'. the_title(); .'

Besök Bredbandsbolaget »

Bredsbandsbolaget

Bredbandsbolaget är en av Sveriges största bredbandsoperatörer som har lyckats ta 25 % procent av den svenska marknaden och är störst i storstadsregionerna. Inte nog med att de är stora och erbjuder ett snabbt och stabilt bredband, de har även en riktigt bra kundservice som har fått utmärkelsen Sveriges Bästa Kundservice fem år i rad av Svenskt Kvalitetsindex. Bredbandsbolaget ingår förövrigt i Telenorkoncernen.

Det ryktas om att Bredbandsbolaget på senare år blivit betydligt sämre. Vi har fått in många trista omdömen från kunder, som du kan läsa nedan. Vi rekommenderar att kolla in Tele2 och Tre som har fått bättre omdömen.

En bredbandslösning för alla

Bredbandsbolaget är en komplett internetleverantör som erbjuder bredband via fiber, via telejacket och mobilt bredband. Ja, det finns inget som inte bredbandsbolaget har vilket är perfekt för dig som kanske vill ha flera olika bredband, ett mobilt bredband när du är på språng, ett fiberbredband hemma och ADSL i sommarstugan. Nästan en halv miljon svenska kunder och företag använder sig av bredbandsbolagets bredband, vilket inte säger så lite om vilken hög kvalitet de håller.

Bredbandsabonnemang hos Bredbandsbolaget

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-4 4 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Fast Bredband 10 Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 299 kr 4178 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-8 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 2988 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 100 Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 369 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget 4G Hemma 30 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 369 kr 4476 kr Hem-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 24 Obegräns.

(Fast bredband)

24/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 389 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 250 Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 399 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt Bredband M-12 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 60 Obegräns.

(Fast bredband)

60/20 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 439 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 1 Gbit/s Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 899 kr 6578 kr Router Fiber Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-4 4 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Fast Bredband 10 Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 299 kr 4178 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt bredband M-8 8 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 2988 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 100 Obegräns.

(Fast bredband)

100/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 369 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget 4G Hemma 30 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 369 kr 4476 kr Hem-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 24 Obegräns.

(Fast bredband)

24/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 389 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 250 Obegräns.

(Fast bredband)

250/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 399 kr 5018 kr Router Fiber Besök »
Bredbandsbolaget Mobilt Bredband M-12 12 GB 50/20 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4188 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 60 Obegräns.

(Fast bredband)

60/20 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 439 kr 5754 kr Router Telejack Besök »
Bredbandsbolaget Bredband 1 Gbit/s Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

295 kr 899 kr 6578 kr Router Fiber Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: B2 Bredband AB

Adress: Stadsgården 14, 116 88 Stockholm

Öppettider: 08:00 - 22:00

Webbplats: http://www.bredbandsbolaget.se/

Telefon: 0770-777 000

Email: [email protected]

Bredbandsbolaget's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (58 personer)

1.02/5
1.17/5
1.12/5
0.93/5

Omdömen om Bredbandsbolaget

59 omdömen om Bredbandsbolaget

  1. Jag hade BBB i många år tidigare. Saknar dem ibland, då det var mycket mer stabilt än vad jag har nu.
    Supporten är OK, men man får alltid vänta och de har den klassiska ”Har du testat att starta om datorn?-mentalitet” när man ringer in och förklarar att internet ligger nere och felet ligger hos dem. Hände totalt kanske 5 gånger på 5 år.

  2. Jag har 100/10 mbit och det enda jag är missnöjd med är att internet ligger nere titt som tätt. Annars har det funkat fint när jag har suttit och spelat onlinespel och surfat.

    Mitt tips är att kolla om hur bra anslutning du har med BBB där du bor.

    • Urusel service. Bara skickar runt en, ingen kan svara på någonting

  3. Bra bredband, stabilt, snabbt och prisvärt.
    Programmet Servicecenter har varit ett stort hjälp när det är något krångel med internet och jag vill tacka kundservicen för snabba och hjälpsamma svar.

    • Jobbar Du fortfarande kvar på B-bolaget, så du tvingas ge mer än 0,00 (noll komma noll noll) i betyg..?

  4. Vad har hänt med Bredbandsbolaget?! (Upplev mer PROBLEM med Bredbandsbolaget!)
    1. Betalar för tjänster som inte fungerar.
    2. Telefonköerna blir bara längre o längre (2 timmar minst).
    3. När man väl kommer i kontakt med supporten så får man inga tydliga svar eller hjälp för den delen.
    Bredbandsbolaget var mycket bättre förr, då fick man snabbt kontakt och hjälp av supporten.
    Jag kan inte ta företaget seriöst längre…

  5. Bredbandsbolaget är den risigaste leverantören jag har haft. Först av allt funkar inte nätet hälften av tiden. Sen så får man inte ens i närheten av den hastighet man betalar för. Ligger på 0.9 mbit/s fast det betalas för 12-24 mbit/s. Hade jag fått 10 hade jag vart mer än nöjd men ickesanicke. Supporten är värdelös och som nämnt innan, använder sig av ”har du testat att starta om bla bla bla”-mentaliteten. Sen när man väl får tag i supporten så lyckas dem pressa upp hastigheten till den rätta i ca 1 dag. Sen är det lika dåligt igen. Det är även det dyraste abonnemanget som finns tillgängligt. Bojkotta tycker jag att man borde göra.

