'. the_title(); .'

Besök Net1 »

Net1

Net1 är ett lite mindre telekomföretag som satsar hårt på att ge sina kunder ett mobilt bredband som kan nås på platser dit andra bredband inte når. Net1 grundades redan 1998 och de inriktar sig enbart på mobila bredband och IP-telefoni och är därför experter inom just dessa områden. Huvudkontoret ligger i Stockholm men de vänder sig också till kunder i Norge och Danmark.

Suverän täckning för mobilt bredband

Net1 lägger inte bara fokus på Sveriges storstadsregioner utan satsar även hårt på landsbygden och på att ge täckning för de som befinner sig vid och utanför kusten. Än så länge kan du bara surfa med 3G hos Net1 men i gengäld får du tillgång till internet där de flesta andra bredbandsoperatörer inte når. Du kan befinna dig 12 mil utanför den Svenska kusten och kan ändå använda dig av Net1:s mobila bredband.  Deras 3G-nät är mycket pålitligt och levereras av Ericsson.

Bredbandsabonnemang hos Net1

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Net1 Bredband 2GB 2 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 199 kr 2638 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 2GB Kontant 2 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 199 kr 4133 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB 5 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 299 kr 3838 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB Kontant 5 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 299 kr 5333 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB 10 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 399 kr 5038 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB Kontant 10 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 399 kr 6533 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB 15 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 499 kr 6238 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB Kontant 15 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 499 kr 7733 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Net1 Bredband 2GB 2 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 199 kr 2638 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 2GB Kontant 2 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 199 kr 4133 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB 5 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 299 kr 3838 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB Kontant 5 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 299 kr 5333 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB 10 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 399 kr 5038 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB Kontant 10 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 399 kr 6533 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB 15 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 499 kr 6238 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB Kontant 15 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 499 kr 7733 kr Mobil-WiFi 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Net1 Sverige AB

Adress: Regeringsgatan 25, Box 7460, 111 53 Stockholm

Öppettider: 08:00 - 18:00

Webbplats: http://www.net1.se/

Telefon: 0774 - 42 42 43

Email:

Net1's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (62 personer)

1.48/5
2.02/5
1.37/5
1.63/5

Omdömen om Net1

62 omdömen om Net1

  1. Har bara bra saker att säga om Net1! Funkat suveränt hittills (vi har använt dem i 5 månader).

    Häls. Johanna

    • Absolut bedrövligt. Om du vill kunna ha en stabil uppkoppling så rekommenderar jag hellre att du drar en nätverkskabel från någon annans hus som inte har denna katastrof till operatör och kör så istället. Nedladdningshastigheter ligger på 0.2Mb/s och uppladdningen ligger på samma oacceptabla nivå. Det är inte ovanligt att ping ligger på runt 900 eller högre. Tvivlar på att det når 12 mil ut på havet om det inte ens fungerar mitt i landet. Routern verkar bli sämre när man slår på spisen eller när man går framför den på något sätt. Jag förstår inte hur någon kan ge detta mer än 1 stjärna i alla områden och det smärtar mig djupt att jag inte kan ge ett lägre betyg

  2. Hopplös telefoni, helt ok mobilt bredband. Internet funkar men när jag sitter under ett samtal så blir det några störningar och vi kan knappt höra varandra och ibland så ekar det för dem som ringer mig.
    Jag har kontaktat supporten flera gånger men de vet inte vad orsaken kan vara till detta fenomen…

  3. Jag sa upp avtalet pga att jag inte var nöjd med hastigheten, jag hade ingen bindningstid för bredbandet men ändå så skickar dom fakturor.
    Har redan ringt Net1 och sagt att jag har redan sagt upp avtalet och skickat tillbaka modemet, efter det så slutade dom skicka.
    Inte bara att deras hastighet inte håller måttet, dessutom så har dom inte koll på vilka som har avslutat avtalet.

