'. the_title(); .'

Besök Bredband2 »

Bredband2

Bredband2 grundades redan 1989, alltså långt innan bredbandet gjorde sitt intåg i Sverige och resten av världen under 90-talets andra hälft. Företaget har således hängt med från allra första början. Idag har Bredband2 över 120 000 kunder anslutna till sitt fiberbredband men de erbjuder även mobilt bredband och telefoni. Deras styrka är emellertid det fasta fiberbredbandet eftersom det mobila bredbandet fortfarande är begränsat till 3G med en maxhastighet på 32 Mbit/s.

Sveriges snabbaste svarstid

Bredband2:s fiberbredband är ett mycket bra alternativ för dig som gillar att surfa snabbt och framförallt få snabba svarstider. Svarstiden är helt enkelt den tid det tar för en server (där till exempel en hemsida ligger) att svara på din dators anrop. Ju snabbare svarstid desto snabbare kommer du åt den plats du vill surfa in på, spela på eller ladda ner en fil ifrån. Enligt bredbandskollen.se:s samlade statistik har det visat sig att Bredband2 har varit snabbast när det gäller svarstider sex år i rad. Men observera att själva bredbandshastigheten är viktigare än svarstiden när du väl har hamnat på en sajt där du till exempel streamar fil och laddar ner filer.

Bredbandsabonnemang hos Bredband2

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredband2 Mobilt Bredband Mellan 2 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 188 kr 2455 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Stor 10 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 218 kr 2815 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Premium 20 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 258 kr 3295 kr USB-Modem 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Bredband2 Mobilt Bredband Mellan 2 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 188 kr 2455 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Stor 10 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 218 kr 2815 kr USB-Modem 3G Besök »
Bredband2 Mobilt Bredband Premium 20 GB 32/6 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

199 kr 258 kr 3295 kr USB-Modem 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Bredband2 AB

Adress: Box 557 201 25 Malmö

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: http://www.bredband2.com/

Telefon: 0770 - 811 000

Email: [email protected]

Bredband2's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (50 personer)

0.68/5
0.8/5
0.92/5
0.68/5

Omdömen om Bredband2

50 omdömen om Bredband2

  1. Det har varit mycket krångel med mobila bredbandet, ibland vill den inte bara funka och supporten har ingen aning vad som är problemet, har bytt ut USB-modemet en gång och samma problem uppstår.

  2. Varning för bb2!

    Jag hade valde att avsluta mitt abonnemang för att jag betalade för 100Mbit/s men fick bara 30Mbit/s och jag fick sitta i telefonkön i ca 1 timme varje gång jag ringde dem för att kolla upp vad som är problemet, de bad mig att testa om det vara samma problem på andra datorer och det var samma problem på både mina datorer och mobil.
    De frågade om de skulle skicka en tekniker över för att kolla på saken, men jag tycker att det är slöseri med tid och pengar för att jag har gått igenom allt steg-för-steg och ändå kvarstår problemet + att jag skulle få betala för att tekniker ska komma över och göra samma sak som vad jag har gjort ett antal gånger.
    Efter jag hade sagt upp abonnemanget så skickade de fortfarande fakturor, trots att jag hade ett brev där det står att jag har sagt upp abonnemanget.

    Jag hoppas att företaget går i konkurs!

  3. Upprepar också en varning för Bredband 2. Felanmälde IP telefoni 9 januari via mail, eftersom det inte gick att komma fram på telefon (över en timmes väntan). Fick ett svarsmail samma dag där man meddelar att man snarast kommer att kontakta mig ang detta.
    Idag 30 januari har jag fortfarande inte fått någon mer återkoppling, trots att jag har mailat till dem igen.
    Har suttit i telefonkö i dag över 2 och en halv timme, stod då ”först” i kön. Sedan bröts samtalet och jag kopplanes ner…
    Har sagt nu upp alla avtal med bb2, både via mail och snigelpost, samt stoppat autogirot.
    Instämmer med tidigare omdöme, hoppas att företaget går i konkurs.