    • Oj, det låter som du haft en riktig dålig upplevelse. Själv är jag väldigt nöjd.
      Kör en Tweet till dem, brukar få fart!

  6. Skitbolag, ringer in och anmäler uppsägning av tjänsten, får 30 dar uppsägning, meddelar detta till Telia.
    När det är dags att byta får jag samtal från Telia som säger att det verkar inte som bb tänker koppla ur.
    Ringer till bb dom säger att jag inte har sagt upp tjänsten, erbjuder mej att stanna kvar 1 månad till vilket jag inte går med på, men jag måste betala för den månaden.
    Jävla skurkar!!!

  7. Bredbandsbolaget:
    8 veckor utan bredband men dom fortsätter att skicka räkningar utan att försöka avhjälpa felet. Bredbandsbolaget har fortfarande inte skickat nån tekniker hem till oss trots att dom sagt dom senaste 6 veckorna att dom ska göra det. De påstår att tekniker varit i vår lägenhet vid 2 tillfällen ,men ingen annan har nyckel hit och vi har säkerhetsdörr.
    När jag förklarar att ingen tekniker varit här svarar dom ”ja DU säger det”. Vore inte det enklast att bara skicka hit en tekniker? #bredbandsbolaget #service

  8. Min gamla mamma har svårt att gå, och kommer inte ut. Telefonen är därför hennes viktiga ”livlina” både till mig och till de få vänner hon har kvar i livet. En mobil klarar hon inte av pga dålig syn och brist på teknisk förståelse.
    Hon flyttade i somras till ett äldreboende där telefon via Bredbandsbolaget var förinstallerat. Jag köpte henne en telefon med stora knappar, och ett abonnemang kom snabbt igång efter beställning. Efter ett par månader fick jag dock bara meddelandet ”detta telefonnummer har ingen abonnent” när jag ringde, och hon kunde inte heller ringa ut.
    Vid koll med support fick jag bara lite svävande svar att ”det verkar som att vi har kopplat ur det” – men inget om varför. Ingen obetald räkning, inget tekniskt fel. Så då var det väl bara att koppla in det?
    Jag förväntade mig ett telefonsamtal senare samma dag om att det var klart. Men nej. När jag ringde igen fick jag något luddigt besked om att min mor tydligen hade fått ett nummer som skulle tillhört någon annan. Men nu visste man inte hur man skulle ordna det.
    Nu har jag under flera veckors tid gång på gång ringt och försökt få Bredbandsbolaget att starta min mors telefonabonnemang igen.
    De ringer aldrig tillbaka. Jag har också mailat dem utan att få svar.
    När jag ringer får jag samma svävande svar. De har själva kopplat ut det utan att veta varför, utan att kunna ge någon förklaring och de vet inte hur de ska koppla in det igen!
    Det är skandalöst idiotiskt!

  9. I början av dec. 2016 beställde jag bredband, kopplat via router till vår fiberkabel. Övertalades att också ansluta vår fasta telefon. Allt med 14 dagars ångerrätt.
    När router och ”split” för telefonin anlänt, visade det sig att det skulle behövas 12 m kabel mellan första telejacket och routern, varför jag avbeställde telefonanslutningen i god tid innan ångerrätten upphörde. Vid midnatt den 22 dec. ”dog” vår telefon. Trots min avbeställning i god tid innan ångerrätten utgått, hade de digitaliserat mitt hemnummer!
    I oändliga telefonköer och olika ”tekniker” varje gång jag kommit fram + åtskilliga mail, har Bredbandsbolaget ännu efter 1 månad inte ”porterat” min telefon till analog! De svarar heller aldrig på mail! Fullständig nonchalans!!!
    Glocalnet, som är det bolag jag har haft och tänker ha min fasta telefon hos, hänvisar till att Bredbandsbolaget måste ändra till anolog telefoni igen, medan Bredbandsbolaget äger att Glocalnet måste begära det! (JAG har ju för f.. begärt detta för en månad sedan!!!!).
    Jag kommer att begära skadestånd från Bredbandsbolaget – en månads fritt mobilabonnemang för varje vecka jag varit utan telefon!).
    Undvik Bredbandsbolaget och välj ett företag med omsorg om sina kunder!!
    L-A.G. Tollarp

  10. Det ända som jag har upplevt mer är låg hastighet ( 0.52 ) ock utan helt och hållet. När man ringer supporten säger dom att vi kan säga upp abonnemanget med omedelbar verkan. Vill kanske inte ha några kunder!! Inga stjärnor av mig.

