en jätte otrevlig kundtjänst person som på ett nonchalant sätt meddelat mig att på mitt område har comhem en driftstörning som ska pågå mellan 9 och 16.

    Inget konstigt! Dock ifrågasätter jag varför har inte comhem lagt upp info om störningen på hemsidan så att vk slipper sitta i telefonkö i onödan!!!
    Återigen fick jag bara nonchalerande svar.
    Mycket besviken på comhem och deras kundtjänst!
    Orkar man inte jobba med människor och service så ska man inte söka sådana jobb.

    Aldrig mer comhem för min del!

  19. Dåligt, dåligt företag. Gör prisjusteringar och lägger till avtal utan att tala om det för en, och ringer du blir de bara irriterade. Jag ringde för min mamma och pratade med en otrevlig typ som verkade mest upprörd för att få samtal från sina kunder över huvud taget. Kan inte förstå hur man kan byta avtalet utan att tala om det för personen som har avtalet. Dessutom har de driftstörningar var tredje vecka. Bara den senaste månaden har vi fått ringa dem åtta gånger. Så kort sagt, vill du surfa på ett behagligt, bekvämt och prisvärt sätt är comhem det sista företag du ska välja.

  20. Har haft problem med mitt bredband under 2,5år som har bidragit till att bredbandet är så gott som obrukbart under en 9 timmars period varje kväll. Support har inte lyckats lösa det och vägrar hitta en lösning. Håll er långt borta från Comhem. Riktiga skojjare

  21. Har efter tio långa år sagt upp det usla kontraktet med comhem välj aldrig dom. Don höjer avgiften hela tiden att man är trofast kund skiter dom i. Fick ny router och den funkar inte så har varit utan uppkoppling i tre dagar. Ringt deras kundtjänst tre ggr per dag där man blir bemött med nonchalans elller att dom skrattar åt mina problem, oseriöst företag som struntar i att hjälpa till och dom behöver inte vara trevliga o hjälpsamna eftersom dom har en jättemarknad i Sverige deras kundtjänst känns som om man skulle ringa till televerket 1974 som om dom sitter i halvdvala och bara skrattar bort allting. Oseriöst bemötande. Välj för guds skull någon annan aktör.

  22. Valde ny leverantör i somras och vi gick igenom checklistan och säljaren intygade att både Viasat/CMore ingick i abonnemanget. Vilket visade sig vara helt fel så över 400kr till imånaden om du ville ha Cmore meddelade stressad person i kundservicen efter över 60 min väntan i telefon. Efter många samtal men vi måste ju jobba också så vi har inte tid att sitta i 60 min för kundservice. Alltsåöver 1000kr/månaden för bredband och Tv, Sanslöst!! Reklamerade på WEBsidan och har inte hört ett ljud. Varning för såna säljmetoder med drillade alternativt okunniga säljare. Checklistan är smart utformad. Personen som kopplade upp oss mot fibern sa att vi inte var de första som råkat ut för detta.

  23. DÅLIGT företag. Vi har 6st router som ej fungera. 5st har tillkommit det sista 3år. Vi få ingen ordning på breddband. Vi tror att det är com hem kabel som är fel på. Instalerad på tidig 90 talet. Vi få ingen hjälp ifrån dem. <Helt plötslig höjar dem kostnad med med + 400kr/mån sedanr inger och säger 1 sak i tel och en annan på skrivtlig avtalet. Jag har aldrig tecknat 24månaders avtal men de säger att det är så. Jag kan ine få en kopia av ljudinspelningen. Vi skall nu gå över till en gruppavtal och jag skall nu betala 22 månader till på nuvarande avtal plus betal jag på den nya grupavtal. Vi har både privat + företag avtal hos Com Hem. Vi kommer aldrig att rek Com Hem. Det finns en anledning till varför vi ca 70st lägenhter vill inte ha Com hem längre. Välj någon annan

  24. Helt omöjliga att ha med att göra.
    Ett gott råd välj en annan leverantör Comhem är bara skit de har nog blivit så syora att de skiter i sina kunder

