'. the_title(); .'

Besök T3 »

T3

Den norrländska bredbandsleverantören T3 har sitt huvudkontor i Umeå och har idag över 30 000 kunder. De inriktar sig framförallt på privat- och företagskunder i de norrländska stadsnäten när det gäller fast fiberbredband men de erbjuder även ett riktigt bra mobilt bredband som har en suverän täckning i hela landet samt ADSL och mobil- och IP-telefoni.

Det norrländska valet

För dig som bor i Norrland kan T3:s lösningar passa utmärkt om du har tillgång till det stadsnät som de använder sig av. För dig som inte bor så långt norrut funkar emellertid deras mobila bredband fint, liksom deras ADSL eftersom det använder sig av Telias fasta telefonnät.

Bredbandsabonnemang hos T3

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
T3 Mobilt Bredband 1 GB 9/2 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

375 kr 145 kr 2115 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
T3 Mobilt Bredband 1 GB 9/2 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

375 kr 145 kr 2115 kr Mobil-WiFi 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Telecom3 Sverige AB

Adress: Box 133, 901 04 Umeå

Öppettider: 08:00 - 22:00

Webbplats: http://www.t3.se/privat

Telefon: 090-12 93 00

Email:

T3's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (35 personer)

1.06/5
1.14/5
1.57/5
1.03/5

Omdömen om T3

35 omdömen om T3

  1. Jag har paketerbjudandet med både fast och mobilt bredband, jag hade inga förväntningar att det skulle funka när jag åkte till mitt landsställe men det funkade riktigt bra trots att man var mitt ute i ingenstans.

  2. Bredbandet är segt och instabilt och om man betalar för telefoni också så ska man få en mobil hem men glöm det, jag väntade i ca 5 veckor och fick aldrig mobilen.
    Jag bestämde mig att avsluta abb. med en uppsägningstid på 3 månader och då plötsligt får man mobilen hem, ”konstigt”. Jag skickade tillbaka mobilen och då ringer de upp mig och frågar varför jag inte vill ha mobilen… Jag förklara att jag har redan pratat med dem om att säga upp abb. etc.
    Jäkla pajasföretag som försöker att hålla kvar kunderna trots att de har så dålig service.

  3. Jag valde att betala via autogiro och det har gått bra, tills jag började få hem brev att jag inte har betalat fakturor.
    Jag har förklarat för dem att jag har valt att betala med autogiro och tydligen så har den funktionen inaktiveras och jag blir tvungen att betala försenings avgift på det. . .

    Så ha ett öga på att ni betalar varje månad!

  4. Jag har varit kund i ca en månad och T3 har redan höjt priset med 25%. Samtidigt erbjuder de nya kunder det pris som jag tidigare hade.

    Dessutom har det varit strul med fakturorna. Oseriöst var ordet!!

  5. Två gånger har jag varit i kontakt med t3 support. Första gången tog det två veckor innan de svarade. De lovade att lösa problem flera gånger men jag fick tjata och tjata och deras svarstid var inte under 1 vecka. Faktisk nedhastighet är låg och att de kallar sig ett rejält bredband är ett skämt… Värst är att de inte tar på sig de felen de skapat inte ber om ursäkt eller kommer med skälig ersättning. Pinsamt att bolag som t3 existerar 2015.

  6. Höjde priset med över 30% mot utlovat när ”provtiden” var slut. Ignorerade uppsägning per mail med hänvisning till att det var en annan avdelning!
    Uppsägningstid inte en månad som det står i portalen utan 1 månad plus hela den månad när du meddelar dem.
    Tar ut både påminnelsekostnad 60:- och förseningskostnad 100:- för samma missade faktura…
    Akta er, välj en seriös aktör som inte luras och som kan tämkas respektera sina kunder så man vill vara kvar!

  7. Har haft två bredband abonnemang hos T3, inga problem alls. Nån enstaka kollaps av nätet men fixat inom en timma.supporten har varit både tålmodig och hjälpsam varje gång jag ringt. Bor i Västsverige så något ”endast för norrlänningar” stämmer inte alls.

