'. the_title(); .'

Besök Bredbandsbolaget »

Bredsbandsbolaget

Bredbandsbolaget är en av Sveriges största bredbandsoperatörer som har lyckats ta 25 % procent av den svenska marknaden och är störst i storstadsregionerna. Inte nog med att de är stora och erbjuder ett snabbt och stabilt bredband, de har även en riktigt bra kundservice som har fått utmärkelsen Sveriges Bästa Kundservice fem år i rad av Svenskt Kvalitetsindex. Bredbandsbolaget ingår förövrigt i Telenorkoncernen.

Det ryktas om att Bredbandsbolaget på senare år blivit betydligt sämre. Vi har fått in många trista omdömen från kunder, som du kan läsa nedan. Vi rekommenderar att kolla in Tele2 och Tre som har fått bättre omdömen.

En bredbandslösning för alla

Bredbandsbolaget är en komplett internetleverantör som erbjuder bredband via fiber, via telejacket och mobilt bredband. Ja, det finns inget som inte bredbandsbolaget har vilket är perfekt för dig som kanske vill ha flera olika bredband, ett mobilt bredband när du är på språng, ett fiberbredband hemma och ADSL i sommarstugan. Nästan en halv miljon svenska kunder och företag använder sig av bredbandsbolagets bredband, vilket inte säger så lite om vilken hög kvalitet de håller.

Bredbandsabonnemang hos Bredbandsbolaget

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-4 4 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Fast Bredband 10 Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 299 kr 4178 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-8 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 2988 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 100 Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 369 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget 4G Hemma 30 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 369 kr 4476 kr Hem-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 24 Obegräns.

(Fast bredband)

24/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 389 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 250 Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 399 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt Bredband M-12 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 60 Obegräns.

(Fast bredband)

60/20 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 439 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 1 Gbit/s Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 899 kr 6578 kr Router Fiber Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-4 4 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Fast Bredband 10 Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 299 kr 4178 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-8 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 2988 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 100 Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 369 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget 4G Hemma 30 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 369 kr 4476 kr Hem-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 24 Obegräns.

(Fast bredband)

24/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 389 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 250 Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 399 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt Bredband M-12 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 60 Obegräns.

(Fast bredband)

60/20 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 439 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 1 Gbit/s Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 899 kr 6578 kr Router Fiber Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: B2 Bredband AB

Adress: Stadsgården 14, 116 88 Stockholm

Öppettider: 08:00 - 22:00

Webbplats: http://www.bredbandsbolaget.se/

Telefon: 0770-777 000

Email: supportarende@bredband.com

Bredbandsbolaget's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (27 personer)

1.15/5
1.3/5
1.3/5
0.93/5

Omdömen om Bredbandsbolaget

28 omdömen om Bredbandsbolaget

  1. Jag hade BBB i många år tidigare. Saknar dem ibland, då det var mycket mer stabilt än vad jag har nu.
    Supporten är OK, men man får alltid vänta och de har den klassiska ”Har du testat att starta om datorn?-mentalitet” när man ringer in och förklarar att internet ligger nere och felet ligger hos dem. Hände totalt kanske 5 gånger på 5 år.

  2. Jag har 100/10 mbit och det enda jag är missnöjd med är att internet ligger nere titt som tätt. Annars har det funkat fint när jag har suttit och spelat onlinespel och surfat.

    Mitt tips är att kolla om hur bra anslutning du har med BBB där du bor.

  3. Bra bredband, stabilt, snabbt och prisvärt.
    Programmet Servicecenter har varit ett stort hjälp när det är något krångel med internet och jag vill tacka kundservicen för snabba och hjälpsamma svar.

  4. Vad har hänt med Bredbandsbolaget?! (Upplev mer PROBLEM med Bredbandsbolaget!)
    1. Betalar för tjänster som inte fungerar.
    2. Telefonköerna blir bara längre o längre (2 timmar minst).
    3. När man väl kommer i kontakt med supporten så får man inga tydliga svar eller hjälp för den delen.
    Bredbandsbolaget var mycket bättre förr, då fick man snabbt kontakt och hjälp av supporten.
    Jag kan inte ta företaget seriöst längre…

  5. Bredbandsbolaget är den risigaste leverantören jag har haft. Först av allt funkar inte nätet hälften av tiden. Sen så får man inte ens i närheten av den hastighet man betalar för. Ligger på 0.9 mbit/s fast det betalas för 12-24 mbit/s. Hade jag fått 10 hade jag vart mer än nöjd men ickesanicke. Supporten är värdelös och som nämnt innan, använder sig av ”har du testat att starta om bla bla bla”-mentaliteten. Sen när man väl får tag i supporten så lyckas dem pressa upp hastigheten till den rätta i ca 1 dag. Sen är det lika dåligt igen. Det är även det dyraste abonnemanget som finns tillgängligt. Bojkotta tycker jag att man borde göra.

