'. the_title(); .'

Besök Hallon »

Hallon

Hallon är den senaste uppstickaren på den svenska marknaden för mobil kommunikation, deras tjänster lanserades våren 2013. Hallons affärsidé är låga priser och smidighet för kunden när det gäller internetabonnemang och mobiltelefoni, och så vitt vi på bredbandslista.se kan se har de verkligen lyckats med det. Och sedan är det knappast en nackdel att 99 % av Sveriges befolkning kan få tillgång till Hallons tjänster.

Full flexibilitet, inget krångel

Ingen bindningstid. Vare sig du surfar med kontantkort eller abonnemang hos Hallon binder du inte upp dig alls. Du kan när du vill byta abonnemangsform eller byta operatör om du mot förmodan inte skulle vara nöjd.

Inga fakturor. Pengarna dras direkt från ditt kreditkort vilket gör att du slipper en massa fakturor som du kanske glömmer att betala som kan göra att du står utan internet.

Ingen kreditkontroll. Det enda Hallon kollar upp är att du är 18 år men eftersom de har valt att lita på sina kunder gör de ingen kreditkontroll för att se hur mycket du tjänar och om du har betalningsanmärkningar eller skulder hos kronofogden.

Bredbandsabonnemang hos Hallon

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Hallon Mobilt Bredband Stor 20 GB 32/5 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

0 kr 149 kr 1788 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Hallon Mobilt Bredband Liten 3 GB 32/5 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

0 kr 89 kr 1068 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Hallon Mobilt Bredband Stor 20 GB 32/5 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

0 kr 149 kr 1788 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
Hallon Mobilt Bredband Liten 3 GB 32/5 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

0 kr 89 kr 1068 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: hallon c/o HI3G Access AB

Adress: Lindhagensgatan 98, Box 30213, 104 25 Stockholm

Öppettider:

Webbplats: https://www.hallon.se/

Telefon: 0763-33 33 33

Email: [email protected]

Hallon's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (11 personer)

1.91/5
1.91/5
1.91/5
1.36/5

Omdömen om Hallon

11 omdömen om Hallon

  1. hallon skulle jag rekommendera för personer som behöver ett bra mobilt bredband för bra pris. Jag har har använt mobilt bredband liten i ett halvt år och jag är super nöjd, inte haft några problem ännu och hoppas att det inte uppstår några.
    Jag har inga kommentarer om supporten för att jag har inte behövt ta kontakt med dem.

  2. Får ingen kontakt med kundtjänsten och dom verkar inte vilja bli kontaktade heller. Bredbands täckningen o hastigheten är rätt bra, går att surfa men jag rekommenderar att skaffa någon annan operatör än detta dotterbolag.

  3. Hallon har blivit mycket bättre, täckningen och hastigheten är bättre, snabbare svar hos kundtjänst dock fortfarande lite sega via mejl men inte lika farligt som förut.
    Dom skulle få ett stort plus om de hade telefonnummer till kundtjänst, för att vissa personer tycker det är lättare att prata än att skriva.

  4. Fick utrustningen för ett ”toppen pris” som var extrem lockande, och det efter bara 5 dagar. Därefter gick allting som kunde gå fel fel, först vägrade mitt modem känna igen simkortet, så jag böt modem för jag råkade ha ett till liggande hemma. Problemet var att detta inte heller kände igen simkortet. Båda gångerna följde jag alla möjliga steg enligt deras hemsida för hur man kopplar upp sig via olika modem, så det blev dags attt försöka med deras support! Suppoerten svarade ovanligt fort faktiskt, och rekomenderade att jag provade att sätta simkortet dirrekt i de 2 surfplattor som jag har, och se om det fungerade då, annars skulle jag skriva igen och de skulle skicka ett nytt sim. Det fungerade inte i dom heller så jag gick in och skrev igen till dom, men den här gången dröjde svaret. Länge. Har fortfarande inte fått svar men pengar har dragits från kortet. Skrev en gång till och bad om pengarna tillbaks iallafall, fortfarande inget svar. Om du börjar titta åt dessas håll när du letar bredband, kolla istället bakom dig och spring fort bort ifrån dessa!

  5. Har absolut inget att klaga på, mycket snabb och trevlig support. Allt fungerar klockrent både mobil och bredband.

  6. är kund sen ca 2 veckor tillbaka jag kollade täckningskartan på 3 då hallon använder 3 s nät och det skulle vara mycket bra täckning här i mina hemtrakter men med facit i hand så blev jag väldigt besviken då det fungerar bara ibland jag köpte ett startpaket som innehåller modem även simkort för 3 som skulle gälla i 7 dagar men det stod ingenstans att dom 7 dagarna börjar räknas bara du startat modemet utan att ens ha internet uppkopplad supporten som Hallon har fungerade så där bara jag hade föredragit en telefonkontakt då jag hade svårt att förklara vad jag sökte för abonnemang

  7. Tjänsten fungerar utmärkt men supporten är sådär. Mitt bredband slutade att fungera i helgen, och kundtjänsten öppnade inte förrän måndag morgon. Det visade sig att jag hade använt hela surfkvoten, så det var inget fel på tjänsten, men support som sagt otillgänglig. Och deras partner för att fakturera har dåliga rutiner för autogiro, så de missade att dra månadskostnaden och krävde sedan 60 kronor i påminnelseavgift när de skickade faktura. Men som sagt, tjänsten fungerar perfekt. Täckning i Stockholm är lysande och hastigheten utmärkt.

  8. Grundlurad! Efter en förfrågan drar Hallon automatiskt pengar från mina konton utan mitt medgivande till abonnemang och utan att jag uppgivit kontonummer och utan att abonnemang beställts eller bekräftats och utan chips. Företaget kan inte nås. Ingen telefonkontakt. Sänt massor av mail. Ingen personkontakt. Jag är kidnappad.

  9. Hallon har grundlurat mig. Har dragit summor varje månad från mina konton trots att jag inte tecknat några abonnemang hos dem. Jag har inga chips från Hallon. I min telefon sitter ett Tre chip. Jag var kund hos Hallon för drygt ett år sedan men övergick till Tre och ingår för närvarande i min makes familjeabonnemang. Hallon har använt sig av mina kontouppgifter jag lämnat för länge sedan då jag var kund. Utan mitt tillstånd, utan aviseringar, utan abonnemang, utan chips gör Hallon uttag från mina två konton varje månad.Har nu tvingats spärra mina konton och polisanmält Hallon på inrådan av SEB, min bank. Har även anmält Hallon till KO. Jag har skrivit ett tjugotal mail till Kundtjänst. Får inga svar. Dessutom får jag automatiska krav att man inte kan dra pengar från mina kontonummer som jag spärrat. Har Hallon inga anställda?
    Jag vill ha tillbaka mina pengar. Det är stöld!

    Christina Bergman, 81år

  10. Jag instämmer helt i vad Christina säger
    Har råkat ut för att inte ha någon möjlighet att
    säga upp abonnemanget .
    Kundservice har så mycket att göra att
    jag efter 1 vecka inte får mina problem
    åtgärdade.

Leave a Reply to Bengt Wikberg Cancel reply