  8. Skönt att kunna skriva av sig någonstans.
    Det här är då det sämsta internet jag någonsin använt.

    1. Jag bor på ett nybyggt område. Bör inte var några störningar etc. I mitt områda kan tyckas.
    2. Internet lägger ner sisådär en gång om dagen.
    3. Det är störningar konstant som gör att man hackar fram på internet.

    Gör er själva en tjänst och beställ aldrig av T3.

  9. Det här är då det sämsta bredbandet på marknaden som finns idag.
    Jag har då aldrig varit med om dess like.

    Uppkoplingen försvinner titt som tätt (varje halvtimme) har haft tekniker ute och problemet är inte vårat område.

    gör er själva en tjänst. Teckna aldrig bredband hos T3.

  10. Lurar folk på pengar. Betalade abonnemanget via autogiro och en månad påstår dom att de inte kunnat dra några pengar. Ber dom via mail att få betala dubbelt nästa månad. Då får jag en pappersfaktura hemskickad där jag ska betala avgiften på en gång samt avgivt för fakturan och påminnelse avgift på 160kr. Dom vägrar ge med sig när man ringer upp och förklara. Dom drog alla pengar från mitt konto ändå. Sa upp abonnemanget direkt via wexnet hemsida. 3 månader uppsägningstid. Efter uppsägningstiden forsätter dom dra pengar månadsvis och blockerar min nya leverantör att aktivera sig. När man kontaktar dom säger dom att man måste ha ringt dom för att uppsägningen ska gälla och vägrar betala tillbaka. Istället får jag 3 månader ytterligare uppsägningstid. Är så förbannad!

  11. Jag saknar den tiden då detta företag hade en fungerande support. På It-norrs tid innan det blev T3. då fick man problemen åtgärdade blixtsnabbt. Igår fredag så flyttades vår webbutik till en annan server på grund av att er föregående server var hackad. Efter det att flytten var klar vill jag bli återkopplad på telefon, vilket aldrig skedde. Kunder tog kontakt med oss under fredagskvällen på grund av att det inte gick att lägga order, vi kollade upp detta och upptäckte att det saknades skrivrättigheter till databasen. Jag har ringt och skrivit meddelanden på er hemsida och försökt att få kontakt via facebook, dock utan resultat. Idag fick jag kontakt med privatsupporten eftersom företagsupporten inte jobbar på helger, fick dock ingen hjälp av honom. Han frågade om vi hade fått företagssupportens journummer, vilket vi inte hade fått. Han vägrade att lämna ut detta, trots att det var T3 som har orsakat problemet. Det enda han ansåg sig kunna göra var att lägga upp ett ärende till företagssupporten som börjar jobba först på måndag. Det anser jag är helt oacceptabelt då felet har tillkommit av T3:s personal och inte av vår personal. Vi tappar försäljning då kunder inte kan beställa via webbutiken.

  12. Skulle jag berätta hela historien så skulle jag få skriva en mindre roman.
    Men kontentan är att det här företaget sitter och ljuger dig rätt i ansiktet då vi haft två olika människor som säger att routern är skickad (med express ska tilläggas) vilket den inte är.
    Som tur var så hade vi kvar en gammal router.
    Vi fick ha vårat bredband i hela 4 dagar innan de stängde ner det cirka 10 minuter innan supporten stänger en fredagkväll.
    De skyllt på ALLT från att ”kanske någon annan operatör kanske har kopplat in sig för vi har inte ens slagit på erat internet” till att fiberleveransen står i fel persons namn (Min fasters man).
    Då ska tilläggas här att de slog på det fyra dagar tiigare medans min faster satt i telefon med dem.
    Nu är klockan 09.16 en måndagmorgon efter att ha spenderat en ANDRA helg utan internet och alldeles nyss sade en person på t3 som till en början inte kunde hjälpa till att vårt internet ska vara igång inom en timma (men inte förrän min faster påpekade att abbonemanget minsann stod i hennes namn och inte på hennes man), vi fick återigen höra att vår router har inte blivit skickad ännu (den skulle skickats på express för mer än en vecka sedan) meeeeen den skulle ju skickas så fort som möjligt nu när allt var så eminent löst helt jävla plötsligt, förbanat jävla lustigt att saker inte går att lösa över huvud taget ena dagen men att de plötsligt löses dagen efter?