  25. Hej!
    Kan definitivt starkt avråda att bli kund hos ComHem. Borde heta ComBort.
    Det finns inget som helst kundvärdesättning hos det här företaget, ju längre du är kund desto mindre intressant för erbjudande etc är du. Jag har varit kund i ca 7år och skulle testa att byta leverantör under en period, då visar det sig att mitt avtal är ”gammalt” och omfattas av 3 kalendermånaders uppsägningstid. Är man en nyare kund så har man 1 kalendermånads uppsägningstid. Ur kundperspektiv så uppfattas detta som att man inte värdesätter kunder som man har under längre tid. Man kan ju tycka att utav rent servicemässiga skäl, att man borde kunna vara lite flexibel och serivceminded.

    -Du får betala för i princip allting om något går sönder.
    -Otroligt mycket driftstörningar.
    -Långa kötider.
    -TVIO är en tv-box från 90-talet, du kan ju föreställa dig hur trög menyerna är, men jag tror inte du kan förstå hur dåligt utbud och bugging programmeringen är.
    Inte nog med gammal och billig teknik, de tar rejält betalt för dessa!

  26. Jag bor i ett bostadsområde i Gävle där vi fick chansen att dra in fiber men våra gamlingar tyckte det var onödigt dyrt! Så det blev inget. Vi är låsta med vår leverantör via coax cable från 60 talet.
    Jag har jobbat med det och kablarna tål inte ens 100 MB jag lovar. De var gjorda för att hantera 10MB i ett lokalt litet företagsnät.
    De senaste veckorna har det varit avbrott på avbrott på nätet. Kan inte se hockey matchen. Kan inte kolla på Netflix. Kan inte..,
    Och avbrotten kommer då vi sätter oss ner o vill ha en stund innan vi behöver sova för att orka en dag till.
    Elbolagen har garantier som ger ersättning till kunder som drabbas…. Comhem ger inget.. för vi är fas hos dem. Och det vet de!
    Vi kan inte välja! Jag vill avsluta med en lite moralisk tanke:
    På 70 talet så sa generaldirektören för tyska bundes ban att eftersom våra passagerare inte kan välja var de köper sin mat på tåget så ska vi ge de bra mat till ett bra pris.
    Samtidigt sa vår motsvarande att eftersom våra passagerare inte kan gå nån annan stans för att äta så kan vi ta betalt! Därav begreppet SJ-macka.
    Vem som har rätt får ni fundera på.
    Jag ser i alla fall liknelserna.

  27. Comhem’s monopoly at our apartment has made us choose them unfortunately. From the day we started the subscription with them, we have one or the other problems.
    I will first list the latest problem I faced and then the old problem later.

    Recently I missed to pay a bill for the month of Jan. The due date for payment was on 29th January. When they did not receive the money, they say they have sent me a reminder letter which has an additional late payment fee of 60 SEK. I never received that letter from them.
    They have waited just for 3 weeks and handed over the case to recovery agency and the recovery agency called Sergel has sent me a letter on the 22nd day and they have charged me an additional 180 SEK as recovery agency charges on top of this 60 SEK.
    So, all in all, for a delay of just 21 days, i have to pay them 60 SEK + 180 SEK = 240 SEK penalty + my outstanding bill.

    This is clearly a Money looting mechanism from comhem in the form of terms, conditions, rules and regulations. We can’t even opt out of the services as they would force us to get into a 1 year binding claus while taking the connection.

    This was a very simple case where it could have got resolved between myself and comhem directly. They had all my details in their database, but they did not call me or email me about the missed payment. Sending my case to a recovery agency within such a short notice was not at all necessary but they did that with evil intentions.
    I wrote them several emails and made several phone calls, stone hearted people at customer care. BE SURE, CUSTOMER CARE NEVER HELPS OR CARES ABOUT YOU AT COMHEM. You have a doubt? Call them to experience it for yourself.

    I finally gave up the battle and paid all their exorbitant charges as they threatened that they will take it further to court of law.