    • Besviken.
      Har haft BB2 i över 10 år. Har alltid varit nöjd tidigare men fick problem tidigare och fick dålig support men tänkte ge en till chans. Men nu fick jag igen problem med bredband. Betalar för 250/250. Men får bara 160/60. Och på kvällarna går det ner till 16/60. Svaret jag fick först var att det var min utrustning. Så mina datorer, TV, surfplattor, telefoner blir dåliga varje kväll….
      Vissa personer är tillmötesgående i supporten men sist fick jag en person som sa att det är inte hans problem att jag har bara 1 fiberkoppling hemma. Jag skulle kunna stänga ner allt genom att koppla in dator direkt i fiberuttaget och inte genom router 1-5 arbetsdagar. Detta innebär att 1-5 dagar ska jag inte kunna jobba hemifrån eller titta på TV eller ha wifi så de kan undersöka problemet någon gång under denna period. Vilket skämt. Samtidigt som kollegan sa att tekniker kan göra det ett visst klockslag. Efter mer än 10 år kommer byta. Vet inte om det är bättre hos andra men i alla fall kommer inte betala till BB2 när de anställer såna nonchalanta personer i kundtjänst.

    • Bredband 2 tog över Universal som jag hade och var nöjd. Efter det ör täckningen katastrof.. !

  4. Hopplösa att få kontakt med. Meilat den 29/1 ännu inget svar. ( Min ”postlåda” funkar inte )
    Skickat ett brev med snigelpost. Får se vad som händer. för övrigt har allt funkat bra med dem

  5. Har svårt att förstå lagen

    Bredband2 har svårt att förstå Lag om elektronisk kommunikation 5 kap. 15 b § där det tydligt står att 1 månads uppsägning gäller, men de vill ha 1 kalendermånads uppsägning. Sen har de också svårt att förstå innebörden av tjänst. Kundtjänst ska vi inte snacka om för den existerar inte, de vägrar svara på kommunikation. I mitt fall har det gått så långt att jag anmält dem till allmänna reklamationsnämnden och konsumentverket men inte ens det förstår de. Verkar vara ett skumrask företag som är bara ute efter att få in pengar. Varnar er från att köpa tjänst hos dem

  6. Måste klaga på kundservicen hos Bredband2.

    Har haft fakturan skickat till mig på mail sedan jag tecknade abonemanget för ca 1 år sedan. Har inte varit några konstigheter fram till den här måndaden. Tydligen så har Bredband2 haft tekniskt strul och fakturan har inte kunnats skickas ut via mail. Då bör man ju tycka att de borde meddela de kunder som är drabbade och skicka ut det på brev. Men inte då. Hade kanske noterat att det fattats en faktura, om det inte hade skett under december månaden med allt jul/nyårs firande. Istället märker jag att porten är blockerad i slutet av januari strax efter jag precis har betalat en faktura.

    Efter jag har ringt(och suttit i telefonkö i 50minuter) så kommer det fram att en faktura saknas. Först då får jag inloggning på hemsidan och kan kolla detta. Inte nog med att internet har blivit blockerad så ska jag betala en påminnelse avgift på det hela. Och hur och vart man blir påmind kunde de på kundmottagningen inte svara på. Så nu sitter man här utan internet och får betala en påminnelseavgift utan påminnelse. Inte heller låser de upp porten även fast jag har sagt upp abonnemanget samt betalat senaste fakturan innan de pengar för den ”glömda fakturan” kommer in, och det kunde ta upp till 5 bankdagar…

  7. VARNING !
    Internet stänger av sig jämt och ständigt:
    Vi betalar fakturor utan fungerande uppkoppling.
    Det är nästan omöjligt att komma fram till kundtjänsten.
    Fakturorna skall dock betalas, trots att de är för en tjänst som vi inte kan använda…..

  8. Välj INTE Bredband2. Dom har inte lyckats att få en enda faktura rätt. Dom skickar ändå påminnelser trots att

    alla deras fakturor är fel. Dom är extremt svåra att nå och om du når fram till supporten så är det som att

    prata med en vägg. Epost och via hemsidan svarar dom inte på.
    Har stor erfarenhet att beställa tjänster och ta juridisk konflikt men måste tyvärr säga att jag aldrig

    upplevt något liknande. Det slutade med att dom skickade kronofogden, jag bestred och som väntat ville dom

    inte gå vidare till Tingsrätt.
    Håller på och informerar Utsikt i Linköping om Bredband2 och driver att dom ska ta bort dom som leverantör.

    Företag som är så dåliga ska bort från markaden.

  9. Fakturerar flera månader i förskott, trots att tjänsten är uppsagd. Lovar justera fakturan och ÅTERKOMMA med vilket belopp jag verkligen skall betala. De återkommer aldrig. Till slut räknar jag själv ut hur mycket det bör bli och ringer upp dem och frågar om jag skall betala in det? Nej absolut inte blir svaret, jag skall kasta den fakturan jag fått och VÄNTA PÅ EN NY faktura. Hör inte av dem på länge, tills det dimper ner en betalningspåminnelse med 60:- straffavgift.