    De kan sitta och blåljuga dig i ansiktet.
    Supporten kan sitta och BOKSTAVLIGEN talat GISSA vad de TROR skulle kunna vara fel (tex en annan operatör som kopplat in sig på ditt nät).
    Du kommer inte få dina saker i tid.
    Och det faktumet att detta ska vara en 100/100 leverantör ställer jag mig mkt tveksam till då jag suttit med en maimal nedladdningshastighet på cirka 3,5mbit under de få dagar skiten fungerat.
    De skyller gärna på andra, såsom Wexnet (trots att det i slutändan visar sig att wexnet inte ha ett skit med saken att göra).

    Jag har personligen ALDRIG varit med om ett så satans dåligt bemötande från ett företag, någonsin.
    Vi säger upp skiten innan de ens hunnit bita sig fast, fy fan är bara allt jag har att säga.
    För guds skul håll er borta om ni vill bespara er en hjärtinfarkt i ren frustration och ilska.

    //Mikael i Grimslöv.

    P.S. jag önsar verkligen att man kunde ge minus i betyg…

  13. Det är dåligt företag jag har inte änvadat internet och de vill mig att betala 795 för att jag har pratat med teknisk support…..

  14. Fuskbolag. Vägrar ta emot en uppsägning och fortsätter skicka fakturor. Undvik!!

  15. Katastrof! Upptäckte att dem sänkte priset på nätet men inte för mig 299kr till 249kr i mån.
    Är det kundens uppgift att bevaka prisändringar? När dem höjer avgiften får alla betala!

  16. Är nybliven kund, haft fiber ca en månad.
    Segt och uppkopplingen försvinner flera gånger varje dag.
    Nu har vi varit utan internet i fyra dagar då vi helt plötsligt inte har någon IP-adress. De har ”skickat” tekniker sedan i söndags.
    Och fortfarande när man ringer så ska de sätta sina tekniker på problemet.
    Undvik T3!!

  17. De vill ha betalt för en extra ”kalender”månad så säg upp avtalet i tid(sista i månaden).

  18. Har varit kund några mådåcknader är supernöjd jättsnabbt lite för dyrt men är nöjd

  19. Dolda priser och automatiska prisjusteringar upp men inte ner. Endast support mellan 8-18.
    -Du får fakturaavgifter som dom ej berättar om vid nytäcknande.
    -Prisjustering görs uppåt, men när jag kollar aktuella priser betalar jag 50 spänn för mycket. Ringde då omedelbar och sa upp min tjänst och får veta att priserna omförhandlats neråt för T3 så därför är det billigare. Men inget jag som kund får veta utan jag får bara HÖJNINGARNA automatisk!
    Däremot när jag ringer och säger upp tjänsten kan jag givetvis få det nya priset, knappast tack och hej!

  20. Jag försökte bli kund hos t3 men är glad att jag drog mig ur innan jag ens fått chansen att bli kund. I tre veckor ringde jag och mailade och fick fel besked om vilken hastighet jag kunde få etc. För varje gång ringde de inte upp mig, utan mailade eller skickade ett sms. När jag väl fick förskottsfaktura hade de gjort fel pris på bredbandet, fick justera det. Betalade in och sen ”kom de på” att de glömt lägga in priset för modemet på fakturan också. De läste aldrig upp, eller konstaterade vad jag skulle få för produkt vilket de enlig lag måste. De ändrade fram och tillbaka och verkade inte vilja ha en ny kund alls. Maken till oseriös leverantör har jag aldrig varit med om.

