'. the_title(); .'

Besök Teletek »

Teletek

Malmöföretaget Teletek är ett relativt nytt bolag som dök upp på marknaden 2008. Deras affärsidé är att erbjuda prisvärda och effektiva data- och teletjänster utan bindningstid för privatpersoner och företag i hela landet, något som de har de lyckats ganska bra med. Teletek har ett brett utbud av tjänster: fast bredband via telejacket, mobilt bredband, IP-telefoni, analog telefoni och mobiltelefoni.

Utmärkt infrastruktur för bredband

Teletek samarbetar med en mängd företag för att de vill leverera ett så bra bredband som möjligt. Deras mobila bredband använder sig av Telenors suveräna nät och deras bredband via ADSL och VDSL levererar de i samarbete med Telia, TDC och Quadracom med ett lyckat resultat. Om du vill surfa med mobilen kan det även vara bra att veta att Teleteks mobiltelefoni sker över Telenors och 3:s gemensamma 3G-nät.

Bredbandsabonnemang hos Teletek

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Teletek Mobilt bredband 6 Mbps 2 GB 6/2 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

648 kr 149 kr 2436 kr USB-Modem 3G Besök »
Teletek Mobilt bredband 16 Mbps 15 GB 16/8 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

648 kr 199 kr 3036 kr USB-Modem 3G Besök »
Teletek Mobilt bredband 32 Mbps 40 GB 32/16 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

1048 kr 249 kr 4036 kr USB-Modem 3G Besök »
Teletek Mobilt bredband 80 Mbps 60 GB 80/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

1498 kr 349 kr 5686 kr USB-Modem 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Teletek Mobilt bredband 6 Mbps 2 GB 6/2 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

648 kr 149 kr 2436 kr USB-Modem 3G Besök »
Teletek Mobilt bredband 16 Mbps 15 GB 16/8 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

648 kr 199 kr 3036 kr USB-Modem 3G Besök »
Teletek Mobilt bredband 32 Mbps 40 GB 32/16 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

1048 kr 249 kr 4036 kr USB-Modem 3G Besök »
Teletek Mobilt bredband 80 Mbps 60 GB 80/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

1498 kr 349 kr 5686 kr USB-Modem 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Teletek 5060 AB

Adress: S:t Johannesgatan 2, 211 46 Malmö

Öppettider: 09:00 - 17:00

Webbplats: http://www.teletek.se/

Telefon: 040-24 61 00

Email:

Teletek's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (17 personer)

0.88/5
0.88/5
0.71/5
1/5

Omdömen om Teletek

17 omdömen om Teletek

  1. Bra mobilt bredband men för högt pris… Nu när jag har sett vad andra operatörer erbjuder så funderar jag på att byta operatör.

  2. Jag har inte varit kund hos Teletek men jag hittar inte tillräckligt med omdömen för att veta om deras mobila bredband är bra eller inte, har de några kunder?
    Teletek har inte någon bindningstid men man måste man betala 1299 kr för modemet/dongel, det är som att man betalar hela bindningstiden i förväg och om man är missnöjd så har man kastat pengarna i sjön.

  3. Obefintlig service, väntar i veckor på svar från supporten. Undviker att hjälpa och menar att detta mitt moden det är fel på, väntar sen i en vecka till innan de svarar. Har provat med 4 olika modem med samma dåliga resultat. Betalar för 24mbit och får ut 600kb, bor ca 500 meter från stationen så borde få minst 12mb.

  4. Jag är nöjd med Teletek har haft deras adsl i snart ett år och det har funkat inget krångel eller så. Men kundtjänsten kan vara lite seg men vad gör det när det funkar. Jag kan tipsa mina vänner och bekanta om detta företaget.

  5. De svarar inte på kundtjänst och håller inte vad de lovar. De skickar fakturor på abonnemang som inte aktiverats och påminnelser på fakturor man inte fått. Undvik!

  6. Tecknade IP-tele i april som jag kunnat ringa med 4 ggr varje gång Max 10 minuter sedan har det brutits. Ingen har kunnat ringa till mig. Har fått nya inloggning minst 5 ggr vilket inte funkat ändå. Fått höra hela tiden att det är min utrustning det är fel på, inget fel på min utrustning. Avslutat abonnemang nu.

  7. Har varit kund. Det tog dom 2,5 månad att flytta ett analogt telefonabonnemang. Senare upphörde det mobila bredbandet att fungera då sa jag upp allt,
    men trots att de inte har någon uppsägningstid så får jag inte tillbaka pengarna jag hade betalat in för nästa månad. VARNING !!! utfärdas, dom är
    totalt okunniga,otrevliga och dyra.