    Kundtjänsten är helt omöjlig att prata med. Uppkäftiga, motsträviga och till slut slänger de på luren i örat på en när de inser att de har fel.

    AKTA ER!

  10. Uselt lång tid i telefonkö till supporten uppe i 1h och 50 min nu…fortfarande i kön..

  11. BB2 kundtjänst (tech-support) är ett skämt.
    De vill inte hjälpa mig ändra ip adress när de tydligen kan om de vill.
    De sa att de inte kan göra något och att det kommer lösas av sig själv.
    funderar på att bytta operatör kanske inte mycket pengar företaget förlorar men de är inte värda ens det.

  12. Efter 8 månaders problem löser dom problemet men kompenserar för knappt 2 månader. Efter felanmälan lovade dom att hålla kontakten via sms i hur ärendet går. Hör inte ett ljud från dom utan får själv ringa och ta reda på status. Även så ringer jag och meddelar när tjänsten fungerar då dom inte fått klarskrivning från entreprenör. Sa såklart upp bredbandet direkt.
    Rekommenderar INGEN att tekna avtal med dom, iaf inte om man vill ha en snabb driftsäker anslutning via fiber. Och vill man ha en bra kundtjänst/support välj en annan leverantör!

    /Mycket missnöjd föredetta kund.
    Jonathan

  13. Har ett 250mbit down 100mbit up abb hos dom. Jag kommer aldrig över 100mbit down eller 70mbit up någon timme på dygnet! Ligger oftast på 60mbit/80mbit. Och så har det varit i flera månader!!!! Plus att anslutningen är helt ostabil! Går ner då och då! Säger upp detta abb idag! Orkar inte mer! Ringer men support säger dom att felet ligger hos mig! Men jag har ett annat abb hos comhem på 100mbit och det funkar kanon! Och ansluter båda på samma router ( inte samtidigt) så felet ligger inte hos mig!!

  14. I samband med att jag beställde Bredband 2 via nätet, så fick jag info på skärmen om att de inom 15 minuter skulle skicka en orderbekräftelse och därefter ett välkomstbrev. Då detta inte kom, och inte heller fanns i Skräppostmappen, så ringde jag kundtrjänst, kom faktiskt fram nästan omedelbart, han jag pratade med såg att mejlet hade gått iväg som det var sagt, och/men skickade det igen.

    Inte heller detta kom fram – misstänkt likt det Arne Lärhem ovan skrev 13 februari, 2015: ”Meilat den 29/1 ännu inget svar. ( Min ”postlåda” funkar inte)”

    När jag felanmälde detta per mejl, så fick jag omedelbart att autosvar – så det är uppenbarligen inte heller så att de som avsändare av ngn anledning är portade från min mejl. Det är bara (sic!) utskick till den adress som finns i deras register som inte fungerar?

    Om inte ens detta fungerar – hur ska jag då ens få info om hur jag sedan ska logga in på deras nät?
    För min del så får det bli uppsägning inom ångerrättens 14 dagar – redan efter en vecka.

  15. Det här företaget är inte seriöst. Undvik!

    Vi beställde bredband till ett bestämt datum. Tjänsten levererades inte. Vi felanmälde, men då felet inte var åtgärdat 4 dagar senare bestämde vi oss istället att gå tillbaka till vår tidigare leverantör. För de 4 dagarna utan internet vill bredband2 att vi betalar 332 kr.

  16. Haft bredband 2 säkert i 7 år nu aldrig haft ett enda avbrott ! och de alltid trevliga i kundtjänst. Känns som det massor av fejk klagomål här. Kanske konkurrerande bolag eller ?

  17. VÄLJ INTE BREDBAND2!
    Det var väldigt smidigt att ansluta sig till bb2, det gick på 10 minuter så var det inkopplat. Men det var det enda positiva, resten är dåligt. Jag förstår inte hur de kan få snabbast bredband i testerna. Dålig bandbredd 80/10 när jag har köpt 100/100 och svarstider på 40-50ms. Jag jämför med mitt andra hus där jag har 120/120 och en svarstid på 8ms. Dåligt! Sedan vill jag säga upp abonnemanget och när man får rag i kundtjänsten så lyssnar de, men de gör inget. 4 dagar har jag väntat på att få skiten urkopplat så jag kan välja en annan leverantör.