  11. Jag är sedan mänga år kund hos BBB och har bredband via ADSL och upplever att deras täckning blir sämre och sämre där jag bor, något de själva inte vill kännas vid. Under åren har de varit bra vid kontakter om trasiga modem pga åsknedslag och dyl. aldrig några problem där, de skickar nytt utan kostnad. Det ska de ha en eloge för!
    Men på senare år har det som sagt blivit sämre, varför vet jag inte, det var samma sak med mobilerna från Telenor och där bytte jag till slut operatör till Hallon. Jag tröttnade på att vara den där gnälliga kunden som var inne i butiken och klagede varje vecka! Det slipper jag nu 🙂
    Bredbandet från BBB bytte vi för ett tag sen till mobilt bredband för det skulle tydligen vara bättre. Jo pyttsan! Första dan kanske, sen har det bara blivit segare och segare. Nu måste man återställa routern varje dag minst! Har man tur så kan streama en hel film utan problem. När man ringer till supporten så testar de nån inställning som vi ska ” köra på ett tag och avvakta” men det händer inte mycket mer. Jag ska byta leverantör.

  12. När jag skulle bli på kopplad blev jag ej det. Det var så enkelt enlight säljaren. (Jag har aldrig köpt något av dom som knackar dörr.)
    Sen när jag ringer så kan dom bara erbjuda 250/100. Jag hade skrivet på ett avtal där jag skulle ha 250/100. För att få det var jag tvungen att betala
    1400 kr. Sen när en ansvarig ringer upp då kan jag få 100/10 som jag hade förut för 100 kr mera en jag betalade innan.
    Ett avtal är ett avtal men inte för det hör skojeri företaget. Där jag jobbar får vi ficksa till det om vi har gjort fel. Så 1400 Kr är för mycket för dom att betala för en nöjd kund . Och jag som skulle beställa det stora TV paketet sen men det kan dom glömma. FY FAN. Så vi får se vad konsumentvärket säjer.

  13. Så, jag har haft bredbandsbolaget i ca 10 månader kanske. I december så var tjänsten borta i en vecka. Ingen ersättning. I januari så var tjänsten borta i mer än en månad. Ändå kommer samma fakturor. Jag ringer in om och om igen och frågar varför jag inte får någon ersättning. Ända svaret jag får är ”Ja, klart du ska få ersättning.” Ingen ersättning kommer. Under denna tid så var jag väldigt beroende av internet. Min sambo pluggar på distans, så vi tecknade med Comhem samtidigt. Så dubbla räkningar… Men vad kan man göra. Även under denna period så nämnde jag flertalet gånger till dem att jag ska flytta sista Mars. Men nej, det visste dom aldrig om. Ingen kommunikation inom företaget alls. Idag 2017-03-24 så ringde jag dom igen. Jag hade fått ett inkassokrav på 1000kr. Efter många om och men och blivit skickad hit och dit så lyckades jag få bort inkassot. Men dom visste fortfarande inte att jag skulle flytta så tydligen kommer det en räkning till på en tjänst jag inte fått från dom. Jag måste tydligen även betala frakten för rautern. Är det ett straff för att man avslutar deras tjänst??? Som inte funkat under en längre period. Och ersättningen? Enligt kundtjänst så skulle de som har hand om uppsägningar kunna använda den ersättningen för att minska uppsägningsavgiften. Skitsnack. Bara påhitt. När jag skickas vidare så förnekar dom allt kundtjänst sagt.

    Jag rekommenderar inte bredbandsbolaget. Använd inte deras tjänst. Sätt er inte i skiten som jag gjorde.

  14. Skaffa bredbandsbolaget, om du gör det så betalar du för ”hej du har kommit till kundservice” en gång per dag.

  15. Har varit kund hos bredbandsbolaget i 10+ år. Under hela tiden har de hittills inte lyckats tillhandahålla det som utlovats i hastighet. Max 12 av 24Mbit. Ingen uppgradering av hårdvara på över 10 år. När jag nu slutligen sa upp abonnemanget så blev jag själv ålagd att betala portot för att skicka tillbaks deras mer än 10 år gamla modem mm. Befatta er inte med detta företag utan välj något annat. Vad som helst är antagligen bättre. Företaget har en usel kundkänsla och erkänt dålig service. Varning utfärdas.

  16. Bredbandsbolaget.se blåsarbolaget bluffbolaget
    Telefonförsäljare som blåser kunder på abonnemang för fibertv, blev blåst på ett prova på paket för 120 kr i månaden i 6mån, när första räkningen kom så va den på 500 kr i månaden och 1år uppsägningstid, när försäljaren ringde så kunde man säga upp abonnemanget omgående utan uppsägningstid. Bojkotta detta bolag då dom blåser sina kunder på dyra avtal.