  21. Nu ha det hänt IGEN!!!!!
    Jag saknar den tiden då detta företag hade en fungerande support. På It-norrs tid innan det blev T3. då fick man problemen åtgärdade blixtsnabbt. Tack Mikael Holmlund för din kunskap och förståelse för kundens behov. Igår fredag så blev er server hackad. INGENTING HÄNDER… Förra gången detta hände så gjorde ni vår webbutik obrukbar på grund av att ni ändrade skrivrättigheterna till databasen, nu kan man inte ens komma in på sidan. KATASTROF! Jag har fått lov att prata med andra leverantörer av era tjänster, där ser de som en självklarhet med en service som åtgärdar sådana problem OMEDELBART, oavsett tid på dygnet samt veckodag. De anser att kunden är värdefull och inte skall behöva drabbas så mycket som man blir drabbad hos er när ni inte kan klara av att lösa era uppgifter. Idag fick jag kontakt med Christoffer på privatsupporten, fick dock ingen hjälp av honom. Det enda han ansåg sig kunna göra var att lägga upp ett ärende till företagssupporten som börjar jobba först på måndag. Det anser jag är helt oacceptabelt då felet har tillkommit av T3:s personal och inte av vår personal. Vi tappar försäljning då kunder inte kan beställa via webbutiken.

    Vore mycket tacksam om detta problem kan åtgärdas omgående denna gång, tyvärr så ska man väl inte ha några förhoppningar.

  22. Jag tycker mitt internet funkar bra. MEN det är tyvärr det enda som funkat bra. Aktiveringen av mitt internet krävde minst 10 samtal till kundservice, med lång tids väntan i telefonkö. Att flytta över mitt abonnemang till en annan adress gick först inte eftersom de inte kunde hitta mig i portalen. Efter ett antal samtal så fick jag lägga upp ett ordinarie abonnemang (trots att jag egentligen hade rätt att få ha det billigare studentabonnemanget). Sen hörde de av sig om att jag inte betalat fakturan. Trots att jag har autogiro. Jag blir knäpp på T3s kundtjänst och om de inte löser detta snabbt säger jag upp det, TROTS att själva internet funkar jättebra.

  23. Har haft T3 i snart 1 år bredband + telefoni. Hade problem med att få igång det hela men 3 minuter med supporten så var allt uppe med hastighet något plus i förhållande till avtalet. Så har det varit hela tiden.
    Kör med privata boxar och routrar. Det mesta man kan köpa ”billigt” blir precis som man säger ”man får vad man betalar för” dvs mest skit.
    Behövt starta om min utrustning 2 gånger samt haft ett kortare avbrott.
    Allt som allt väldigt nöjd.

  24. Ett oseriöst företag som skulle leverera 250/100. Nätet hoppar ned til 7mbit går ej att använda internet. Efter 2 månader fortfarande samma fel för flera i mitt område. Ringer o ska säga upp avtalet så säger hon på uppsägningsavdelning att det måste va fel någon annanstans o inte hos dom, när jag säger att det är enbart dom som har t3 i kvarteret som har bekymmer så vill hon inte prata mer om det….. ska skaffa internet på ett seriöst företag istället.

  25. Supporten på T3 är snudd på ’pajasaktig’. De bad mig köpa ett nytt modem när felet var något helt annat. De svarar inte på mejl! Kundtjänst var inte alls intresserad av varför jag sa upp abonnemanget (detta säger mkt tycker jag). Problemet med ständiga avbrott och snigelfart blev aldrig avhjälpt. För mkt fokus på det nya namnet på företaget etc, borde fokusera istället på att hjälpa sina kunder. Undvik!