  18. Totalt värdelösa när det kommer till kundtjänst! Sa upp mitt bredband men den informationen fick de tydligen inte in så de fortsatte skicka fakturor på 500 tals kronor efter att jag bytt tjänst till en annan. När jag till slut lyckas säga upp tjänsten på nytt, då ursäktar de inte felet som vilket företag som helst hade gjort. Nej de skickar ytterligare en faktura på 500kr då det säger det är uppsägningstid 1 mån. Detta var heller inte något som framgick när jag tecknade avtalet. Aldrig mer Bredband2 säger jag, otroligt oseriösa!!

  19. Jag har 250/250 koppling men ligger som standard på 60 – 90 ner och 98 upp. Jag har aldrig kommit över 100 MB. Kundsupport hävdade att jag borde se över min hårdvara (som stödjer 1 TB/s) .
    Jag säger upp mitt abonnemang imorgon. Har vart kund enbart 1 vecka.

  20. Bredband2 är ett oseriöst företag.

    De följer exempelvis inte de lagar som reglerar ångerrätten vid distansköp av tjänster. De debiterar en kostnad för uppsägningstiden trots att man alltid har en ångerrätt i 14 dagar vid köp utanför butik, t ex telefonförsäljare.

    Jag har anmält dem till Allmänna reklamationsnämnden!

  21. Riktigt värdelöst och höga svarstider och kass hastighet, fungerar när det fungerar men problemet blev aldrig löst…

  22. Undvik!!!
    De här stolpskotten rapporterar ej åtgärdad felanmälan av bredbandstjänsten som löst och jag får inte ut en tekniker pga deras krångel.
    En avgrävd fiber och stadsnätet hänvisar till tjänsteleverantören. Där hos Bredband2 tar allt stopp.

    Jag har pratat med teknikern som var ute och jobbade, men då de inte får in någonting från arbetsledren så går det tydligen inte att titta på min uppkoppling.
    Gjord felanmälan rapporterades som löst, detta utan att uppkoppling kom tillbaka efter fibern gått av (IP only hade förlagt kabeln så ytligt att en skotare som lyfte ris fick med sig kabeln upp)

    Håll er undan!!!

  23. har genom telefonkontakt flera gånger blivit ombedd att koppla in dator , felet kvarstår och idag utan internet var det kabeln som enl dom var defekt. det är några dagar varje vecka som har jag problem utan att det blir löst. jag undrar om man kan bryta mitt abonnemang internet + en fast telefon som inte fungerat ordentligt sen jag kopplade in den . hade i från början en router som jag köpte själv då hade jag knappast aldrig några problem , så där tror jag att problemet är.

  24. Hemska! Osympatiska! Omöjliga att diskutera med! Bara problem och strul. Beställde bredband men det fungerade inte. Felanmälde men inget skedde och de tar dessutom betalt för allt problem! Ska aldrig rekommendera bredband 2! Skaffa dem aldrig! Grät i telefon med dem men de var så otroligt nedlåtande! Aldrig mött så dålig service!

  25. Varning! Omöjliga at diskutera med. Inte i närheten av sin devis ”Företaget som lyssnar”. Skyller på mig som kund och/eller den som äger nätet. Först när jag ska säga upp abonnemanget börjar de lyssna…

  26. Bredband2 är tekniskt bra, trevliga anställda. men otrolig dålig faktueringssystem, dom skicka fakturor som inte gäller, betalningspåminnelser som är fel. Istället för att skicka en kreditfaktura makulerar dom fakturor och ändrar beloppen. Uppsägningar som jag har gjort har inte registrerats. Använd inte denna leverantör förrän dom bättrat sig. Jag lade ner flera timmar för att reda upp allt och fick ingen ursäkt från dom.

