'. the_title(); .'

Besök Telia »

Telia

Telia är en riktig telekomgigant som inte bara erbjuder sina tjänster i Sverige utan även i Baltikum, Spanien och Eurosasien, Ryssland och Turkiet inkluderat. I Sverige är de fortfarande den största leverantören av fast telefoni och dessutom är de riktigt stora inom mobiltelefoni, bredband och digital-TV.

Komplett bredbandsutbud

Med Telia kan du surfa med såväl fast bredband via fiber och med ADSL som mobilt bredband. Telias täckning när det gäller mobila bredband är grymt bra eftersom deras nät är väl utbyggt. På många platser dit andra nät inte når brukar man få täckning med Telia. Tillsammans med Net1, 3, och Telenor samt Hallon och Halebop (som använder sig av Telias nät) är Telia det företag som når flest svenskar.

Telias fasta bredband är stabilt och du kan nå hastigheter som 1000 Mbit/s om du väljer deras fiber-bredband.

Bredbandsabonnemang hos Telia

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Telia Mobilt Bredband 3 GB Modem 24 mån 3 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 119 kr 1428 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 3 GB Modem 18 mån 3 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 139 kr 1668 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 3 GB Modem 12 mån 3 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 159 kr 1908 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Sim 10 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Modem 24 mån 10 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 219 kr 2628 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Modem 18 mån 10 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 239 kr 2868 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Modem 12 mån 10 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 259 kr 3108 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB SIM 20 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB Modem 24 mån 20 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 319 kr 3828 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband Fiber 10/10 Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 329 kr 3948 kr Router Fiber Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB Modem 18 mån 20 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 339 kr 4068 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband ADSL 2 Obegräns.

(Fast bredband)

2/0.5 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 341 kr 4092 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB Modem 12 mån 20 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 359 kr 4308 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband Fiber 100/100 Obegräns.

(Fast bredband)

100/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 379 kr 4548 kr Router Fiber Besök »
Telia Bredband ADSL 8 Obegräns.

(Fast bredband)

8/1 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 398 kr 4776 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB SIM 40 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4788 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB Modem 24 mån 40 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 419 kr 5028 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB Modem 18 mån 40 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 439 kr 5268 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband ADSL 30 Obegräns.

(Fast bredband)

30/12 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 448 kr 5376 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB Modem 12 mån 40 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 459 kr 5508 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband Fiber 250/100 Obegräns.

(Fast bredband)

250/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 499 kr 5988 kr Router Fiber Besök »
Telia Bredband ADSL 60 Obegräns.

(Fast bredband)

60/12 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 518 kr 6216 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 3 GB SIM 3 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 99 kr 1188 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Bredband Fiber 1000/100 Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 999 kr 11988 kr Router Fiber Besök »
Telia Mobilt Bredband Kontant Fyll på

(Kontantkort)

50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

599 kr 0 kr 599 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Telia Mobilt Bredband 3 GB Modem 24 mån 3 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 119 kr 1428 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 3 GB Modem 18 mån 3 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 139 kr 1668 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 3 GB Modem 12 mån 3 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 159 kr 1908 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Sim 10 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Modem 24 mån 10 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 219 kr 2628 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Modem 18 mån 10 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 239 kr 2868 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 10 GB Modem 12 mån 10 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 259 kr 3108 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB SIM 20 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB Modem 24 mån 20 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 319 kr 3828 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband Fiber 10/10 Obegräns.

(Fast bredband)

10/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 329 kr 3948 kr Router Fiber Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB Modem 18 mån 20 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 339 kr 4068 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband ADSL 2 Obegräns.

(Fast bredband)

2/0.5 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 341 kr 4092 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 20 GB Modem 12 mån 20 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 359 kr 4308 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband Fiber 100/100 Obegräns.

(Fast bredband)

100/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 379 kr 4548 kr Router Fiber Besök »
Telia Bredband ADSL 8 Obegräns.