  17. Innan man ens har blivit inkopplad så har dom lurat dej.

  18. Jag är så oerhört missnöjd med Bredbandsbolaget. Vi har varit utan internet i totalt sex veckor och det tar de 10 dagar att ens boka en tekniker för att sedan komma ut och titta vad problemet är. När sedan teknikerna konstaterar att det är fel på fastighetsnätet släpper de bara ärendet och låter oss som kunder driva ärendet mot fastighetsägaren. De tar inget ansvar. När vi sedan till slut fick ut en tekniker som skulle titta på fastighetsnätet visade det sig att felet hela tiden fanns i vår lägenhet så den första teknikern hade kunnat fixa det direkt.

    Sjukt oflexibel kundservice som inte gör det extra för sina kunder. Vad fick vi som kompensation för att vara utan internet i 6 veckor och betalat typ 1500 i extra data vi fick köpa via mobilen? Jo två biocheckar. PINSAMT!

  19. katastrof. snälla köp inga tjänster av bredbandsbolaget utan kontakta istället en seriös leverantör såsom comhem. du KOMMER att bli blåst av BBB!

  20. Ingen åtgärd trots 6 dagar utan internet för mig o andra i området med er som kund. Jag kommer aldrig mer vara kund hos er. Per Ersson

  21. Total katastrof!! Så länge allt fungerar är det inga problem, men fy fan rent ut sagt som vi har blivit behandlade under snart 4 månader sedan problemen började, bara en massa telefonsamtal och textmeddelanden fram och tillbaka, vi blir t. ex. ombedda att utföra en massa tester som vi skickar bilder på, några veckor senare blir vi tillsagda att göra något liknande igen och när vi då hänvisar till tidigare svar/resultat som vi har skickat, så svarar supporten att, -nja…Det verkar ha kommit på villovägar. Det har varit så många turer fram och tillbaka där vi har beskrivit problemet. Vi har förklarat hur vi bor och ber bara om ett modem med kraftigare router, är ganska säker på att det löser problemet. En kille hos supporten sa till och med att, -ja våra modem är väl inte marknadens bästa precis. Snart 4 månader som vi har betalat utan att få någon hjälp, skamföretag!!

  22. Bara en massa tramsande om att vi, kunden själv, ska koppla in datorer och utföra tester efter ett obegripligt flödesschema, detta trots att vi tidigare varit tvungna att koppla in en dator, fotografera och skicka bilder till bredbandsbolaget.
    Problemet är att modemet/routern som dem skickat är för klen. När vi påtalade detta så skickade tokarna ett nytt LIKADANT 😱 Probleme kvarstår!
    Måste man klicka på en stjärna per kategori för att svaret ska ingå i statistiken? Skulle ju helst inte vilja dela ut en enda stjärna, för oss ligger ni på minus, skitföretag!

  23. Jag har haft bredbandsbolaget i 5 månader och under denna tid har bredbandet och TV legat nere totalt 2 månader i 2 olika perioder. För tillfället har jag varit utan bredband i över 35 dagar och den enda information jag får från deras inkompetenta kundtjänst är ”Just nu finns det ingen mer information vi kan ge dig än att felsökning pågår” detta har jag fått höra sedan vecka 2 (Det tog en hel vecka för BBB bara att starta ärendet.) Sedan detta startade har jag blivit lovad att tekniker och installatör skulle ringa upp och boka tid för felsökning men detta har inte hänt någon av gångerna.
    Riktigt pissföretag är det.
    Mitt tips är att välja annan leverantör om möjligt.

  24. Tecknade Villafiber i juni 2016 och säljaren lovade inkoppling första kvartalet 2017. Hörde inget från dem förrän i maj i år via mejl att det skulle vara klart i slutet av sommaren. Då de fortfarande inte har grävt ner fiber fram till huset har jag skickat flera mejl för att få en ny tidsplan men de svarar inte ens. Mitt förtroende som blivande kund är helt borta redan nu.

  25. KANONBRA!! riktigt stabil lina, schyssta erbjudanden även när man varit kund under en längre period. dessutom otroligt bra kundserivce!

    • Är du dement? Dom är ju sämst på hela planeten, de har nog den mest ostabila linan och kundservicen är ju avskyvärd. Man sitter ju fan i telefonkö i flera timmar.

  26. Där ser man att bbb har dålig rykte ångrar mej faktiskt att jag beställde fiber

  27. Har haft BBB’s fiber 250/100 i snart 1år och det har inte funkat och dom har inte fixat det hittils även fast det ligger på 5.7/23.83mbit/s. Dom skyller på att det är iponly som har problem även fast grannarna som har bahnhof har ett stadigt nät.