  27. Varning! Jag var kund hos Bredband 2 från April 2018 ut December, När jag beställde skulle jag få nät evt till och med samma eftermiddag eller dagen efter, Jag beställde på en Torsdag hela helgen gick utan nät Måndag ringer jag upp bredband 2 och frågar varför jag ej har fått nät, Varpå jag blir bedd om å läsa upp id från boxen på väggen igen !nu fick jag nät nästan med
    en gång.
    Jag sa upp den 28 de November och i slutet sv December får jag en räkning på över 4700 kronor som tilläggs info står det, Vi har vid en undersökelse upptäckt att vi levererar en tjänst til dig i ××××× gatan 3 utan att ha fakturerat för den Jag bor i ××××× 5 räkning var dock skickad till nr 5
    Ca 270 kronor i månaden har jag betalat
    På fullt allvar menar dom att jag ska betala för ett abonnemang jag ska ha tecknat i nr 3 utan att nån gång har bott där!
    Dom vet inte vilken box id som är knuten mot abonnemanget heller Seriöst
    Jag har ingen firma eller annat i nr 3
    Dom vill att jag ska betala för ett abonnemang jag aldrig beställt på en adress jag aldrig har bott på Och ett abonnemang som dom själva! har inte har vetat existrear varför dom inte har fakturerat för detta! Efter otaliga timmar i telefon kö och samtal med om id box nr och diverse
    Ber killen mig om att inte betala någon räkning och nu Kom inkasso varsel.
    FYFAN INTE VÄRT SKITEN UNDER SKOSULAN.

  28. Bredband2 är piss. Lockas inte av deras superbilliga erbjudanden.

    Väl när jag hade beställt så hade jag redan problem vid aktivering av nät.

    En vecka sen aktivering och hade fortfarande inget nät. Tusen samtal fram och tillbaka, har du testat det här och har du testat det här..

    Det sluta med att de ville kompensera med att erbjuda mig, 9 månader halvapriset vilket skulle då kosta mig 125 kr. Om jag hade bundit mig i 12 månader.

    Det blir ju svårt när man läser massa skit om dem på Flashback innan man binder sig, ännu sämre blev det när man inte har nät överhuvudtaget och de vill binda en.

    När jag väl hade sagt upp så slänger dem på massa skit med att ångerrätten inte gäller. Jag ska betala det ena och det andra.

    Jag råder er starkt att hålla er borta, betala lite mer för service och bättre nät.

    Skulle ge noll stjärnor om det gick. Piss Bredband2

  29. Kan bara instämma med övriga. Katastrof. Omöjliga att kommunicera med. Påminnelseavgifter följt av inkassokrav för fakturor som aldrig dykt upp.
    Timmar av kö till kundtjänst, mail besvaras efter två veckor men ofta inte alls. Trots att man varit mitt uppe i en mailkonversation. Istället dyker fler krav upp. Akta er för Bredband2!

  30. Svarar ej på mejl. Telefontid 20 +min. Uppkoppling tar 3 – 5 arbetsdagar vilket i praktiken kan bli 1 vecka!! Stäng butiken.

  31. Vi ska flytta och sa upp vårt avtal den 31/5 enligt avtalets villkor och bad dem återkomma med en bekräftelse.
    Det gjorde de men att de skulle avsluta tjänsten den 30/9 och skicka en slutfaktura t o m den 2020-09-30.
    När vi bestrider detta svarar de inte, vi har skickat ett 10:tal mail men de ignorerar oss.
    Nu har vi tagit till rättsliga åtgärder och hoppas att det löser sig för oss.

  32. Upptäckte att ni inte sade upp min router när jag sade upp mitt bredband. Jävla fult att man inte blir frågad eftersom jag inte visste att det var tekniskt sett två olika kontrakt. FULT SPEL!

  33. Sämsta bredbandsleverantören jag varit med om.

    Jag ska summera min upplevelse med Bredband2 ner till tre händelser.

    När jag skulle beställa bredbandet blev jag ifrågasatt i gränsvärde till att bli förlöjligad när jag bad om högre hastighet än den 100/10 tjänst som rekommenderades. Försäljaren påpekade att jag inte skulle märka en högre hastighet. Jag förklarade att jag hade användningsområden som kräver högre hastighet, även om vi bara är två personer i hushållet. De försökte även påtvinga en massproducerad kina-router med föråldrat wifi-protokoll. Fick bestämt säga ifrån att jag hade egen ett flertal gånger och fick kommentaren: ”Och vad gör du om den slutar fungera då?”.

    Efter en vecka såg jag under ett TP-test att de hade sänkt min hastighet till 100/10 likt förbannat. Fick höjt det till vad jag betalar för efter några onödiga samtal.

    Under två månader fick jag ringa runt 5 gånger då nätet la av. Supporten gav samma fråga varje gång: ”Har du startat om Routern?”. -”Ja men det tro fan jag har det, det var ju bara två dagar sedan jag ringde senast.”