    Remember, I said i had other problem. Below are the details.
    They did a cross selling of tv package to me which we did not want, while taking the internet connection , but when i applied for cancellation of it within 14 days cooling off period , they still refused to cancel the tv subscription.
    Customer care team is rude in their behaviour. They answer irresponsibly and reply to emails irresponsibly. Finally i still have the tv connection and still paying 100 sek every month though i rarely watch the tv.
    I wrote several emails and showed them proof but again stone hearted customer care executives simply won’t care for anything as they know they have monopoly abd have a upper hand over everyone in Sweden. So they make their own rules and forcefully make us follow them.

    Verdict : Disappointed with them for all the mental harassment, exorbitant money extraction, binding periods, cross sales, unhelpful customer care, etc.
    AVOID THEM.

    Alternative : If you do not have any other service providers at your locality, simply take a mobile internet connection like Lycamobile who gives you 50 GB for 100 SEK. Then use your mobile phone as WIFI Hotspot. Its a far better option and saves a lot of money too..

  28. Alltså vilken horribel ISP.

    Min router är trasig och slutar då och då att dela ut lokala IP nummer när ett IPs ”lån” ska förnyas. Comhem vägrar skicka ett nytt och gör istället en 3 veckor långt anslutningstest till min adress. 12st omstarter på 3 veckor är okej och funktionellt enligt dom.

    Än idag sitter jag med ett modem som måste startas om någon gång i veckan då Comhem sänger supportärende dom inte kan lösa.

    Undvik, är det enda jag kan säga.
    Bor du som jag i ett Comhem hus och inte har ett val så ”may god have mercy on your soul” du är precis som jag fast med vår tids sämsta ISP.

  29. Com Hem överlever på en enda sak, och det är att de i höghus drar kablar ingen annan leverantör får använda och säkrar därigenom ensamrätt i det huset. Tjänsterna är snordyra och fungerar endast i bland. Om de inte tillskansade sig ensamrätt på detta vis skulle de gå i konkurs på två röda.

  30. Jag är ny kund hos comhem och alldeles förtvivlad. Fibernätet fungerar bara ibland. Stora delar av dagen är det så långsamt att man inte kan komma in på bredbandskollen ens. Jag har ringt kundtjänst otaliga gånger och de har konstaterat att det är antingen deras router eller omkopplare som krånglar och lägger det som ett ärende. Efter utrett ärende återkommer de och påstår att jag har fel på min dator eller telefon. Det är inget fel på min utrustning då det fungerar att koppla upp mot andra routrar och nätverk utan problem samt att dessa användes problemfritt med tidigare leverantör. Jag får inte säga upp det tvååriga avtalet i förtid. De skickar ingen ny router trots att jag påpekar att lamporna inte lyser och routern är så varm så jag anser att den är brandfarlig och jag upprepar alla turerna kring all felsökning som gjorts varje gång jag kontaktar kundtjänst. Jag har även mobiltelefonabonnemang som fungerar att ringa på men jag bara fått halva surfmängden mot utlovat samt extrakortet som skulle ingå är felanmält då det aldrig dök upp. Att bli bollad runt på detta vedervärdiga sätt där kundtjänst säger att de gjort allt de kan och ärendet är utrett och färdigt.

  31. Vi är Comhemkunder sedan 2002 då vi flyttade in i ett Comhem-hem. I våras lockades jag att teckna ett nytt abonnemang samtidigt som min man avslutade sitt. DÅ började världens cirkus! En månad efter att min mans abonnemang avslutats, slutade plötsligt vår mail att fungera. På kundtjänst svarade de mig att Comhem inte tillhandahåller mailtjänst längre och rek mig att öppna konto någon annanstans. Utan att meddela mig eller min man! Vi kommer alltså inte åt nya mail och en del är viktiga svarsmail. Killen på kundtjänst ”tyckte” att någon kunde ha informerat oss. Så uselt kundbemötande har jag inte fått någon annanstans. Internet och wifi fungerar till och från. Jag är så besviken och arg på Comhem! Så fort vi hittar annat alternativ väljer vi det. Undrar om någon har anmält dem till ARN? Annars är det dags.

  32. Har ni varit kund i snart en månad. Jag kan inte säga att jag är direkt nöjd. Det har varit allt från felaktiga fakturor till att play funktionen ofta är osynkad samt hackar. När man väl ska kontakta kundtjänst får man sitta i en telefonkö upp till 60 minuter. Bättring com hem.