(Fast bredband)

8/1 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 398 kr 4776 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB SIM 40 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 399 kr 4788 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB Modem 24 mån 40 GB 50/10 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 419 kr 5028 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB Modem 18 mån 40 GB 50/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 439 kr 5268 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband ADSL 30 Obegräns.

(Fast bredband)

30/12 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 448 kr 5376 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 40 GB Modem 12 mån 40 GB 50/10 mbit 12 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 459 kr 5508 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Telia Bredband Fiber 250/100 Obegräns.

(Fast bredband)

250/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 499 kr 5988 kr Router Fiber Besök »
Telia Bredband ADSL 60 Obegräns.

(Fast bredband)

60/12 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 518 kr 6216 kr Router Telejack Besök »
Telia Mobilt Bredband 3 GB SIM 3 GB 50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 99 kr 1188 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Telia Bredband Fiber 1000/100 Obegräns.

(Fast bredband)

1000/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 999 kr 11988 kr Router Fiber Besök »
Telia Mobilt Bredband Kontant Fyll på

(Kontantkort)

50/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

599 kr 0 kr 599 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: TeliaSonera Sverige AB

Adress: Box 50077, 973 22 Luleå

Öppettider: 08:00 - 21:00

Webbplats: http://www.telia.se/privat

Telefon: 90 200

Email:

Telia's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (31 personer)

1.71/5
1.84/5
2.06/5
1.58/5

Omdömen om Telia

31 omdömen om Telia

  1. Jag har bredband fiber 100/100 mbit och jag är nöjd med hastigheten, men jag är inte riktigt nöjd med uppkopplingen.
    Det kan hända att internet försvinner några timmar i veckan och jag har inte fått någon bra förklaring av supporten om det är p.g.a. vart jag bor eller om det är hos Telia.
    Annars är supporten väldigt hjälpsamma med annat krångel.

  2. Jag fick ett erbjudande att få bredband fiber och 3 stycken tv-box men fick bara 2 inloggningsuppgifter till tv-boxarna.
    Efter jag hade kontakt med kundtjänsten så fick jag den 3e inloggningen men när jag hade knappat in inloggningen så slutade en annan tv-box att fungera, blev automatisk ”utloggad” fast det var helt andra inloggningsuppgifter.

    Så jag tog kontakt med kundtjänsten igen och de bad mig att fabriksåterställa boxen och det hjälpte inte eftersom allt stog på finska efter återställningen och det gick inte logga in. Så jag gav upp med den 3e boxen.

    Bredbandet funkar precis som den ska iallafall, men när bindningstiden är över så ska jag byta operatör.

  3. Är inte de här ”Telia” det som ska vara grunden till svenska nätverk? antänt deras telejacksmodem och det har aldrig funkat som jag vill. ibland funkar det, ibland fuinkar det mindre. fick ett rån från dom när de ville ha 30000 för att gräva ner en ”sladd som lyser” i tomten, fan för dom. kollade upp vad andra tog föratt gräva ner sladden, hittade vissa som tog under hälften! men nej nej, terlia är bra så området grävde ner deras kabler istället och nu vill ingen annan hit. kan de bara ge kundera internät och sluta råna dom?

  4. Jag har precis fått fiber indraget av Telia. Har du möjlighet att välja något annat bolag så gör det. Telia klarade inte ens av att förvarna innan de grävde upp asfalten framför infarter och garage i grannskapet. När jag klagade på grävdjupet (drygt 20 cm) och att de inte grävt ned varken märkband eller märkkabel, hänvisade de till sin underleverantör. Efter många energikrävande samtal gick de till slut med på att gräva om, till mer anständiga 50-60 cm. Då fick jag också med märkband med kabel. (Jag är kanske den ende i Vargön som fått det). Jag frågade inte de östeuropeiska arbetarna om deras löner, men nog luktar det lönedumpning. Få av dem förstod ens svenska. Det gamla trygga Telia är inte längre vad det en gång var.