  28. Tecknat abonnemang 21.09.2017. Skulle börja använda den 01.10.2017 efter flytten. Ingen internet/tv, modemet lyser rött. Kontaktar support, väntar tid på 12 min blev 25min. Lovar återkomma till mig,gör inte det utan ringer själv, lång väntar tid. Tekniker kommer kontakta mig, får Sms kl 20:10 på grund av hög belastning teknikerna hann inte ta ditt ärende vi kontaktar dig så fort som möjligt. I stället plingar till i brevlåda faktura på 930kr tre månader i förväg. Ingenting stod det när jag tecknat abonnemang . Ringer faktura avdelning svar ”För att vi ska hinna med fakturering”, dummaste svar jag fick på många år..Internet /tv som inte funkar plus faktura tre månader framåt…ångrar mig starkt av mitt val av bredbandsleverantören.

  29. Skojar Håkan eller är han inte klok. Han är den enda som ger bara positiva odömen i enkäten. Kanionbra, skriver han, ”Otrolíg bra service”. Han borde skickas till sinnesjukhuset

  30. Har faktiskt inget dåligt säga fått ny utrustning å Router Xtrem å det jag tror vissa inte tänker på är måste logga in på Wifi på både 2,4 gighrz och 5 gighrz separat kan sedan hoppa mellan dessa frekvensband om närmare än 5 m är 5Gigahertz får ruskigt snabbt Wifi upp mot 149 Meg sek uppmätt mobil kan inte ta snabbare än 150 så går riktigt fort är TV bytt till 5 gighrz band förra året å märkte gamla router ej fungerade med 5 gighrz Altså hoppade ur denna frekvens konstant fick Nya Router passade på höja hastighet för får längre Räckvidd 100/10 när har 7 + apparater kopplade i Wifi nät drar ned hastighet å skiljer lite i pris mellan dessa 30 kr så valde det Snabba å går undan men få Snabbt på 2,4 gighrz är ngt som inte hjälper vilken leverantör har är för mkt trafik på det frekvensband å det gör svårt oavsett få hög hastighet på set frekvensband men går snabbare än innan å som sagt räckvidd Fenomenalt bra ned nya Router.
    Xtrem router om har inspelningsbara box kan ha trådlöst mellan Router å box Altså behöver inte ha ngn Internetkabel mellan gör att Router går placera mer Fritt för nå överallt för rekomenderar Inte ha längre än 5 m Internet kabel å ha en Syrefri Magnetiskt skyddad sådan kabel får annars in störningar går från andra närliggande apparater å gäller alla Kablar har även till Blueray spelare å annan utrustning att Ha bra kablar gör inga störningar uppstår mellan Internet jack å Router är Mer Viktigt än många Tror sig veta ngt om då är Dåliga kablar gör inte får Hastighet för kabeln läcker Altså får inte ut Maximalt hastighet för kabeln inte för in detta i router från start är Dåliga kablar stör Wifi hastighet p ibland så mkt inte fungerar utan kopplar ur sig konstant kan vara kabeln från Spelkonsol som Gamla Snart kontakter å dåliga hdmi kablar som tydligt svårt skicka med å om gör ofta för korta är.
    1 sak kan skriva som är Tele 2 å följt till Bredbandşbolaget trådlös IP telefoni köp Inte Philips för om gör fungerar ingen utrustning dessa ligger för nära trådlösa frekvens så Stör Ut Varandra så ingenting fungerar om vill vara Säker köp Siemens för det Orsak till inte fick ngn tjänst fungera i 3 mån å ingen förstod varför så helt plötsligt fick en kille tekniker som sa detta till mig att Phillips trådlösa telefoner slår ut Wifi som allt annat då Altså kan vara orsak ni inte får tjänster fungera är Philips trådlösa telefoner för dessa får ej på tele 2 å testade när bytte om gick ha i Bredbandşbolaget då i gamla router å samma sak slog ut alla tjänster så är Något även Kundtjänst bör Veta å sagt att ska informera om.

    Sedan Telenor Familj fåe rabatt på ifall har Bredbandşbolaget då Telenor äger detta bolag Altså får Mer Surf för hade 12 gig å fick 50 gig utan betalar mer då för är ngt får om har Bredbandşbolaget vet ej om för har alla TV,IT, IP TELE fått men helt plötsligt var Surf på mobil höjd med 38 gig å i det kan koppa in 7 till I mitt abbonemang 149 kr å använda,min Surf är ju ngt bra veta om har Telenor å funderar på vilket bredband välja å har flera i familj att faktiskt får betydligt mer Surf i mobil om har Telenor å delar denna med övriga får billigare.
    Så Telenor lägger ned Mobilt Internet är för Ersatt detta med Mobil abbonemang Familj för i det Får mobilt bredband den vägen då Google Cast gör kan använda se film å surfa på TV via den istället så även Mobilen blir Modem ( hotspot även heter på vissa mobiler) då använder mobilen som modem direkt istället till dator går aldelen utmärkt till Lenovo Yoga laptop göra å plattor går med Telenor app styra men är altså så Mobilt Bredband blir Telenor Familj går ju redan göra flera år sedan insåg var bättre ha mkt surf oå mobil än ha Mobilt bredband för mobil är modem kör dator på enkelt bara Övriga tjänster på mobilens inställningar ligger denna fnction på Android mobiler åtminstone är länge sedan hade,IPhone så vet inte hur det funkar där men finns väl på dem med..