  33. Helt hopplös. Levererar inte nära den hastighet vi betalar för. Routern kopplar bort från våra trådlösa enheter, så vi måste starta om ett par gånger i veckan. Support kan bara hjälpa om du har en dator ansluten till ett nätverk med kabel (!). Nätverk med kabel ?? Vi skriver 2019, min surfplatta, min telefon och min dator är alla trådlösa.

  34. ComHem är ett riktigt skräpföretag. Vi har varit företagskunder till dem i tre år nu och de blir bara värre och värre för var gång vi kontaktar dem. Först köper vi 100/100 lina den har aldrig varit snabbare än 30mb/sek. Det är ofta avbrott utan att de kan ange varför. Detta medför att när vi har dessa avbrott så kan vi inte ta betalt av kunder.
    Vi hade sedan en tekniker för en tid sedan hos oss (juli/aug) han kontaterade att det var fel på vår modem/router och att det skulle skickas ut en ny till oss, när sedan inget hände ringde jag upp ComHem för en tre veckor sedan, fick då prata med en sjukt otrevlig tjej som sa att jag var tvungen att köpa ny utrustning, trots att det står klart och tydligt att det skall ersättas kostnadsfritt av ComHem. Igår fick vi sedan tre mail av ComHem, det första var en uppsägning av ComHem, en 30 min senare dimper det ner ett till mail med en bekräftelse på nybeställningen som ”vi kommit överens om” för att sedan följas upp en timme senare med ett nytt mail där de tackar oss för förtroendet för att bli kund till dem.

    I HELSKOTTA HELLER!! Vi söker just nu med ljus och lykta efter ett nytt företag som vet vad kundservice är för något.

  35. Fruktansvärt dåligt,

    fick ringa för att få min modem, fick sedan ringa igen för att det hade inte aktiverat internet i lägenheten.

    Nu när jag skulle säga upp abonnemanget för flytt utomlands så säger de att jag måste betala till september nästa år pga av bindningstid ingen sa nåt om när jag tecknade, de kan ta tillbaka men väljer att vara giriga istället och be en student om 4000kr, fruktansvärt dåligt.

  36. Absolut dåligt bolag som har avbrott i bredband titt som tätt denna vecka ca 5-6 timmar avbrott även har det varit avbrott ofta under året dom slår i från sig när man vill ha ersättning för avbrotten huvudsaken är att inte att måna om kunderna

  37. Varit kund hos Comhem i två år, under första månaderna som kund hade vi problem med vår uppkoppling flertalet gånger per dag. Comhem svarade då med att de var medvetna om problemet men att det beräknades vara klart en viss tid. Denna tiden sköts upp gång på gång i 2-3 månaders tid. Jag ringde då för att bestrida en faktura, varpå kundservice säger att de inte kan ge någon ersättning förrän de löst driftsproblemet till min adress och vet vilken storlek på ersättning som kan bli aktuell. Denna historia upprepades tre gånger. Sedan fungerade internet problemfritt för oss i 6 månader tills samma problem återuppstod. Denna gången var jag så trött på Comhem att jag ringde och sa upp abonnemanget omedelbart. Jag får då förfrågan att stanna hos Comhem som kund fast till halva kostnaden/månad…
    Vad är det för j*vla sätt? Man är först viktig som kund när man sagt upp sitt abonnemang. Typiskt Stora bolag, glömmer av kunderna för sin girighet att jaga siffror till nästa kvartalsrapport.
    Nej, aldrig mer Comhem!

  38. Vill verkligen höja ett varningens finger. De hade driftstörningar i vårt område under okt 2019- jan2020. Vårt bredband fungerade inte alls i omgångar under totalt ca 2 månader. Felanmälde tre gånger och satt i otaliga samtal med deras kundtjänst. Fick aldrig ersättning eftersom man enligt dem måste vänta på att det nya felet är avhjälpt innan man blir ersatt för det gamla. I efterhand så påstår de sedan att jag bara gjort en felanmälan och erbjuder en veckas kompensation…. Har även gjort en ordentlig reklamation som vi nu fått svar på att de nekar eftersom de saknar underlag. Underlag som de antingen då själva gömmer eller har raderat? Jag gjorde alla rätt, allt jag kunde. Möjligtvis så skulle jag spelat in alla samtal? De har givetvis tagit fullt betalt och inte gett någon kompensation alls. Vi fick dessutom köpa internet från annat håll så com hem är en dyr affär!