    • Oj, det låter som du haft en riktig dålig upplevelse. Själv är jag väldigt nöjd.
      Kör en Tweet till dem, brukar få fart!

  6. Skitbolag, ringer in och anmäler uppsägning av tjänsten, får 30 dar uppsägning, meddelar detta till Telia.
    När det är dags att byta får jag samtal från Telia som säger att det verkar inte som bb tänker koppla ur.
    Ringer till bb dom säger att jag inte har sagt upp tjänsten, erbjuder mej att stanna kvar 1 månad till vilket jag inte går med på, men jag måste betala för den månaden.
    Jävla skurkar!!!

  7. Bredbandsbolaget:
    8 veckor utan bredband men dom fortsätter att skicka räkningar utan att försöka avhjälpa felet. Bredbandsbolaget har fortfarande inte skickat nån tekniker hem till oss trots att dom sagt dom senaste 6 veckorna att dom ska göra det. De påstår att tekniker varit i vår lägenhet vid 2 tillfällen ,men ingen annan har nyckel hit och vi har säkerhetsdörr.
    När jag förklarar att ingen tekniker varit här svarar dom ”ja DU säger det”. Vore inte det enklast att bara skicka hit en tekniker? #bredbandsbolaget #service

  8. Min gamla mamma har svårt att gå, och kommer inte ut. Telefonen är därför hennes viktiga ”livlina” både till mig och till de få vänner hon har kvar i livet. En mobil klarar hon inte av pga dålig syn och brist på teknisk förståelse.
    Hon flyttade i somras till ett äldreboende där telefon via Bredbandsbolaget var förinstallerat. Jag köpte henne en telefon med stora knappar, och ett abonnemang kom snabbt igång efter beställning. Efter ett par månader fick jag dock bara meddelandet ”detta telefonnummer har ingen abonnent” när jag ringde, och hon kunde inte heller ringa ut.
    Vid koll med support fick jag bara lite svävande svar att ”det verkar som att vi har kopplat ur det” – men inget om varför. Ingen obetald räkning, inget tekniskt fel. Så då var det väl bara att koppla in det?
    Jag förväntade mig ett telefonsamtal senare samma dag om att det var klart. Men nej. När jag ringde igen fick jag något luddigt besked om att min mor tydligen hade fått ett nummer som skulle tillhört någon annan. Men nu visste man inte hur man skulle ordna det.
    Nu har jag under flera veckors tid gång på gång ringt och försökt få Bredbandsbolaget att starta min mors telefonabonnemang igen.
    De ringer aldrig tillbaka. Jag har också mailat dem utan att få svar.
    När jag ringer får jag samma svävande svar. De har själva kopplat ut det utan att veta varför, utan att kunna ge någon förklaring och de vet inte hur de ska koppla in det igen!
    Det är skandalöst idiotiskt!

  9. I början av dec. 2016 beställde jag bredband, kopplat via router till vår fiberkabel. Övertalades att också ansluta vår fasta telefon. Allt med 14 dagars ångerrätt.
    När router och ”split” för telefonin anlänt, visade det sig att det skulle behövas 12 m kabel mellan första telejacket och routern, varför jag avbeställde telefonanslutningen i god tid innan ångerrätten upphörde. Vid midnatt den 22 dec. ”dog” vår telefon. Trots min avbeställning i god tid innan ångerrätten utgått, hade de digitaliserat mitt hemnummer!
    I oändliga telefonköer och olika ”tekniker” varje gång jag kommit fram + åtskilliga mail, har Bredbandsbolaget ännu efter 1 månad inte ”porterat” min telefon till analog! De svarar heller aldrig på mail! Fullständig nonchalans!!!
    Glocalnet, som är det bolag jag har haft och tänker ha min fasta telefon hos, hänvisar till att Bredbandsbolaget måste ändra till anolog telefoni igen, medan Bredbandsbolaget äger att Glocalnet måste begära det! (JAG har ju för f.. begärt detta för en månad sedan!!!!).
    Jag kommer att begära skadestånd från Bredbandsbolaget – en månads fritt mobilabonnemang för varje vecka jag varit utan telefon!).
    Undvik Bredbandsbolaget och välj ett företag med omsorg om sina kunder!!
    L-A.G. Tollarp

  10. Det ända som jag har upplevt mer är låg hastighet ( 0.52 ) ock utan helt och hållet. När man ringer supporten säger dom att vi kan säga upp abonnemanget med omedelbar verkan. Vill kanske inte ha några kunder!! Inga stjärnor av mig.