    • Jag har varit kund. Sade upp abonnemanget och efter sista abonnemangsdagen returnerade jag routern. Fick bekräftelse på detta, och att jag ej hade några fler fakturor att betala.
      Men.
      Sen kommer en faktura.
      Bestrider denna och får efter ett tag besked om att den inte skall betalas. Skulle aldrig ha skickats.
      Sen kommer en faktura till. Med en påminnelse om att jag ännu ej skickat in routern.
      Suck.
      Eftersom jag sparat den senaste kommunikationen (naturligtvis via mail), så struntar jag nu i den senare fakturan.
      Vad håller Net1 på med??
      Se upp alla ni som säger upp abonnemang. Kommunicera via mail så att ni har allt skriftligt.
      Spara även sms:et från Net1 som bekräftar att routern är emottagen.
      Sätter nu upp en stor lapp på kylen; INGET MER ABONNEMANG HOS Net1!!!

  4. Kund sedan 2012 i sommarstugan . Dålig täckning men ändå täckning Nu har telia byggt masti närheten full fräs med telia .
    Har nu i flera månader prov att säga upp avtalet . Värdelös infi på inloggad hemsida. Inga svar via meddelanden. Sällan under 30 minuter väntetid i telefonkö. Passar Er noga för inlåsningseffekten och den näst intill omöjliga uppsägningsrutinen .

  5. Har haft net 1 länge (många år) på grund av att andra mobilanslutningar inte fungerar.
    Har blivit bra bemött hela tiden och fått bra support från net 1. Dock är väl hastigheten inte den bästa
    men det funkar i alla fall.
    Bra täckning har inte haft några problem med anslutningar ännu. Har funkat där tidigare där andra mobila anslutningar tackat
    för sig. Hastigheten är väl inte den bästa men eftersom det inte finns någon annan operatör som funkar är den godtagbar.
    Är nöjd med supporten och hjälpen från net 1.

  6. provade deras 4g router idag. inte alls nöjd. hastigheten är en katastroff. 0.5 Mbit/s det går seriöst inte att göra något alls av det. ska ha det i några dgar och se om det blir skillnad. blir det ingen skillnad kommer jag skaffa ett annat. 399 kr/månad för inget?? slöss på pengar är det i alla fall. ska prova t kontakt med supporten imorgon

  7. Har VARIT kund men
    vill inte svartmåla ett företag
    som gör så gott de kan!

  8. två gånger nu senast med obegränsat surf. Hastighet var väldigt dålig i samhället där jag bodde. Kundtjänst är svåra att få tag på. När jag skulle säga upp avtalet så var den jag pratade med sur. Routern skulle tillbaka för jag hyrde den. Den 20/2 skickade jag den 21 hämtade någon ut den så dem fick routern i tid men igen bekräftelse än. Nä rekommendera inte net1 till någon.

  9. Jag hade skickat router förra året när jag sade upp abbonamangen men nu de vill att jag betalar för de har inte fått routern. Hämsk! Jag ringde dem men det är inte lätt att komma i kontakt med dem. Jag bad dem att kolla ordentlig men dem avslutade samtalet och jag fick ingen svar.

  10. Så urusla att de borde kölhalas. Har även mage att höja månadkostnaden och skyller på allt utom själva, då de svarar, om du har tur, 3 månader senare. Värdelös garagefirma.

  11. Att påstå att 4g är snappt är väl att ta i ordentligt=== Det är betydligt långsammare är 3g===så man kalla detta ett nerköp..
    Exempel===uppdate till win 10 pro från win 7 pro tog nästan 10 timmar===== provade sedan telia hos en kamrat med en likvärdig dator samma OS win 7 till win 10 pro tid under 20 minuter då heter det bredband?????

  12. Jag var kund under många år och upplevde att dem blev bara sämre inom alla områden. Hade först skapligt hastighet men när dem ”uppgraderade” modemet mot ett ”snabbare” blev det total katastrof. Ändlösa timmar att försöka få det att fungera. Den tillslut obefintliga supporten ,både okunnig och ibland faktiskt otrevlig. Avslutade abonnemanget och skickade in modemet men fick ändå en räkning på modemet efteråt. Hade som tur var sparat kvittot på att det var skickat och slapp betala. Kommer definitivt aldrig rekommendera dem till någon.