  8. Bluff företag. Som skickar fakturor på ett avtal som inte tecknats. Dålig hjälp från kundservice när man behövde svar och hjälp! Rent utsagt den sämsta servicen jag vart med om.
    Ville att de skulle skicka uppgifter om att jag ”tecknat” avtal hos dem. Vilket jag inte kunnat gjort då jag tecknade hos Annan leverantör dagen innan. Vilket jag inte fått. Har tagit det vidare till konsumentverket vilket jag även informera teletek om då var de snabba att informera att jag inte hade någon skuld hos dem och att abonnemanget var uppsagt.

    Undvik detta företag!

  9. Urusel kundtjänst. Lovar saker de inte håller gång på gång. Återkopplar inte fast att de sagt att de ska göra det flera gånger. Vi skulle haft ADSL sen 5 juni, idag 24 juli har vi fortfarande inte fått det. Kundtjänsten stänger innan de ska stänga så går inte att nå dem. Hopplöst!

  10. Ett företag jag absolut inte kan rekomenderar .Tecknade Mej hos dom nyligen men går ifrån dom omgående .Svår att få hjälp av om man har frågor nonchalant personal iaf dom Jag varit kontakt med Jag går nu tillbaka till Telia !!

  11. Har haft IP-telefoni hos Teletek under ett års tid men har nu gett upp och bytt leverantör. Dålig ljudkvalitet och många gånger har jag fått ringa via mobilen för att telefonen helt enkelt inte funkat. Supporten är seg, svarar inte alltid men när de gör de så säger de bara att det inte är något fel på tjänsten och att jag kan prova att starta om dosan. Det enda Teletek har gjort under det senaste året är att höja avgiften. Inte ett ord om kompensation för att jag har betalat för en tjänst jag inte kunnat använda.

  12. Helkass !
    Har nu varit utan fast telefoni i sju veckor de svarar på klagomålen men gör NADA !!!!

  13. Fruktansvärt support.
    De vägrar ge mig modemens inställningar genom att säga ”Vet inte, ringer er senare” – 2 månader sen
    UNDVIK TELETEK

  14. Hej,
    Har inte koll på bredbandssystemen, hade Banhoff förut och försöker luska ut vilken av de andra alternativen man ska välja.
    Jag hade an Router innan och kunde koppla upp inom en halvtimme via mitt fastighetsbolags tjänstebas. dessvärre krånglade lite
    autogiro så det blev lite problematiskt med avtalet. kundtjänst svarade relativt fort, och en annan som inte kan supermycket om termer å sådant
    kan väl uppleva att telefonisten lite halvhjärtat försökte besvara mina frågor. De var mycket hjälpsamma både via mail och per telefon.
    Då jag streamar mycket via Netflix och Youtube menade de på att det räckte med det lilla paketet 10/10, med andra ord deras billigaste alternativ.
    personligen tror jag att jag ska ge dem en chans till och se vad som händer.

  15. Fick en faktura från kronofogden 4 månader efter sista betalningen genomförts. De kontaktade aldrig sitt inkasso företag å nu ska jag förväntas att betala Inkassoföretagets extrakostnader som pågågt efter det att jag betalade sista räkningen. Även om teletek var Trevliga kände jag att det var inte okej. Och att den Kostnaden som kommit till borde ligga på teletek.

  16. Var tvungen att beställa ADSL till den bostad jag köpte. Valde Teletek. Hade dem i ca: 5år utan problem. Visst kunde kopparnätet vara svajigt ibland men det var ju knappast deras fel. Upplevde jag problem så fick jag hjälp, om jag klantade till någon faktura så var det ingen panik. Framförallt var det inget krångel att avsluta tjänsten (vilket man inte alltid kan säga om andra leverantörer). Bra tjänst med tanke på företagets storlek.

  17. Skulle säga upp telefonavtalet i ett dödsbo. Efter att man suttit i lång kö lyckas jag säga upp avtalet och fakturan makuleras säger de. Telefonen slutar fungera i nästan samma ögonblick och tror att allt är frid och fröjd. Men efter nästan en månad kommer en påminnelsefaktura. Ringer till dem ytterligare en gång, sitter ungefär i 40 min kö. Blir kopplad några gånger och tillslut blir jag bara bortkopplad och får återigen sitta i denna underbara kö. Efter att jag pratat med en medarbetare skall fakturan vara makulerad igen. Kräver dock detta skriftligt. De kan ej skicka ett brev utan blir på mail, får ett mail där de enbart står att ”avtalet är uppsagt” och ett namn. Ingenting att det är Teletek som är avsändare eller vilken kund det gäller. Den lilla kontakt jag har haft med bolaget känns som ett ytterst oseriöst bolag.

Leave a Reply to Ulla Anderssson Cancel reply