    När jag väl fått nog och skulle säga upp bredbandet skickar de såklart ett mail om ett bättre erbjudande då de vill att jag stannar som kund. Jag öppnade och klickade på länken för att se vilket pris jag kunde förhandla med hos nästa leverantör. Då visar det sig att om man klickar på länken går man med i ett avtal med ett års bindningstid som jag lagt alldeles för många timmer med att överklaga. Så nu står jag låst till September.

    Anmälan till konsumentverket blev det på dessa inkompetenta idioter och jag hoppas verkligen så många av er som överväger Bredband2 som möjligt läser detta och avstår dem.

  34. Varning!

    Ledsen för ett långt inlägg, men då jag är mycket uppretad så bara blev det så!

    Jag har tidigare trott att Bredband2 var en seriös och bra leverantör men nu förstår jag varför de får så dåliga omdömen på olika ställen.
    Efter min upplevelse med dem vill jag varna andra så att ingen annan råkar göra samma misstag som vi har gjort, samt hoppas att någon sitter på lite juridiska-kompetenser som kanske kan ge lite tips. Man kan ju hoppas att de är bättre med privatpersoner än småföretag, men tvivlar på det.

    Det som skedde var att vårt avtal skulle löpa ut och vi blev kontaktade av deras säljare som ville att vi skulle förlänga. Eftersom de var lite dyra så sa vi att, ”jo det kan vi göra, men eftersom ni är dyrare än andra leverantörer vill vi i så fall ha en rabatt om vi ska förlänga 3 år till, kan ni lösa det?” Jodå svarade säljare, vi kan gå ner lite. Vad bra, sa vi då kör vi på det!

    Sedan kom Corona och vi började titta på alla kostnader, då vår allmänna situation var/är lite tuff. Jag upptäckte då att de råkat fakturera det gamla priset och inte bytt till det nya, jag kontaktade deras support och påtalade att de nog missat att lägga in det nya priset. hoppsan sa de, ja det ska vi fixa. En dag senare kom ett mail som sa att de gjort en kundanalys(!?) där de upptäckt att de fakturerat oss 25 694,67 FÖR LITE!!

    Snacka om att man går i taket när man hör en sån sak…. Nåja tänkte jag. Detta måste vara ett misstag.

    Nej. Det vill på riktigt fakturera över 25-tusen extra. För när vi förlängde avtalet så förlängdes det faktiskt inte, de skapade ett nytt avtal som löpt parallellt med det gamla! Och vill under tiden som båda avtalen löper fakturera för båda avtalen. Hur kan ett företag göra så?
    Jag bestred fakturan, men de skickade den ändå. Hela dialogen med säljaren handlade om att förlänga avtalet inte ha ett till. Och hur kan man ens ha 2 st bredband samtidigt? (kanske därför de heter bredband2….) Vi har inte fått dubbel leverans, ingen ny installation har genomförts ingen som helst ändring av deras deras tjänst.

    Sprid gärna ordet att bredband2 ska man inte ha att göra med om man vill ha en seriös bredbandsleverantör.

  35. Detta är med mindre ändring vad gäller tel.nr. det mail jag skickade till bredband2 efter dagens ”kontakt” med dem.

    Hej!

    Jag började dagen med att ringa er ca 8.30 tog ca 5 min att ta sig igenom de olika nivåerna av knappval, fick sedan vänta i telefonkö ca 20 min tills jag fick prata med en kille som meddelade att han inte höll i abonnemang men han skulle koppla mig rätt. Kom då till en kvinna som inte heller tyckte det var hennes bord men uppgav att hon skulle be någon ringa upp som hade hand om de här ”casen”.

    Någon ringde under dagen men då jag som alla andra har jobb och satt upptagen med en klient kunde jag inte svara. Då jag var klar vid ca 15.30 ringde jag upp, blev meddelad att jag fått plats 1 i kön, ca 16.15 svarar samma kille som jag pratade med i morse. Han kan fortfarande inte hjälpa mig men lovar att koppla mig direkt till någon som kan och det ska inte vara någon kö. Jag hamnar i kö och sitter där fortfarande, nu är klockan 17.32.