  26. VARNING! Teckna INTE avtal med det här oseriösa företaget! Jag är ombud för en person som varit kund hos A3 i ett år och måste säga att detta är ett riktigt lurendrejeriföretag. Kunden, som jag företräder, har betalat för ett abonnemang (bredband och telefoni) i ett år utan att det har fungerat som det ska. . A3 har inte ens försökt avhjälpa problemet genom att åka hem till kunden och kika på vad felet må vara. A3 har istället fått kunden att köpta en ny telefon osv (för att det skulle lösa problemet) utan att det har hjälpt. Nu verkar det om att deras strategi är att inte svara/återkoppla när man ringer dem, ja så att man liksom ska tröttna och inte orka ta tag i ärendet. Vem går med på att ha ett icke fungerande telefonabonnemang i ett år? Ingen. De flesta skulle inte ens nöja sig med att det inte fungerar en dag. Men är man gammal och inte så bekant med dylika ting (internet, bredband och sladdlösa saker) så är det inte lätt att veta vad man ska göra. Skaffa inte abonnemang hos det här företaget. Gör inte det, du kommer att bli lurad!

  27. Levererar ungefär hälften av utlovad kapacitet.
    Försöker ringa kundtjänst för att säga upp, plats 12 i kön med 43 minuters beräknad väntetid. En skam att kalla det kundtjänst. En sån ”kundjtänst” sätter man bara upp när man hatar sina kunder.
    Ska bli skönt att lämna detta företag för gott!!

  28. Väl något annat! Sämsta leveratören som jag haft på bredband. Fakturor kommer inte fram, dålig hastighet och inga svar när man frågar.

  29. Jag har varit kund hos T3 i flera år och är nu kund hos A3. Tyvärr har det bara gått utför. Sämre och sämre hastigheter. De har en obefintlig kundtjänst som sällan svarar på kommunikation. I nuläget har vi varit utan internet i 10 dagar utan att få ett besked om varför eller när det ska vara fixat. Vi har ringt, mailat, chattat med samma resultat.
    De vet att det är något fel men att de väntar på stadsnätet. När jag ringde stadsnätet sa de att felet var avhjälpt och att det är A3 som det inte fungerar hos. Undvik A3 för allt i världen.

  30. T3/A3 är den sämsta internetleverantören som jag någonsin har haft. Internet dör titt som tätt, ofta kvällar. Ingen support att ringa till för att få igång det igen. Internet dör cirka 4-6 gånger i månaden och ligger ofta nere i flera timmar och upp till någon dag.

  31. Alltid strul.
    Lägger på påminnelse på fakturan även fast den har varit betald i tid.
    Missat någon gång, pågrund av att deras mail hamnar i skräppost.
    Då är det ok med en liten extra avgift.
    De verkar inte ha någon koll.
    Sedan strular det hela tiden, tack vare att de inte i skickar någon
    signal till C-more.
    Har nu tröttnat på detta efter snart två år.
    Så nu byter jag bolag.

  32. Har driftstörning flera gånger, från 8 tim till 2 eller 3 dagar, enligt deras vilkor så skulle man få avdrag på månadsfakturan, men det har alldrig sket. Nätet är ostabil och seg, rekommenderas inte alls

  33. Värdelös support. Plats 1 i kön och ändå makalös lång väntetid. Tveksamt att de har support.

  34. Jag vill varna för A3, kaos i faktureringen, ovilja att rätta till fel och skyller allt på kunden. Jag är kund hos de sedan många år.
    Har ringt för att uppgradera ADSL till Bredband 100 (vi fick fiber). Har blivit dubbeldebiterad för april, sedan upptäckte jag att jag betalar fortfarande för ADSL, både den och Bredband 100.
    När jag ringde och påpekade detta fick jag svaret att jag ringde försent och måste betala för bägge tjänsterna (försökte faktisk ringa innan men gav upp pga väntetider).
    Jag klagade hos kundtjänst, reklamationstjänst mejlade deras CEO and CFO utan framgång.
    Helt kompromisslöst, betala dubbelt, du ringde 15 dagar för sent punkt.
    Kan inte längre fortsätta att vara kund hos dem.
    Har även haft problem med deras debiteringar tidigare, där de debiterade fel, men alltid för mycket, aldrig för lite :). Med autogiro kan de dra hur mycket som helst och det är svårt att kontrollera! Har bestämt att byta leverantör. Kolla alla era fakturor noga om ni fortfarande är kund hos dem.

Leave a Reply to Ulf Cancel reply