  39. Jag har varit kund hos ComHem i cirka 13 år. Och deras kundtjänst har under alla dessa år varit under all kritik. Varje gång jag har förnyat mitt abonnemang så har det strulat (VARJE GÅNG). Bara att komma till en person som det går att prata med tar cirka 10min, under tiden man sitter i kö så ber en röst mig att knappa in mitt personnummer eller kundnummer för att underlätta personen som ska senare ska svara på mina frågor. Så efter 10min svarar en person (om du ringer på morgonen) och frågar vad dom kan hjälpa till med, och jag framlägger strulet med förnyat abonnemang, varpå personen ALLTID frågar KAN JAG BARA FÅ DITT PERSON ELLER KUNDNUMMER SÅ KAN JAG HJÄLPA DIG, så varför ska jag då knappa in mitt personnummer eller kundnummer när dom ändå måste ha det. OK, väl framme hos en person och mitt kundnummer avklarat, förklarar jag strulet, och nu ska ni inte tro att personen jag pratar med kan åtgärda mitt strul, utan helt sonika kopplar mig vidare till en annan person. Och hela proceduren startar om igen (du har nu plats nummer XX sällan under 20) och givetvis ber en röst mig att knappa in mitt personnummer eller kundnummer, så efter cirka 10-15 min kommer jag fram till person 2 som ska åtgärda mitt strul sitter på ÅNGER avdelningen kan jag bara få ditt personnummer eller kundnummer så kan jag hjälpa dig. Personen stryker då mitt förnyade abonnemang, och jag ber honom att åtgärda problemet, men nej. Jag måste till UPPSÄGNING för att göra om min beställning, och personen säger jag kopplar dig till uppsägning, och kan ni gissa vad som nu händer !! Jo, DU HAR NU PLATS NUMMER XX I KÖN. Och om jag vid det här lagen är en smula irriterad över att omkopplad för tredje gången är det i underkant (behöver jag säga knappa in ditt…). Ytterligare 10 min senare hamnar jag hos uppsägning och mitt strul ska givetvis åtgärdas.
    Summa Kardemumma har då suttit i telefonen i lite drygt 30 min, blivit förbannad, respektlöst behandlad och framför allt blivit idiotförklarad för att under all denna tid som jag sitter i telefonkö så upprepar en röst om å om å om igen du kan logga in på mina sidor och åtgärda VISSA fel själv.
    Nej du ComHem, ta hutlöst dyra priser och fruktansvärd Kundservice, det måste jag nog säga att det är ni världsbäst på.

  40. Otroligt stel och amatörmässig service med noll känsla för kundnöjdhet.

  41. Telefonsupporten är under all kritik. Extremt långa köer. Dessvärre är jag tvungen att använda dem. Säkert förmånligt för fastighetsägarna.

  42. Har haft Telia fiber sedan drygt 10 år. Fungerat bra men jag föll f löftet om bättre hastighet till lägre pris. Har nu ett år kvar med ComHem sedan är det över. Tv-huben är det som jävlas mest. Klipper i ljudet på alla kanaler och pixlar bilden alltför ofta. Hur fan kan en fiberlösning vara så usel?!

  43. I’m a new customer and signed contract on April 22, 2020. Earliest installation day was possible on May 29. Their subcontractor Inselo called me on May 5 and told that they received an order from Comhem on May 4 and can offer the earliest installation date June 9. Finally equipment was installed, didn’t start to work and technician left me with the words: it will start automatically, if not call us. Nothing works, calls to customer service are useless because operators are rude, customer unfriendly, have no idea how to resolve the case and hang up in the middle of conversation.
    Regret already that signed contract with Comhem.