  31. Ett företag som inte förstår vad ordet service innebär, men gärna säljer sina tjänster.
    Skickar man mail får man inget svar, går man in på Bredbandsbolaget på Facebook
    och ställer frågor får man svar på 1 av 2 frågor.
    Nyss pratade jag med personal på Bredbandsbolaget i telefon. Jag ställde 2 frågor
    som överhuvudtaget inte blev besvarade.
    Personalen lyssnar inte på kunden, vill bara sälja.

  32. Tycker som sagt att många har sammanfattat detta bolag rätt så bra.Tänkte bara fortsätta på den kritiska vägen.Jag har som sagt varigt trogen kund hos detta bolag,o kan bara stämma in i att detta bolag är ett bolag med :
    1.Dålig o tämligen föråldrad teknik som inte håller måttet. Hänger på sätt o vis ihop med inkompetent teknisk support.Vill aldrig erkänna/byta ut föråldrad teknik. Uppdateringar hos detta bolag resulterar bara i en massa haveri=uppdateringar som ej är anpassade för deras teknik.
    2.Ett bolag med fullständigt inkompetenta servicemedarbetare som hela tiden försöker påstå att felet är hos mig fastän det i 9 fall av 10 är fel hos dem.Vad är det för vits med en teknisk support som i praktiken bara existerar på pappret??Det är ju som om
    ge droger mot fnask.
    3.Överprissatt teknik som inte fungerar när det ska.Det är samma sak som livets lotteri att försöka posta ett brev med PostNord nuflörtiden.Om ett system lägger av så lägger hela deras interna system av=går ej att felanmäla.
    4.Ett bolag som inte vill/har kunskapen om hur dem ska hantera sina kunder.
    5.Svårt/tämligen omöjligt att avsluta tjänster hos dem.Pga av att operatören håller kvar sina kunder utan att dem egentligen har legitimitet.
    Som sagt Bredbandsbolaget vart mkt bättre förr(som det hetter ursprungligen Bostream=Birgerson/Framfab).Men att sedan telenor köpte företaget så har det bara gått utför för detta företag.Eller som jag skämtsamt brukar säga:Välkomen till Felenor.Just att skämtsamt betona i deras ständiga avbrott/dålig teknik koll.
    Detta bolag har som sagt fussionerats under många år.Bla så vart dem köpta av Telenor,nu på senare år även att Telenor köpte Tele2 fibertjänst.Det vart väl i samband med detta som bolaget mer eller mindre har åkt utför likt en berg o dalbana. Undvikes i den mån det bara går.

  33. Har varit utan email sedan 1/12 2017 ny uppgift är att allt skall vara igång 7/12 kl 16. Ta den om RÖDLUVAN också! Nu är det bara att kontakta alla bekanta företag och andra och ändra emailadressen till Gmail. Tack för alla problem ni är i en klass för sig.

    Jan Erik Karlsson

  34. Är en återvändande kund efter att jag fick besök av en säljare från Bredbandsbolaget.

    Han lovade stabilare nät, snabbare surf och billigare månadskostnad.

    Bredbandsbolaget har inte levererat på något av säljarens påstående och idag är det en vecka sedan jag hade TV kanaler som jag betalar för. De har inte lyckats lösa problemet på över en veckas tid!

    Uselt. Kommer säga upp abonnemang och aldrig mer Bredbandsbolaget.

  35. Skandal!!!
    Har felanmält följande för 5 dgr sedan.
    När jag ringer en person som jag ringt en gång i veckan de senaste 20 åren så får jag helt plötsligt meddelande ”det nr du har ringt saknar abonnent..”
    Ingen åtgärd och inget svar hos teknisk support.
    De verkar inte ha en aning om vad som har hänt.
    Det måste fixas naturligtvis och NU.

  36. Fungerat i stort sett felfritt (ADSL) sedan start. Den gång det var något som krånglade (ingen uppkoppling) fick jag snabb och bra hjälp via telefon.
    NÖJD!!!