    Total nöjdhet

  5. Har haft att göra med konkurrerande fiberleverantörer. I vårt fall funkade det klockrent med Telia och så har för övrigt – i huvudsak – även deras ADSL-tjänst gjort tidigare. Inte billigast men mer ordning o reda än konkurrenten i etableringsläget. Och med ”renare” affärsmetoder än konkurrenten (inte direkt vad man läser i media, tror själv snarare på vad jag kan se med egna ögon). Detta tillsammans med supporten avgjorde valet för vår del.

  6. Vad fan håller dem på med?

    Har teli internet och det är rent ut sagt jävla Skitinternet. Förser oss med halva hastigheten jämfört med vad vi borde få. Dessutom brytts signalerna då och vilket är ett problem jag vet flera andra också har haft. Otroligt ostabilt. Kontakten brytts och pingen stegrar lite så och då ganska ofta. Ca 1000ms. Har ringt dem flera gånger angående detta och supporten är långsam och hjälper inte så mycket. Vägrar fixa det och skicka hit tekniker. Skyller på kommunen och dem skickade tekniker men det hjälpte inte. Alltså är det telia som gör något fel KÖP INTE. Ska säga upp alla mina produkter med dem nu!

  7. Vi har tidigare haft trådlöst bredband via telefonjacket och det fungerade bra till 2 datorer, skrivare, 2 mobiler och tv.

    Sedan skrev vi på bindande avtal med bredbandsbolaget om indragning av fiber vilket de omgående backade ur.

    Därefter valde vi en annan fiberinstallatör vilket försenade bredbandet 6 mån.

    Telenor/bredbandsbolaget kom direkt med lockerbjudande som vi. dumt nog nappade på, eftersom tv och mobiler inte fungerar bra och datorerna blev segare. Så vi kommer förmodligen att anlita Telia igen när bindningstiden är ute.

  8. Har använt Telias ADSL på två olika fastigheter , den ena var rätt laggig och den andra fungerade tvn felfritt men internet var lite segt .
    Fullstjörnigt betyg är pga fiberuppkopplingen jag haft i nästan 3 år i lägenheten .
    Haft en driftstörning på en timma under hela perioden .

    Sedan har jag iförsig jobbat på Telia i 5 år så jag vet rätt mycket om de möjligheter som finns.

    Bredbandet på fiber har i princip vart helt felfritt.
    Tv utan reklam och möjligheten att välja är galet bra.
    Jobbar som resande säljare och har rest mycket runtom i Sverige .
    Väldigt få ställen det inte fungerat bra på (tror enda stället vart ute i skogen i Katrineholm ).

    Sjukt nöjd kund .
    Sen har det som sagt sina fördelar att va kunnig inom området .

  9. Bredband via fiber – galet bra .
    TV- bort med reklam och välj vad du vill se .
    Mobiltäckning i princip överallt.

    Sjukt nöjd kund .
    Jobbar dock med det så jag kan det mesta inom området .

  10. Bästa operatören utan tvekan! Snabbt (65-70 Mbit/s ner och runt 23 Mbit/s upp) mobilt bredband som dessutom är otroligt stabilt. Vettigt pris på ett bra abonnemang. Hade Telenor innan och masterna (provade flera olika med riktantenner) var konstant överbelastade. Hastigheten låg inte i närheten av Telias.

  11. Har fått ett brott på telefonkabeln som bredbandet och tv’n är inkopplade på. Det komm en teknicker och kollade om det var fel på routern, hittade inga fel, konstaterade att det troligtvis är ett brott på kabeln! Då kunde inte han göra nått utan vidarbefodrar det till dom som lagar kablarna, fick medelande från dom idag 10-02-19 att dom kunde komma hit och laga kabeln
    11-03-19 om en månad alltså… Är det BRA kundservice? Betalar 800 kr i mån!!!

  12. Har följande abonnemang hos Telia:
    Bredband 30 (ADSL)
    TV tjänst
    Mobilt bredband
    Mobilabonnemang,
    och måste säga att jag är supernöjd. Har inte haft ett enda problem sen jag gick över till dom. Man kunde kanske tro att jag skulle uppleva en del problem här på landsbygden, men inte.