  11. Jag är sedan mänga år kund hos BBB och har bredband via ADSL och upplever att deras täckning blir sämre och sämre där jag bor, något de själva inte vill kännas vid. Under åren har de varit bra vid kontakter om trasiga modem pga åsknedslag och dyl. aldrig några problem där, de skickar nytt utan kostnad. Det ska de ha en eloge för!
    Men på senare år har det som sagt blivit sämre, varför vet jag inte, det var samma sak med mobilerna från Telenor och där bytte jag till slut operatör till Hallon. Jag tröttnade på att vara den där gnälliga kunden som var inne i butiken och klagede varje vecka! Det slipper jag nu 🙂
    Bredbandet från BBB bytte vi för ett tag sen till mobilt bredband för det skulle tydligen vara bättre. Jo pyttsan! Första dan kanske, sen har det bara blivit segare och segare. Nu måste man återställa routern varje dag minst! Har man tur så kan streama en hel film utan problem. När man ringer till supporten så testar de nån inställning som vi ska ” köra på ett tag och avvakta” men det händer inte mycket mer. Jag ska byta leverantör.

  12. När jag skulle bli på kopplad blev jag ej det. Det var så enkelt enlight säljaren. (Jag har aldrig köpt något av dom som knackar dörr.)
    Sen när jag ringer så kan dom bara erbjuda 250/100. Jag hade skrivet på ett avtal där jag skulle ha 250/100. För att få det var jag tvungen att betala
    1400 kr. Sen när en ansvarig ringer upp då kan jag få 100/10 som jag hade förut för 100 kr mera en jag betalade innan.
    Ett avtal är ett avtal men inte för det hör skojeri företaget. Där jag jobbar får vi ficksa till det om vi har gjort fel. Så 1400 Kr är för mycket för dom att betala för en nöjd kund . Och jag som skulle beställa det stora TV paketet sen men det kan dom glömma. FY FAN. Så vi får se vad konsumentvärket säjer.

  13. Så, jag har haft bredbandsbolaget i ca 10 månader kanske. I december så var tjänsten borta i en vecka. Ingen ersättning. I januari så var tjänsten borta i mer än en månad. Ändå kommer samma fakturor. Jag ringer in om och om igen och frågar varför jag inte får någon ersättning. Ända svaret jag får är ”Ja, klart du ska få ersättning.” Ingen ersättning kommer. Under denna tid så var jag väldigt beroende av internet. Min sambo pluggar på distans, så vi tecknade med Comhem samtidigt. Så dubbla räkningar… Men vad kan man göra. Även under denna period så nämnde jag flertalet gånger till dem att jag ska flytta sista Mars. Men nej, det visste dom aldrig om. Ingen kommunikation inom företaget alls. Idag 2017-03-24 så ringde jag dom igen. Jag hade fått ett inkassokrav på 1000kr. Efter många om och men och blivit skickad hit och dit så lyckades jag få bort inkassot. Men dom visste fortfarande inte att jag skulle flytta så tydligen kommer det en räkning till på en tjänst jag inte fått från dom. Jag måste tydligen även betala frakten för rautern. Är det ett straff för att man avslutar deras tjänst??? Som inte funkat under en längre period. Och ersättningen? Enligt kundtjänst så skulle de som har hand om uppsägningar kunna använda den ersättningen för att minska uppsägningsavgiften. Skitsnack. Bara påhitt. När jag skickas vidare så förnekar dom allt kundtjänst sagt.

    Jag rekommenderar inte bredbandsbolaget. Använd inte deras tjänst. Sätt er inte i skiten som jag gjorde.

  14. Skaffa bredbandsbolaget, om du gör det så betalar du för ”hej du har kommit till kundservice” en gång per dag.

  15. Har varit kund hos bredbandsbolaget i 10+ år. Under hela tiden har de hittills inte lyckats tillhandahålla det som utlovats i hastighet. Max 12 av 24Mbit. Ingen uppgradering av hårdvara på över 10 år. När jag nu slutligen sa upp abonnemanget så blev jag själv ålagd att betala portot för att skicka tillbaks deras mer än 10 år gamla modem mm. Befatta er inte med detta företag utan välj något annat. Vad som helst är antagligen bättre. Företaget har en usel kundkänsla och erkänt dålig service. Varning utfärdas.