  13. Varit kund flera år men efter byte till 4g fungerar ingenting längre. Haft kontakt med supporten som gav mig en lång lista att göra men felet ligger inte hos oss utan hastigheten är usel. Kommer aldrig att rekommendera detta bolag mera och jag ska säga upp avtalet. Vi är många i området här som ska ha ny leverantör men inte blir det Net 1.

  14. Förstår inte hur en leverantör kan leverera 0.7 mbit, 3km ifrån närmaste mast? det är 2017.. jag får ner 170 mbit i mobilen vart jag än är. största skämtet.

  15. Var kund 2015 och 2016 med fritidsabonnemang för internet. Fel på fakturor, fick fakturor efter bindningstiden utgång.
    Har segelbåt båt med extern antenn, de bytte mitt första modem som jag hade första året till ett modem utan extern antenn. Det blev ju knappast bättre mottagning av det
    Sämst är mottagningen, mobiltelefonen med Telia abonnemang har bättre mottagning och hastighet.

  16. Mycket oseriöst företag. Omöjliga att nå via telefon och när man kommer fram efter minst väntat 20 minuter är de otrevliga och okunniga.
    Tog abonnemang utan bindningstid men när jag säger upp det eftersom de helt stängt av min uppkoppling och vägrat koppla på mig igen så är det plötsligt 2 månaders bindningstid.
    Fungerade i 1,5 månader sedan stängdes det av och trots flera samtal till dem så får de inte igång det igen och bryr sig ärligt talat inte. Bestred därför fakturan eftersom de inte levererar den tjänst jag betalat för. Då skriker kundtjänst att han avslår min bestridan och är mycket otrevlig
    Kan bara varna alla för att ta ett abonnemang hos detta bluffföretag.

  17. Usel hastighet trots ca 3 km till Hörby masten. Hastighet varierar från 0.03 till max 3. Uselt. Svaret som ges ifrån kundtjänst efter 30 min kötid är:. – det är för många kunder på masten”.
    Ja ok men varför tar man in för många kunder då?
    Kundtjänst är även stängt på helger…odugligt…

  18. har varit kund nu ett tag å jag har aldrig upplevt ett dåligare wifi. tar flera timmae innan man får det och funka å när det väl funkar så går de segt. kommer defenetivt inte rekomendera detta företag till någon!!!!

  19. Sa upp avtalet med hänvisning till ångerrätten. Ringde supporten 0830, det var klart två minuter senare.

    Dom var vänliga och hjälpsamma. Och sa upp avtalet direkt när jag förklarade att deras ”bredband” inte räckte till för att streama HD TV, som var min avsikt.

    Det varierade fruktansvärt i hastighet, trots 4/5 pinnar på routern. Och så ska det ju inte vara enligt deras egen beskrivning.

    Bytte till Tele2s unlimited. Fri surf på både mobil och bredband på 499 👍

  20. Jag har tidigare varit net1 kund och var nöjd på den tiden. Jag var resemontör och reste land och rike och då var Net1 klart bäst i bilen. Nu i våras täcknade jag igen net1 som privat person. Denna gång inte lika nöjd. Net1 måste ha filter eller något typ av traffic shaping. Visa sajter går knappt att besöka och 40 till 200ms ping medan andra sajter som exempel youtube fungerar bra på lägsta upplösningen på 240p . Glöm allt som heter streaming som netfix och andra tjäntster med Net1. Har ni en Hd-tv över 10″ så sälj den innan nu täcknar denna tjänst och försök att hitta någon liten tv under 10″ så blir det lättare få flyt i streamingen. Denna tjänst är anpassad för föräldrar som är oroliga över sina barns skärmtid då det finns utrymme för lek och bus mellan laddningarna av sidorna. Bredbandskollen ligger på 2.1 till 2,4 ner och över 5 upp. Verkar finnas en regel på shapingen mot bredbandskollen. Samma resultat 03.00 på morgonen som på dagen och kvällen. Så vart ligger belastningen? Faktum är nu att jag inte når företaget nu som många andra här men det var lätt att bli kund. Saknar gamla Ice-tiden de hjälpte till med problem. Vad hände net1? Man kan inte bedriva företag och dölja faktum. Svara oss !! Fel är tillför att avhjälpas och inte döljas

  21. Bra service när jag utnyttjade min ångerrätt.
    Kort telefonkö och trevligt bemötande.
    Tyvärr var täckning inte tillräcklig där jag bor för att få bra fart i överföring.
    Den fasta ADSL för vara kvar så länge.