  13. Otroligt och oförskämt dyra jämfört med andra operatörer. Men precis som tidigare betygssättare skriver, bor man på landet så är alternativen få. Och det utnyttjar Telia. Maximalt. För det är onekligen märkligt att det kostar mer men jag får mindre för pengarna än som jag haft tidigare med andra leverantörer. Luktar politik lång väg. Kommer aldrig välja Telia som leverantör den dag jag flyttar och jag rekommenderar ingen att välja dom. Dessutom kör dom med lurendrejerier när dom säljer. Lovar bindningstid på 12 månader och vad ser jag när jag tänker säga upp abonnemang och tittar på avtalet. Bundet i 24 månader. Klantigt såklart, men känns ändå tveksamt att ljuga som företag. Kundtjänst är förvisso snabba att svara, men läskunnigheten är sådär. Istället för att läsa min fråga, vad den än handlar om, så kommer dom tillbaka med ett nonchalant standardsvar. Nä Telia, ni har bäst täckning och leverar överallt men i övrigt har ni mycket att lära. Skämmes!

  14. Dåligt internet via fiber tappar ofta kontakten. Telia är dyra och otillgängliga. Ingen telefonsupport på helger och kvällar. Gick alla pengar åt till mutor i Azerbadjan?

  15. Inte haft fungerande internet på 6 månader och jobbar hemifrån. Fick låna en 4g router i 2 veckor efter JAG tjatat mig till det. Inget fungerande internet ännu och har nu börjar kolla upp vad jag kan göra rättsligt emot Telia nu.

  16. Inte haft fungerande internet på 6 månader och jobbar hemifrån. Fick låna en 4g router i 2 veckor efter JAG tjatat mig till det. Inget fungerande internet ännu och har nu börjar kolla upp vad jag kan göra rättsligt emot Telia nu!

  17. Sämsta operatören nånsin. Har fiberbredband och tv via dem. Skulle startats för över en månad sedan. Deras respons är att dem har mycket och göra så därför måste vi vara utan bredband/tv under obestämd tid. Har du möjlighet och välja någon annan så gör det!!!!!

  18. Har haft problem med Telias fiber internet sedan installationen för 8 månader sedan. Nu har dom äntligen efter flertalet felanmälningar meddelat att dom skickar ut en ny router efter deras felsökning visade fel på denna. Dock anser dom att vi inte är berättigade till kompensation för 8 månaders defekt utrustning.

    Dom skrev även med innan installationen att 30 meters grävning ingår i priset vid fiberinstallation pris 23.000:-.
    Väl på plats vid projekteringsmötet meddelar dom att detta är ett så kallat luftburet område så installationen tog sammanslagt 2 timmar. Grävning ca 15 meter fick jag finansiera själv samt håltagning in i grunden pch gebom bjälklaget.

    Det gick inte heller att backa ur avtalet innan installation (efter projekteringsmötet) om jag inte ville betala en avgift på 15.000:-.
    Fast med detta bluff-företag till december 2020.

    Välj en annan leverantör om du inte vill bli idiotförklarad och besviken vid problem på deras utrustning.

    Ps. Dom menar på att routern inte heller ingår i garantin.

  19. Brukade ha Telias 100/100 fiber men sade upp när de ville höja priset för en anslutning som kunde vara borta flera dagar i sträck. De skickade ut någon som ryckte lite i en glappande kabel låda i trapp huset utan att reparera något. Fick inte heller ersättning för de dagar som jag blev utan internet.

    Nu vill de tvinga mitt mobila kontant kort till att bli ett abonnemang med månads avgift utan att man kan säga nej till bytet ellet ta ut sina pengar från kortet. Inget svar från supporten som vanligt.