  16. Bredbandsbolaget.se blåsarbolaget bluffbolaget
    Telefonförsäljare som blåser kunder på abonnemang för fibertv, blev blåst på ett prova på paket för 120 kr i månaden i 6mån, när första räkningen kom så va den på 500 kr i månaden och 1år uppsägningstid, när försäljaren ringde så kunde man säga upp abonnemanget omgående utan uppsägningstid. Bojkotta detta bolag då dom blåser sina kunder på dyra avtal.

  17. Innan man ens har blivit inkopplad så har dom lurat dej.

  18. Jag är så oerhört missnöjd med Bredbandsbolaget. Vi har varit utan internet i totalt sex veckor och det tar de 10 dagar att ens boka en tekniker för att sedan komma ut och titta vad problemet är. När sedan teknikerna konstaterar att det är fel på fastighetsnätet släpper de bara ärendet och låter oss som kunder driva ärendet mot fastighetsägaren. De tar inget ansvar. När vi sedan till slut fick ut en tekniker som skulle titta på fastighetsnätet visade det sig att felet hela tiden fanns i vår lägenhet så den första teknikern hade kunnat fixa det direkt.

    Sjukt oflexibel kundservice som inte gör det extra för sina kunder. Vad fick vi som kompensation för att vara utan internet i 6 veckor och betalat typ 1500 i extra data vi fick köpa via mobilen? Jo två biocheckar. PINSAMT!

  19. katastrof. snälla köp inga tjänster av bredbandsbolaget utan kontakta istället en seriös leverantör såsom comhem. du KOMMER att bli blåst av BBB!

  20. Ingen åtgärd trots 6 dagar utan internet för mig o andra i området med er som kund. Jag kommer aldrig mer vara kund hos er. Per Ersson

  21. Total katastrof!! Så länge allt fungerar är det inga problem, men fy fan rent ut sagt som vi har blivit behandlade under snart 4 månader sedan problemen började, bara en massa telefonsamtal och textmeddelanden fram och tillbaka, vi blir t. ex. ombedda att utföra en massa tester som vi skickar bilder på, några veckor senare blir vi tillsagda att göra något liknande igen och när vi då hänvisar till tidigare svar/resultat som vi har skickat, så svarar supporten att, -nja…Det verkar ha kommit på villovägar. Det har varit så många turer fram och tillbaka där vi har beskrivit problemet. Vi har förklarat hur vi bor och ber bara om ett modem med kraftigare router, är ganska säker på att det löser problemet. En kille hos supporten sa till och med att, -ja våra modem är väl inte marknadens bästa precis. Snart 4 månader som vi har betalat utan att få någon hjälp, skamföretag!!

  22. Bara en massa tramsande om att vi, kunden själv, ska koppla in datorer och utföra tester efter ett obegripligt flödesschema, detta trots att vi tidigare varit tvungna att koppla in en dator, fotografera och skicka bilder till bredbandsbolaget.
    Problemet är att modemet/routern som dem skickat är för klen. När vi påtalade detta så skickade tokarna ett nytt LIKADANT 😱 Probleme kvarstår!
    Måste man klicka på en stjärna per kategori för att svaret ska ingå i statistiken? Skulle ju helst inte vilja dela ut en enda stjärna, för oss ligger ni på minus, skitföretag!

  23. Jag har haft bredbandsbolaget i 5 månader och under denna tid har bredbandet och TV legat nere totalt 2 månader i 2 olika perioder. För tillfället har jag varit utan bredband i över 35 dagar och den enda information jag får från deras inkompetenta kundtjänst är ”Just nu finns det ingen mer information vi kan ge dig än att felsökning pågår” detta har jag fått höra sedan vecka 2 (Det tog en hel vecka för BBB bara att starta ärendet.) Sedan detta startade har jag blivit lovad att tekniker och installatör skulle ringa upp och boka tid för felsökning men detta har inte hänt någon av gångerna.
    Riktigt pissföretag är det.
    Mitt tips är att välja annan leverantör om möjligt.

  24. Tecknade Villafiber i juni 2016 och säljaren lovade inkoppling första kvartalet 2017. Hörde inget från dem förrän i maj i år via mejl att det skulle vara klart i slutet av sommaren. Då de fortfarande inte har grävt ner fiber fram till huset har jag skickat flera mejl för att få en ny tidsplan men de svarar inte ens. Mitt förtroende som blivande kund är helt borta redan nu.

  25. KANONBRA!! riktigt stabil lina, schyssta erbjudanden även när man varit kund under en längre period. dessutom otroligt bra kundserivce!

  26. Där ser man att bbb har dålig rykte ångrar mej faktiskt att jag beställde fiber


Är du eller har du varit kund hos Bredbandsbolaget? Berätta för andra hur du upplevde företaget.