  44. Extremt missnöjd.
    Föreningen anslöts sig till com hem och nu får man som max 50mbit/s upp på en bra dag vilket kan göra det omöjligt att jobba hemifrån.
    Innan vi blev ett ”comhem hus” så fick man 100/100 eller 500/500… men jag antar att några extra tv kanaler var svårt för föreningen att säga nej till

    Supporten i säg är också hemsk, dock behövs det inte så ofta.

  45. Har varit kund hos dem i snart 3år och det har varit problem sen dag 1, först sa dem att det var våran fiberleverantör så vi tog hem dem för en koll, betalade pengar för detta…där var inga problem, sen sa dem att det var våran router så vi köpte en ny…fortf samma problem, efter det sa dem att det var att vi behövde en kabel direkt från tv till router, så vi sågade upp vårat golv, på en 13m lång kabel…igen utan resultat. Idag ringde jag dom efter att jag såg att vi hade 16mbts ner och 2mbts upp (Vi betalar för 100/100) och då sa dem…hör och häpna: du kan ju skaffa ett dyrare abonnemang?! Helt ärligt, vi använder tv och typ you Tube det ska 100/100 klara av, med eller utan ķabel!

  46. Ett riktigt dåligt företag o de blir allt dyrare trots att vi varit kunder i 12 år! Kommer att anmäla dem till ARN!

  47. Kom bort levererar inte igen. Precis som vanligt med andra ord. En till två ggr i månaden går skiten ner och ändå ska klappträna ha betalt. Dålig service och svar som ”ja din arbetsgivare har nog överseende med att vi har problem mm ”.
    Kastar på luren i örat på en och är bara helt sämst !!!!
    Lägg ner firman.

  48. Har varit kund hos detta skit till företag. Vid flytt lovade de att abonnemanget gick att ta med till nya adressen, tekniker skulle ringa och boka tid för installation. Ingen på Comhem ringde eller ens skickade mail (trots att jag skrivit under för operatörsbyte, byte till villafiberavtal etc). Jag som kund fick åter sitta i timslånga telefonköer för att slutligen få ett helt annat besked – det gick inte att flytta abonnemanget och jag skulle betala för återstoden av bindningstiden TROTS ATT DE INTE KUNDE LEVERERA TJÄNSTEN. Har aldrig varit med om ett sådant skämt till hantering. Undermålig kundservice och svindålig kommunikation! REKOMMENDERAS INTE! Rekord i att vara sämst! DE BORDE SKÄMMAS! 0/5 i betyg

  49. Botten företag.
    Nu är det driftstörningar hos mig igen, å beräknas vara återställt om 5 dagar. Fatta 5 dagar utan tv och internet. Kan inte göra någonting åt nu är det helg också.
    Funderar starkt på byta internetleverantör då det varit extremt mycket strul med ComHem sista tiden.

  50. ALDRIG MER COM HEM
    ALDRIG MER COM HEM
    ALDRIG MER COM HEM

    Sämsta företag Sverige..och jag ska anmäla företaget till konsumentverket.
    alla måst kolla upp med Bredbsndskollen det kanske likadant hos alla BITALA FÖR MYCKET
    jag har lämnat felanmäla på deras tjänst på Ca 2 månader sedan och dem har inte fixat det än dessutom de dra månads faktura ändå, jag liter inte på dem även jag har täknat ett abonnemang som är 600Mbit/s men jag fick bara 300Mbit/s, och på konstigt set och efter ett år som kund.
    Nu vill jag säga upp mitt abonnemang MEN jag får inte det för att tekniksupport avdelning måst säga att dem inte hitta felet🤔🤔🤔 på ca 2 månader.
    JAG LITAR INTE PÅ DEM , NI OCKSÅ KOLLA DUBBEL KOLLA UP
    ERA AVTAL.
    DET BOLAGET ÄR RIKTIGT OPÅLITLIGT FÖRETAG, DET TYCKER JAG.