  20. Sämst i Sverige!
    Blev totallurad av deras säljare att gå med på en tillfällig lösning för att portera ett nummer som jag avslutat. 2 månader senare har de dragit pengar för det oanvända abonnemanget eftersom ”jag inte avslutat det”.
    Sjukt jävla dålig

  21. Jag har aldrig blivit lovad så mycket där ingenting som det lovar håller. Första kontakten verkade allt bra. Jag hade problem för våra lägenhetsnummer stämde inte överens med deras hemsida. Då gav killen mig ett som var ”ledigt” efter att jag beställt med 12 månaders bindningstid. Gissa vad som händer nu; ingen vet till vilken port i huset beställningen är lagd och vi sitter och betalar för ett internet som inte existerar. Jag tänker okej jag ringer kundtjänst och ber om att inte behöva betala för de veckor som det inte kommer finnas något nät här. Då lyssnar han inte för fem öre, och efter en halvtimme av samtal där jag försöker förklara vad problemet är så kopplar han mig till en systemsupporter som säger att han inte har befogenhet för kompensation. Tillslut ska de skicka en blankett till mig på mailen där jag kan begära kompensation. Denna ska skickas till mig efter att samtalet är slut. Det har inte kommit något mail.

  22. Välj INTE Telia till bredband och TV. De kan inte ens leverera. Och dålig information får man. Skyller på systemfel och att de inte vet när det är löst. Vill inte ersätta något och deras surfgaranti är bara skitsnack, de är inte alls intresserade av att lösa problemet eller att få en nöjd kund. Jag kommer byta ut ALLT jag har hos Telia.

  23. Dålig service genomgående när det gäller kundtjänst, felaktiga fakturor, support.
    Företaget verkar ha satt i system att krångla till och göra det svårt och tidskrävande att säga upp TV-avtal, som måste sägas upp via telefonkontakt där kön ofta är 1 timme.
    I många fall okunnig support som endast föreslår urkoppling av samtliga sladdar oavsett problemet. Välj ett annat bolag om det finns möjlighet!

  24. Helt värdelöst! Sista gången man har Telia som bredband….

  25. Jag är kund hos Telia. Fast telefon Mobil ADSL Virusskydd Nummerpresentatör. Den 5nov.2019 försvann min E-post. Jag är svårt hörselskadad så jag
    är beroende av den.En granne hjälpte mig att felanmäla 5ggr dagen efter stod det det klart varje gång. en tekniker var hos mig han drog ledningar i nya
    hus så mitt kunde han inte hjälpa mig med. Efter några dagar ringde en annan tekniker att han var på väg till mig Han kom aldrig. Sen var jag in till Telias butik i Marieberg men de kunde inte hjälpa mig. De sa att jag inte hade något abonnemang för bredband. Det har jag haft i över 20år. Nu har en kompis hjälpt mig med en Epostadress på Goggle och nu ska jag flytta. Aldrig mera Teliakund. Där jag bor finns inte täckning för mobilpå Telia.

  26. Imagine we are dealing and living in a digital world in 2020 where the internet is the core of it. And Telia does not have time line to solve a simple issue like internet disconnection.

    After waiting for support instructions and days without internet. calling again trying to follow the issue and knowing what progress is successful in solving your issue. You will go back to square one where the agent has no status on the issue or if the technical department has time line to solve it.

    You end up with the same response. solving problem during progress. When? they respond in a few working days. nothing specified.

    And Telia doesn’t work on problems on weekends or out of working hours. Yes believe this in a 24/7 digitalized world where most organizations rely on the internet. So if you have any kind of business or important things depend on the Internet. Don’t try Telia.

    Now I am in the day 11th of disconnect internet. And I am in the same problem where start in day one. Even there is no clear or easy way to report your problem to second line support, or customer care manager.

    Even the large management in Telia. They do not have phone or email to report your complain.

    A Telia customer is big annoying deal for them. Customer must just pay money even some time for service he does not get.
    He must end up feeling that there is no point in trying customer support. You wait until maybe Telia feels it’s time to resolve the issue …. could be hours, days, weeks (as my problem now), could be at the end of your contract with them.

    No Country in the world now even the poor unfortunate third world ones Internet disconnection take 11 days. The Average even there 2 hours to Max 2 days if there are infrastructure issues.

  27. Believe it you are in 2020 and your internet line disconnect since 11 days and it continuous without any fixed time to solve

    From my Technical, International 20 years experience back ground working dealing in IT in deferent industries. The worst experience in Telecommunication and internet you can get is Telia.