    • Svåra att nå för att inte säga omöjliga. Täckningen är under all kritik de senaste månaderna. Men någon att prata med går inte att få tag i.

  22. Har läst andras recensioner om Net 1 och håller med till viss del, har i princip 99 % av tiden 2 ”pluppar” på modemet, o funkar sisådär, dock går det att streama serier och filmer från bbb relativt bra,. tur e väl att vi har det på landet annars skulle man inte orka med den långsamma uppkoplingen, och som många andra har kommenterat långa väntetider på kundtjänst, och kanske inte den mest kompetenta personal.

  23. Har haft net1 sedan 2007 och det har funkat bra för mig. Jag har haft bredbandsnätets fiber i lägenheten men net1 funka lika bra för mig.

  24. Mitt första möte med Net1 var att hitta en ersättare tll min tidigare bredbandsleverantör som inte kan leverera tjänsten bredband och telefon efter nyår.
    Net1 verkarar vara det rätta, jag har kanske tur som kan se sändarmasten 3 km bort.Signalstyrkan är max. Casta långfilmer inga problem skriva ut trådlöst no problem från mobil eller dator.Telefon perfekt där det varit problem vi Cu-nätet där ljudet ibland helt försvunnit.
    Jag är helt nöjd hittills.

  25. VARNING!!!
    Sämsta skit någonsin!!! Inget fungerar som det ska. Ingen som svarar på varken mail eller telefon!! Usch!! Går inte att ta sig ur när man väl signerat upp sig!!!

  26. Dålig hastighet kom inte i närheten av utlovad hastighet. Dålig täckning fast på deras karta visade det bra. När jag hörde av mig till dem sa de bara att jag skulle köpa en antenn som var svin dyr. Då jämförde jag med en granne som hade lika stor antenn på sitt modem. Både hastighet och täckningen var som dag och natt mot mitt……

  27. Ja vad skall man säga. Funkar som ett dåligt ADSL under dagtid för att gå ner på i princip noll på kvällar och helger. Detta trots att jag har god mottaging och extern antenn på hustaket. Ett nödinternet som inte klarar ett Youtube klipp på kvällar och helger. GLÖM streamad film. Snart får vi fiber tack och lov.

  28. Efter att vi fick 4G började helvetet. Trots riktantenn så får jag ständigt veta att det tar för lång tid så någon koppling kan ej ske! Har tyvärr inget alternativ då alla andra inte har någon täckning alls. Telefonin är ofta dålig med störningar så det är omöjligt att föra samtal. Har försökt hitta support men ingen mening när telefonen när som helst slutar fungera ok.

  29. Köpte abonnemang på Elgiganten 99 kr/mån (10GB) 10 januari 2018 . Men herregud vad segt fast mobilmasten står 155 meter bort !!!
    Känns som året 1998 …

  30. Fungerar jättebra, trevlig personal, har haft denna leverantör i 8 år och det har inte varit några problem. bara plus från mig!

  31. Bra när det funkar. Sämre när det strular. Har varit i kontakt med deras nundtjänst som är slarvigare än mig själv.

    Snart ryker de fem abb jag har.

  32. Ja, vad kan man säga? Dålig kvalitet på linan, och kan omöjligt streama med max 2 mb. Har 4 streck på routern, men ändå så dåligt. Telefonin är en katastrof! Den som ringer upp har bra kvalitet, men jag hör inte dem. Måste vandra omkring för att hitta nån bra plats. Ju närmare routern desto sämre..märkligt. Support har inget svar på varför. Men betelt tar dom för en tjänst som inte fungerar. Det är magstarkt.Men har inget allternativ. Bara bita i det sura äpplet. Närmsta mast är 9 km bort och bakom ett berg.Vanlig mobil når inte hit över huvud taget,tyvärr. Ingen förbättring inom överskådlig tid är att vänta.