  37. Om ni har TV-abonnemang via BBB så akta er för att gå in på Filmbutiken! Det räcker med att gå in och kolla vad för filmer de har så åker man på att betala!
    Fick fakturan där jag hade köpt 11 filmer, en del t.o.m två gånger! Kostnad över 400 kr.
    Problemet verkar vara känt hos kundservice men de enda de kunde göra var att spärrat för köp, så man inte av misstag går in där.
    De kunde inte göra något åt fakturan!
    Svagt!!

  38. Har haft en riktigt mardrömsupplevelse med detta företag. De levererar inte utlovade tjänster och nu har Internet varit dött en hel helg.
    Precis köpt en UHD-tv som jag tänkte fixa kanaler till men man vågar ju inte teckna ytterligare avtal med detta bluffbolag.
    Nu sitter man här med 10 månaders bindningstid och fakturor som ligger en bit över de flesta andra leverantörers (Trodde man skulle få extra service och kvalité men blev precis tvärtom)

  39. Enda sättet att säga upp bredbandet är att ringa, telefonkön tog 2h 55min.
    Dessutom måste jag skicka tillbaka modemet jag haft annars får jag betala 500kr. Alltså varför ska dom ha 500 för ett uteblivet urgammalt modem? Helt enkelt för att dom hoppas kunna suga ut dessa pengar, inte för att dom behöver modemet. Jag måste dessutom betala portot.
    Företaget håller nog på och försöker gräva sin egen grav och jag hjälper gärna till genom att varna er för det.

  40. Dem är ett skitbolag. Jag ångrar mig att jag valde dem för det första lovade dem mig 60 mbits. Dem hade mätt vad jag kunde få. När jag väl fick mitt bredband var det bara 26 mbits. dem erbjuder tjänster som inte ens finns. Nu nåt år senare när jag ska byta till Telia så har fan inte bbb kopplat ur internet från telestationen trots att jag ringt 2 ggr och kollat att dem verkligen skulle koppla ur det datumet det skulle dem. Men när verkligheten kom så hade dem inte kopplat ut alls. Dem säger en helt annan dag änn vad mitt avtal säger plus att jag har ringt och dubbelkollat. Kötiden till deras telefon är alltid minst 2 timmar. Akta er för dem!!!

  41. För 3 månader sedan bytte föreningen.till BBB.
    Resultat just nu: hastighet allmänt lägre och instabilt. Går inte att byta tillvalskanaler på hemsidan. Inte fungerat på två veckor. Fick fria filmkanaler i sms 1 vecka. Efter 3 dagar försvann de. Konsten att skapa irritation i vardagen.

  42. Jag har inte haft några problem, dom är mycket tillmötesgående och hjälpsam, har jag varit utan tv så har jag alltid fått ersättning. Jag är jätte nöjd med bbb. Man kan inte vara otrevlig för då blir man bemött lika. Jag förstår inte när jag läser vad ni har lämnat för resintioner

  43. Vi har suttit utan både fungerande TV och internet i 6 månader utan att få adekvat hjälp av BBB. Ingen tekniker skickar de ut – trots ideliga samtal – och inställningen hos kundservice är att problemet skulle ligga hos oss..
    Jag diskuterade dilemmat med en anhörig inom (bredband och fiberoptik) branschen som låter meddela att .. ”BBB har inte tillräckligt med kapacitet, men de vill de förstås inte erkänna”

  44. Ok… still having lots of problems with my router… just displaying red.
    I’ve rang , changed the router, changed the leads , check the out put socket etc etc and they even told me they sent an technician to the main box to fix the problem.
    Now this has happened, every month ,for the last 4 months … seriously..
    I’m thinking of going with comhem. 379kr a month is a lot to pay ,especially when it ain’t working properly. Shop around guys…

  45. Telenor, f d Bredbandsbolaget är faktiskt HELT värdelöst. Kundsupporten är fruktansvärd usel. Jag kan inte varken skicka eller ta emot mail och så har det varit nu i 9-10 månader har ex vis bett om ett nytt lösenord upprepade tillfällen men inte fått något.

    Det måste helt klart vara något fundamentalt fel på detta företag som tidigare hade namnet Bredbandsbolaget !

    Ett gott råd: Välj en annan internetleverantör !

  46. Helt hopplöst,, blivit sämre och sämre, går jag in på bredbandskollen, får jag vara nöjd om det är 30mbits, väldigt ofta ligger det helt nera, att följa film, trav, fotboll är bara att glömma. Jag bor i brf Stensö, Nacka. Kommer stenhårt propagera för att byta leverantör, förstå inte vad det är för problem,

  47. Jag hade BBB när jag bodde i Sverige från när de startade upp att installera i Piteå.
    Under de åren (9år) jag hade BBB måste jag säga att jag var 98% nöjd med både internet uppkoppling och telefon när de anslöt det till abonnemanget.
    Annat kan jag säga idag boende i England, de flesta Bredband/fiber band /Internet företag är urusla. Dock funnit ett företag som är ganska ok-ish, Zen Internet, men kan inte ens gemföra sig med BBB. Saknar BBB ganska mycket.