    The Customer Support service is bad for customers from all aspects: standards, policy, process, case follow, status, technical support, communications between departments. You can say in ALL

    The end user service and satisfaction concept is not reach or exist in Telia even in 2020. The complete process from the moment you call customer support to any details in this process is inefficient.

    There is no process to follow the complain raised by the customer. There is no system show any status or progress in your case, or show the time needed to have a result.

    If you unfortunately had an Issue or disconnection like your Internet line. You are in large Nightmare, Much useless number of calls, waiting on line response may reach for 15 min just to report the issue. Your final response you get from support department: we will solve the problem. when? No time line (maybe hours or days or weeks as my case).
    Imagine we are dealing and living in a digital world in 2020 where the internet is the core of it. And Telia does not have time line to solve a simple issue like internet disconnection.

    After waiting for support instructions and days without internet. calling again trying to follow the issue and knowing what progress is successful in solving your issue. You will go back to square one where the agent has no status on the issue or if the technical department has time line to solve it.

    You end up with the same response. solving problem during progress. When? they respond in a few working days. nothing specified.

    And Telia doesn’t work on problems on weekends or out of working hours. Yes believe this in a 24/7 digitalized world where most organizations rely on the internet. So if you have any kind of business or important things depend on the Internet. Don’t try Telia.

    Now I am in the day 11th of disconnect internet. And I am in the same problem where start in day one. Even there is no clear or easy way to report your problem to second line support, or customer care manager.

    Even the large management in Telia. They do not have phone or email to report your complain.

    A Telia customer is big annoying deal for them. Customer must just pay money even some time for service he does not get.
    He must end up feeling that there is no point in trying customer support. You wait until maybe Telia feels it’s time to resolve the issue …. could be hours, days, weeks (as my problem now), could be at the end of your contract with them.

    No Country in the world now even the poor unfortunate third world ones Internet disconnection take 11 days. The Average even there 2 hours to Max 2 days if there are infrastructure issues.

  28. Har man tur så försvinner inte uppkopplingen när man är mitt uppe i något viktigt, men det tillhör ovanligheterna. Oftast så bryts uppkopplingen under 10-20 sekunder med några minuters mellanrum.

    Försöker man få hjälp från Telia, så hittar de på något om att det är fel på din router eller att du helt enkelt inte vet hur man kopplar in sin dator. Faktumet att de inte sparar information om de problem du haft, gör det enklare för de att låtsas som att problemet är Du, och din skitdator.

    De har alltså Ingen koll på vad som hänt sedan tidigare, vilket också medför att varje gång du ringer för att få hjälp, så får du gå igenom hela ”Har du kopplat in elkabeln?” och liknande frågor i drygt en kvart innan du blir kopplad till någon som kanske kan erbjuda lite assistans, men även där får du börja om från början, vilket inkluderar att installera om din router samt byta ut alla dina kablar, innan de börjar undersöka något på allvar…

    Är bredbandskund och får inte byta för min hyresvärd.

  29. Sämsta support som det kan finnas, de vill inte helst bli uppringd från kunder, när det gäller hastighet är det ganska bra

  30. Deras support är fruktansvärd. Stod i kö i 1h och 45 min och supporten ber mig vänta medans han felsöker och sen bryts samtalet. De ringer inte tillbaka! Totalt värdelösa. Hastigheten har varit seg och helt plötsligt slutar routern att fungera.

  31. Totalt skit! Vi har haft det i 3 månader och är så sjukt jävla missnöjda så det är löjligt. Uppkopplingen bara försvinner väldigt ofta från ingenstans och det kan ta timmar innan den kommer tillbaka. Sån tur har vi TELENOR på våra telefoner som har obegränsat nätverk så skulle uppkopplingen försvinna så kan man alltid förlita sig på TELENOR! KAN NI VÄLJA ANNAT BOLAG VILKET VI TYVÄRR INTE KAN GÖRA SÅ GÖR DET FÖR TELIA ÄR TOTALT SKIT!

Leave a Reply to Björn Cancel reply