  33. VARNING!
    De är värdelösa skojare!
    Flyttar man fortsätter de att skicka faktura till ens gamla adress. När de då av lättförklarliga skäl inte får betalt skickar de vidare till inkasso. De har skrivit till mig ”att de kan ha skickat fakturan till feladress” och jag har påpekat detta för deras kundtjänst flera gånger. De fortsätter trots detta skicka till fel adress (iaf inte rätt) och därefter(?) till inkasso. Skojare som sagt. Tjänsten kan dessutom vara lite svajig.

  34. VARNING!
    De är värdelösa skojare!
    Flyttar man fortsätter de att skicka faktura till ens gamla adress. När de då av lättförklarliga skäl inte får betalt skickar de vidare till inkasso. De har skrivit till mig ”att de kan ha skickat fakturan till fel adress” och jag har påpekat detta för deras kundtjänst flera gånger. De fortsätter trots detta skicka till fel adress (iaf inte rätt) och därefter(?) till inkasso. Skojare som sagt. Tjänsten kan dessutom vara lite svajig. Behöver knappast sägas att deras kundtjänst är under all kritik, kan ta flera veckor att svara på mail. Flera handläggare till synes helt utan kommunikation med varandra.

  35. Bytte till Net1 för flera år sen då jag blev skogstokig på Telias undermåliga support och täckning i mitt område med motivationen ”tja, det kan ju inte bli värre”. Har inte ångrat mig. Allt funkar som det ska, kundservicen har varit extremt hjälpsam, och priset är inte mer än jag betalat innan.

  36. Skit företag! Beställde internet som var värdelöst för det första, när vi skickat tillbaka sakerna så blir vi runt skickade och alla säger olika hela tid om när utbetalningen ska ske! Idag är det 14 dagar sedan vi skickade tillbaka saker och inga pengar än! Värdelöst jävla företag!! Rekommenderar er INTE till något!!

  37. Många säger att de är värdelösa skojare, men felet ligger mest hos deras marknadsföring som lovar alltför mycket. De använder avancerad Ericson-teknik MEN de har och kan inte få mer bandbredd vid 450 MHz än vad de har! Detta betyder att de som använder samma mast i praktiken måste dela på 6 Mbit upp och 6 Mbit ner. Således är Net1 olämpligt för annat än epost och strömmad radio/musik, eftersom man typiskt har mer än kanske 5 samtidiga användare per mast. Jag var lite förvånad då de införde 4G-tekniken utan att påpeka detta víktiga faktum, men snart erbjöd de ett preferensabonnemang där den som betalade mer skulle få prioritet. detta betydde ju bara ännu sämre hastighet för alla andra och var således desperat. Ny tycks de tyvärr fortsatt vara ännu mer desperata och erbjuder obegränsade GB (alltför) billigt. Då fibern kommer till glesbygden minskar givetvis nyttan med Net1, så det ser inte bra ut för företaget utom i den verkliga glesbygden, där man ju ändå faktiskt får åtminstone bra förbindelse för epost och bankärenden SOM ENDA MÖJLIGHET!!
    Själv har jag haft Net1 i många år och här i verkliga glesbygden mot norska gränsen funkar det bra för internet och hyfsat för telefon, med min stora riktantenn. Men streamad HD-TV går förstås inte. Vad gäller telefoni är den tekniska lösningen ”påhängd” och en endast halvbra (men den enda tekniskt genomförbara lösningen) och funkar som sagt där inget annat finns.
    TYVÄRR är supporten ganska värdelös, eftersom man antingen inte begriper systemets begränsningar eller är tillsagd att spela dum. Återigen desperat och fel strategi!

  38. Net1 är värdelösa! Fuskare när det gäller täckning. Bor ca 15 km från Göteborg jätte dålig täckning, email öppnas flera minuter, youtube går inte att se … rekommenderas absolut inte

  39. Net1 är det absolut sämsta jag varit med om, och fattar inte varför dom tar ens betalt för det, de är helt värdelöst På riktigt de är som att man köpt skiten från wish.