    Det här är en så uppenbar respektlöshet för era kunders tid och jag är fruktansvärt missnöjd. Om det är så att ni tycker att ni på något sätt skött detta illa förväntar jag mig att ni ringer upp på ———-

  36. Ringde och frågade varför jag inte fått något bredbandsmodem från dem då de svarade att beställning makulerats på en annan adress än jag sagt på telefon vilket jag frågade Julius på supporten om vad yrar du om? Det är denna adress jag kopplat in bredbandet på inte den du uppger för mig. Så jag frågade igen kan du skicka ut en router till mig då svarade han. Du har ju redan löst ut din router. Jaha har jag det svarade jag, var du med när jag löste ut den? Var du med när jag legga mig och hämtade ut den? Nej det var du inte, jag hade väl för helvete inte ringt till er om jag inte behövde hjälp. Nej du Julius jag ber om att få prata med din VD din chef så att säga om ett utskick av router så kanske jag möjligtvis får min router. Då kom svaret

    Det behövs inte vi skickar en ny router till dig omgående i veckan. Sen kom sms att router är skickad nu.

    Så måste man dra upp deras högre chefer för att få ett modem??

    Jävla dåligt företag!!!!

  37. HÅLL ER BORTA!!!!!!!!!!!!!!!

    Supporten är OBEFINTLIG! Har inte haft internet på över en halv månad sen jag flyttade in, deras svar är alltid ”du borde ha, vi kollar upp och hör av oss”.

    Jag har förklarat exakt vad dom behöver göra (då jag har kontakt med nätleverantören, som även dessa har skickat ut specifika instruktioner), men inget händer. Har fått bett om att prata med en chef, men dessa vill inte höra av sig. Har ringt flera gånger och varje gång är att det ska kollas på, trots att jag upprepar att dom bara svarar samma sak och att inget händer.

  38. Sånt jävla SKITFÖRETAG anlita inte Bredband2.
    Jag beställde bredband på Kom hem
    sedan ringde en kvinna och frågade vad jag hade för lägehetsnummer dan efter fick jag ett sms att jag hade bredband på Bredband 2 !!?
    Men jag fick aldrig någon uppkoppling jag ringde till support och han kom fram till det var fel på min kabel jag byte kabel men funkade inte ändå då. Då ringde jag igen (det tar en jävla tid att komma fram)
    då sa de att de skulle lämna in en felanmälan på ett bredband som jag inte ens har haft. Då sa jag stopp jag vill inte ha er.
    Detta sa dom att de kommer att debitera en månad för något jag aldrig haft!
    Sen kunde de inte tala om när de skulle avregistrera tjänsten så jag kan ta en annan leverantör.
    Så för allt vad ni gör anlita INTE Bredband2
    Telia är dyra men det är ordning och reda
    de håller vad de lovar.

  39. Är kund hos bredband2. det sämsta bemötandet jag fått och lämnad utan hjälp bara för att jag inte har en dator nu när allt slutade fungera idag !
    Skriv UT på era jävla vilkor tydligt att ni skiter I era kunder om de inte har en dator! Ingen felsökning gjordes och blev lämnad i kaoset och ni gör inget åt det! och sitter och betalar fakturan utan att kunna använda internet (tv) och wifi på mobilen nu här framöver!! men bara ni får in pengarna är ni nog nöjda och sen skiter ni i om er kund kan utnyttja vad man betalar för. Nej sa upp er direkt idag! Och kommer garanterat att varna fler för erat båg!

  40. Rekommenderas ej!
    Jag hade ett internetabonemang hos A3 som gick över till Bredband2
    Därefter har det varit extremt svårt att:
    helt enkelt få tag på fakturor, dom skickas inte ut över mail som sagts.
    Jag har också haft svårt att få tag på uppgifter för inloggning till mina uppgifter för abonemanget.
    Mycket otydlig och oklar information.

  41. Under all kritik, har ej kunnat ringa ut på 2 månader korekt,
    utlovar kompensation och nu när det fungerar något bättre då får man inte det.

    VARNING UNDVIK DESSA

  42. Fungerade bra i början sedan migrerade dem stadsnäten och nu funkar inget, varit utan internet i 4 dagar och detta beror på driftstörningar, ingen kompensation, trotts att man betalar. Samtidigt har jag betalat för en router i två år som jag ej fått utav dem, vilket är en förlust på cirka 2000kr. Detta är givetvis inget de betalar tillbaka utan något som de stoppar i fickan, långa kö tider när man ringer dem och tykna telefonister. Men som tur är så har jag sagt upp bredbandet, har ändå inget internet och det är bättre att dela från telefonen än att ha fiber från bredband 2. Gör er själva en tjänst, skaffa inte bredband 2 ni kommer spendera timmar med deras kundtjänst och inte få något löst, det är deras policy 🙂 . F….ck you till konsumenten!