  51. JAG TYCKER ATT COM HEM ÄR OPÅLITLIGT FÖERTAG.

    Com Hem är opålitligt företag.
    Jag får inte rätt tjänst på över Ca 2månader och jag har gort fel anmälan sedan juni månad gång på gång ändå jag betalar verje månad. Jag ringde hur många gånger samhellst men svare det är inte löst. Nu vill jag sägaupp mitt abonummang hos dem MEN JAG FÅR INTE DET för att jag har bindnings tid.
    Från början sa dem till mig att det är fiber koppling MEN jag fick veta att det var KOAX koppling och min fiber anslutning kabel var inte äns kopplad sedan jag flyttade in till bostadan 11år sedan.
    Nu har jag försökt många gånger att lämna dem men dem vill inte utan jag måste vara kvar eller måste jag betala min bindnings tiden, Jag ska kontakta konsumentverket och jag har redan kontaktat tidningen.
    Jag skriver det för jag tycker att det är min skyldighet att varna alla.
    Jag känner mig lurad och jag kommer att skriva så mycket och så oftta så möjligt om detta.
    Jag har sparat allt som bevisa min kontakt med dem och alla bredbandskollens resultat som bevisa mitt ärende.
    Jag tycker att företaget är Opålitligt, eller det kan finnas en annan anledning att dem gör så måt mig? Kanske det har något att göra med mitt namn?
    Jag tycker att det är värt att kolla upp med bredbandsskollen det som man får med det priset som betalas verje månad.

  52. Riktigt dåligt bemötande. ComHem bryr sig inte om att skapa en bra relation med människor, utan vill till varje pris suga ut så mycket pengar de kan på kort tid – även om du upptäcker att du betalat dubbelt för saker helt i onödan. Jag har en känsla av att ComHem kommer gå under inom en överskådlig framtid – för det finns en gräns för överlevnad när ett företag fått tillräckligt många människor att tycka illa om det.

  53. För alla som funderar på att byta till Com Hem TÄNK OM….
    Dag1) Måndag 14:e december fick jag Telias mediaomvandlare utbytt till ComHems och med det trodde jag i min enfald att jag skulle få ett snabbare fungerande nät, men mediaomvandlaren kom inte i kontakt med vad den nu skulle komma i kontakt med…. Servicemannen skrev en rapport och det skulle bara behövas en fix från centralen…. Till saken hör att jag som många andra arbetar hemifrån och är i behov av fungerande nät… Efter 3 timmar i telefonkö och ett par samtal med supporten skulle allt fixas under den följande dagen…
    Dag2) Efter ytterligare ett par timmar i telefonkö (se till att ni uppskattar att sitta i telefonkö om ni funderar på ComHem) och att man skyller på analysavdelningen (som man inte får prata med) så skrivs en ny felanmälan, men fortfarande ingen anslutningen och inget fungerar.
    Dag3) Ringer på morgonen och ber om att få tala med en chef, som det naturligtvis inte gick att koppla direkt till, men som skulle ringa upp. Fick inget samtal under dagen. Gjorde en egen skriftlig anmälan sammanfattning av ovan och passade på att prata med den tidigare operatören och fick då reda på att dom inte släppt linan, men skulle göra det under dagen dvs 16:e… Så då undrar man lite finns det ingen checklista på saker som skall vara på plats innan man monterar upp en mediaomvandlare hos kund? Efter att ha suttit 6-7 timmar i telefonkö helt i onödan känner jag mig lurar och ComHem har inte uppfyllt sin del av överenskommelsen. När jag pratade med den tidigare leverantören så sa dom att kan du om inte leverera på utsatt tid så ser dom i alla fall till att erbjuda någon form nätanslutningen typisk 4G Hub. Jag insåg på kvällen att jag inte kunde vänta längre, utan åkte in till stan för att köpa en 4G Hub utan bindningstid och med obegränsad surf…
    Dag4) Ringde abonnemangsavdelningen för att byta abonnemang från 2 års bundet till ett abonnemang utan bindningstid. Fick till svar att det kunde enbart hanteras av reklamationsavdelningen, så jag skickade in en reklamation. Jag har för avsikt att utvärdera ComHem under jul och kommer uppdatera här dagligen …PS… Fungerar fortfarande inte

  54. Där är nog inte så bra och personalen kan göra ingenting.
    Dålig internet.

Leave a Reply to Carina Johansson Cancel reply