  40. Nya eventuella kunder bör verkligen ta till sig av alla inlägg av Net 1:s kunder och de som avslutat sina avtal med Net 1. De lovar mycket, men kan inte leverera. Alla på samma mast delar på en pott. Det innebär att när alla surfar så blir det ingen snabb uppkoppling längre. I princip kan man inte surfa.
    Det är absolut att lura sina kunder. Det finns inte många positiva inlägg av förklarliga skäl. Varför man gått över till 4G istället för att ha det äkta NMT 450 bandet är oförklarligt.

  41. Hej har haft Net 1 ett halvår nu och upplelever att dom sista månaderna så har det börjat krångla rielt med otroligt låg hastighet . mäter konturnerligt o vissa stunder har jag 12 mb och vissa stunder bara 1.2 mb ner fast upp ligger den ganska stadigt på 5-6 mb . lika så telefonin är ur kass stund vis hör jag inte vad dom säger i luren men motagaren hör mig riktigt bra . kontaktar man suporten om man lyckas få tag på dom så säger dom att dom inte kan göra något åt saken så nääää Net 1 är inte bra på någotvis förutom att ta riktigt bra betalt för tjänster dom inte kan utföra !!!!!

  42. Jävla värdet lös router för 1490 kr efter ett år hyr. fyyy

  43. Jag skulle förlänga kablen till externa anntenen och förstörde kablen, ringde till Net1 och sa som det var, hon som jag pratade med sa att jag hade en gammal annten, jag skickar en ny med 10m kabel kostnadsfritt, har aldrig haft några problem med wifi, har varit kund i minst 10 år och är jätte nöjd.

  44. varit kund hos de länge. typ 6 år. hastigheten är bedrövligt. jag hyr så kan inte ha bredband här. med tanke hur beroende man nuförtiden är av internet för bank saker och allt borde det bli bättre.

  45. Har tyvärr varit kund hos dom länge, sämsta skit som finns, verkligen inget att rekomendera, totalt värdelös uppkoppling prövat med allt flyttat router antenner etc, hoppas verklingen ingen går på denna bluffen, har varit dyra läropengar för mig, får tom betala tre månader uppsägning innan jag slipper dyngan, dessutom nästintill omöjliga att få kontakt med, och när man väl lyckas får man tala med någon som troligen hade platsat bättre som vakt på nån anstalt,typ riktiga rövhål.. Tack för inget Net1 vi ses aldrig mer

  46. Ett företag som lovar mycket, men levererar mycket dåligt! Suttit i telefon många tillfällen och timmar till ingen nytta! Har under 1 års tid endast kommit över mb vid något tillfälle mitt i natten, oftast ca 5-600kb nerladdning. Är utbildad inom kommunikations elektronik! Nu tramsar dom om uppsägningen också, hmmm!

  47. Sa upp Net1 p.g,a jag fick fiber har läst alla missnöjda kunder blev oroad då jag skulle säga upp avtalet. Men det funkade utmärkt lämna tillbaka routern fick ett sms några dar senare att dom hade den .

    • Grattis till dig Kjell!
      Jag har beställt fiber och hoppas slippa vara kund hos Net1 i framtiden.

  48. Nu är det dax igen, fick inkasso krav trots att jag skriftligt sagt upp avtalet, betalat o gjort rätt för mig, fick också en bekräftelse på uppsägning. Nu blir det allmänna reklamationsnämnden här näst! Så oseriösa aktörer får man leta efter. VARNING för Net1 på bred front!

  49. Jag har varit kund hos Net1. Avslutade mitt abonnemang pga väldigt dåligt fungerande nätverk. Har dessutom fått felaktiga fakturor flertalet gånger och i kontakt med deras kundsupport så har de svarat olika beroende på vem man pratat med. Har ingen koll verkar det som och gör återkommande fel.

  50. Om man ska ladda ner något så går det inte så bra. För nedladdningshastigheten är inte så bra(Jämfört med min mormors fibernät som har en nedladdningshastighet på 21mb/per s. så laddas det ned 1-3mb varje sekund på t.ex en uppdatering eller nedladdning)
    Medans detta wifi är på 2-8mb/per s i nedladdningshastighet, när man använder wifi ensamt så kan man tänka sig hur mycket segare det här är(kan bli så segt som en hundradels mb om man är flera som använder wifit. Omöjligt då att ladda ner nåt och kanske att ens kunna söka på webben). För vi är 4 stycken hemma och det händer så vissa gånger nån gång ibland att det blir oanvändbart, speciellt då man är längre bort från routern.