  43. Håller med de andra.
    Var deras kund i två år tills de höjde pris utan att meddela mig i förväg. Avslutat abonnemang och det var inga problem men efter detta
    valde två nya leverantörer som kund inte koppla sig och ge mig tillgång till internet. Nu jag valde de igen och fick koppling på en gång,
    så det tider att de blockerar linje avsiktligt det ser ut – det ska vara de eller ingen annan.

  44. Hej jag bor på Lidingö Larsbergsvägen. Vi har fiber internet hos Bredband 2. Det har varit 2 veckor nu utan internet man har ringt och ringt varje dag ibland dag och kväll hitils har vi inte fått någon hjälp det enda man får höra att tekniker håller på och åtgärda felet. Men tyvär inget hände det är sjukt. Man får inte ens säga upp avtal hos Bredband 2 på grund av att det ingår i hyra som är hos Matsson hyresvärd som tvinga folk och betalar för något som inte funkar. Ni borde skämmas. Mvh Boende på Larsbergsvägen 50

  45. Har betalat 50 kr/månad för ett säkerthetspaket (Panda Dome Essential) som det efter 2 år visar sig att jag aldrig har haft.
    Eftersom jag inte är någon expert inom området så har jag inte funderat så mycket på hur det fungerar – men kom att diskutera det med en person som är mer insatt och som ifrågasatte det.
    Ringde Bredband2, där en trött ungdom svarade, undrade hur det här med säkerhetspaket fungerar.
    Han säger att de skickar ett mail som innehåller ett program som jag sedan skall ladda ner. Synd bara att de varken har informerat mig om detta och aldrig har skickat detta mail.
    Men betalt har de skrupelöst tagit.
    Sade upp säkerhetspaketet som jag aldrig fått . Bekräftelse om att den var uppsagd kom men trots det fortsätter de att ta betalt för något jag aldrig fått. Kommer nu att byta bredbandsleverantör.
    Ytterligare en besviken kund hos Bredband2

  46. Jag är grymt besviken på Bredband 2! Min mamma som är 90 år fick problem med sin ip telefoni dagarna efter jul. Jag satt 1 tim i telefonkö och efter att ha pratat med supporten så kunde de inte se nåt fel. De erbjöd sig att skicka en ny dosa att koppla till fibern som vi själva skulle betala. När vi sen fått den nya dosan så visade det sig att felet kvarstod. Jag satt återigen i 1 timmes telefonkö och när jag talade med supporten så skulle de göra en felanmälan till teknikerna. Detta var den 30 december. Sen händer inget. Min mamma är väldigt orolig för att inte kunna ringa om någon skulle hända henne. Jag ringer Bb2 igen och supporten vet inget om vad som görs. Jag kräver att få prata med teknikerna men det får man inte….Idag är det den 17 januari och jag har ringt varje dag ( med 1 timmes telefonkö) utan att få nåt som helst besked. Idag när jag ringde så var jag väldigt upprörd och då lägger supporten på luren i örat på mig…..Tycker det är sjukt dåligt av Bb2 att bete sig på detta sätt mot sina kunder!!!!!

  47. Jag visste om Bredband2s dåliga rykte. Dock köpte de upp den leverantör jag valt.
    Eftersom det endast är en månads uppsägningstid så sa jag upp tjänsten hos Bredband2.
    De meddelade mig att mina tjänster ska vara avslutade 2022-01-27.

    Men fan om inte de skickat en faktura för Februari. Märkte detta först när jag skulle välja en ny leverantör.
    Instämmer med alla andra. Undvik detta skitföretag.

  48. Välj inte detta bredband, speciellt inte om du vill kunna nyttja all tid du betalat för…

    Vi behövde säga upp det för att vi flyttar ifrån stan till landet. Sa upp det, men har drygt 2 månader kvar att använda det innan vi flyttar – som vi betalat full pris för. DIREKT efter bekräftelsen på vår uppsägning sänkte de hastigheten och uppkopplingen RADIKALT! Vi som sitter mycket i digitala möten har fått grava problem att det hacka från vår sida hela tiden. Sökningar går inte heller att göra på nätet ibland.
    Och kundtjänst skyller bara på annat – säger att man kan ”gärna ringa dem” men de går inte att nå på numret de angett. Men inget fungerar.

    Innan detta hade vi kunnat rekommendera detta bredband till den som är nöjd med något annat enklare. Men nu skulle vi aldrig någonsin rekommendera det. Oroligt dåligt helt enkelt. Man får inte ens för det man betalat för.

Leave a Reply to Frida Cancel reply