  48. Jag berättade att 3st från bredbandsbolaget försöka få igång tv neejj du behöver en ni kabel, han som jag pratade med sist jag var trevlig mot honom, men han slängde på luren.det tog mig 11 minuter så gick den som jag själv fixade.men jag ska änndå byta bredband.

  49. Oseriös förtag dåligt kundtjänst . En månad uppsägning men man måste betala 2 månader .

  50. Internet nere flera gånger i veckan. Otroligt otrevlig personal som ringer å ska pracka på en CMore å annat skräp man inte vill ha.

  51. Jag är kund sen 2001 när det först var Bostream, som köptes av BBB etc.

    Lång story kort, Bostream var det absoluta toppen och sen den har det gått bara nerförsbacken till det absoluta botten med TELENOR.

    Jag har adsl 24 abonnemang sista 12-13 år nu tror jag (jag verkligen kan inte ens minnas hur många år gått) som aldrig har kommit upp över 10 Mb/s, när man klagar, dvs. om man orkar vänta 1-2 timmar med telefonen i öronsnäcka då får man höra att det är teleledningar som inte klarar att komma upp i detta hastighet och jag har sen länge slutat klaga för detta är företag som tar inte kritiken till sig. Konstig nu jag kan inte komma över 10 Mb i det här hus men de erbjuder mina grannar otroliga 60/10 Mg/s. Det är 10 ggr. snabbare än de påstod till mig i åratal att de här teleledningar klarar. Vilka LÖGNARE, TJUVAR!!!
    Men jag har regelbundet fått pris ökning utan en enda Mb extra.

    Föra året fick jag prisökning på hela 30 % och otrolig nu har jag fått brevet om ytterligare prishöjning. Det är svårt att tro men mina 10 Mb kostar lika mycket som obegränsad mobil?!?

    Jag har inget emot att betala för tjänsten jag som alla andra förväntar mig att få valuta för pengarna, men jag betalar i 20 år utan att jag kan se något mer än youtube.

    Visserligen skulle jag nu kunna byta till mobilt abonnemang men efter så många år oförskämda attityd jag tappat all förtroende för de, jag vill bara så fort och lång från denna företag.

    Min erfarenhet med särskilt TELENOR är bara negativ, jag kan instämma med nästan alla inlägg ovan. Det vore på plats att säga att BBB under första några år var inte så dålig men den förändrades hemsk under sista år innan Telenor tog over.

    Jag byter ingenting utan riktig STOR ursack. Jag bor i samma lägenhet sen jag kom till Sverige, jag har samma bank sen min ankomst, har alltid gått till samma läkare, går till samma tandläkare trots att jag hatar honom, har haft samma etc. Jag hoppas att ni förstår vad jag vill säga. Om jag vill gå då företaget måste vara urusel.

    Jag betalar varje år mer och mer medan min internet kommer knappt upp till 8-9 Mb/s. Detta är skandal! Jag kollar nästan dagligen med bredbanskollen hur snabb är nerladning, jag kan inte utrycka med ord denna bedrägeri. Otrolig nog de säljer nu hela 60/10 Mg/s ADSL abonnemang till mina grannar i huset för mindre summan än jag betalar men när jag klagar på min hastighet nu sen Telenor tok över det officiella förklaringen är att telejacket och de där teleledninar är för gamla, det går inte få högre hastighet i de, jag får gå över till det mobila abonnemanget, min abonnemang kostar ändå nästan lika mycket. Mina grannar kommer med nån underverk få hela 60 Mg/ s och jag kommer knappt upp till 10. Jag kan inte ens youtube titta visad i helskärmen. Vi har f@*king samma telefonledningar i hela huset. RENA RAMMA LÖGNER.

    De förändringar som BBB började införa var i mina ögon ren BEDRÄGERI, men Telenor är helt ny nivå av KRIMINAL.

    Jag vill betona här att jag har ingenting emot att företag sätter värde på sina tjänsten men jag inte förväntar sig utan kräver att få värde för betalade tjänsten. Jag köpte Abonnemang hos Bostream när det var det dyraste Internet leveantören men DE LEVERERADE!!!

    Det här utvecklingen gick från absoluta toppen med Bostream tjänsten till den absoluta botten med Telenor.

  52. Krypterade kanaler i tre veckor. Endas 4 kanaler av 24 var tillgängliga. Inte BBs fel. En tekniker utifrån konsulterades som konstaterade att BB strulat med boxens kort. Kostnad 499 kr. Kompensation för uteblivna kanaler 889 kr beviljades men inte för teknikern som fakturerade 499 kr ……….

Leave a Reply to Bosse Cancel reply