    Men täckningen räcker inte så värst långt så man behöver bara gå bort några meter så får man nästan ingen täckning alls.

    Det här wifit är inte till för att spela med, ladda ned stora filer. Är ett väldigt simpelt wifi och rekomenderat för studenter eller för dom som bara behöver ett wifi, för det är det som används mest nuförtiden. Fast om man ska använda det för att spela onlinespel, för större saker eller ha som familjewifi/ wifi för flera personer så är det verkligen inte rekomenderat.

    Supporten får ni ta reda på själva för det är inte jag som rår om wifit här hemma.

    För det finns risk att bli besviken då man köpt det för att det kanske inte verkade så bra som man trodde. Men jag är väldigt tveksam på det här abonnemanget.

  51. Den storsta skit nånsin. Hastighet har aldrig gått över 1mb/s. Det går inte ens surfa med detta abonnemang. Kundservice är klassiska bedragare som undviker att svara på frågor och alltid säger samma sak; försök att starta om din router!
    Grattis till dom för dom lurade mig bra, hoppas ni bli rik av mina pengar!

  52. I’m fortunate enough to be able to stay at home and work from there, especially now during the corona crisis. Unfortunately though, the only fly in the ointment is Net1. With ”speeds” of max. 1 Mbit/sec, but mostly 0.5 Mbit/sec or even less during the whole day, I can hardly get any work done.
    I have no choice but to go out in public to the library to use the internet. So, basically Net1 is making it impossible for me to follow government guidelines on corona and stay at home. I hope I don’t get seriously ill for Net1’s sake, as I will be holding them responsible.

    • I totally agree, Net1 has degraded over the years. I had at least 3Mbit/s, but recent years it has been a decrease in the stability and data rate. I got the same as you ca 0,5-1 Mbit/s. I tried a Yagi antenna, took some help from support and to try different base stations, replaced the router modem to a new one. Nothing helps. I believe it is congested or they simply downgraded the throughput. Net1 is not what it used to be, a robust, but ok service at 3Mbit/s.

  53. Jag har varit kund ända sedan starten då det hette NMT. Sedan blev det ICE, och sist Net1. För några år sedan bytte de till nuvarande routermodem och då sänktes hastigheten, vilket jag upplevde som en strypning snarare än en teknikfråga. Det var alldeles som att de passade på att sänka hastigheten i och med routermodembytet. Kundtjänsten på Net1 påstod att masterna ändrats(och därmed signalstyrkan) i och med lyftet till senaste tekniken inom CDMA. Jag fick alltid bra support tidigare, bla gratis riktantenn och stöttning med felsökning när jag hade dålig signal. Numer när det är Net1 och ägs av Terracom är supporten och kundtjänsten USEL! När det routermodemet som nu är deras standardmodell bara hängde sig skickade Net1 ett annat begagnat i utbyte, samma fel. Jag har schemalagt två strömbrytningar per dygn så modemet reset:as för att det ska finnas någorlunda internet när jag inte är i fritidshuset. Hela idén är ju att man ska ha en stabil uppkoppling när man väljer långsammare Net1 men med bra täckning. Lyckligtvis ska vi få fiber indraget så jag kan äntligen säga upp denna skit. Så sorgligt att Net1 blivit ett totalt inkompetent företag, numer går det bara ut på att bli av med supportärendet, inte att hjälpa kunden.

  54. Katastrofalt bolag, försöker ignorera återkommande önskemål om uppsägning av abonnemang med hänvisning till att e-mailadress från avsändare inte stämmer med den som registrerade abonnemanget (vilken var samma). Skickade kundnummer, det räcker tydligen inte för att hitta användaren.

    Har inte levererat sin tjänst överhuvudtaget under en vecka, kundtjänst kontaktad och efter viss korrespondens landar i hänvisning till problem hos användaren vilket inte stämmer i och med att annat bredband har fungerat utmärkt.

    Undvik.

Leave a Reply to Jessica Cancel reply