'. the_title(); .'

Besök Halebop »

Halebop

Halebop är en fantastisk liten uppstickare som inte sticker under stol med att det bara är 13 personer som jobbar på företaget, 13 personer som verkligen brinner för det de gör. Företaget grundades år 2000 och satsade då hårt på att erbjuda mobilabonnemang till ett lågt pris och ändå ge kunden en riktigt bra produkt. Det lyckades de bra med eftersom de använder sig av Telias rikstäckande nät. Idag erbjuder de även ett prisvärt mobilt bredband via 4G utan bindningstid.

Sveriges nöjdaste kunder

För att vara ett så pass litet företag är det imponerande att Halebop har haft Sveriges nöjdaste kunder sex år i rad enligt SKI (Svenskt Kvalitets Index), en titel som gör de stora företagen gröna av avund.  Och vi på bredbanslista kan bara hålla med, Halebop är ett bra företag med lysande lösningar, även när det gäller mobilt bredband.

Bredbandsabonnemang hos Halebop

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Halebop Mobilt Bredband 16 16 GB 100/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 199 kr 2637 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Halebop Mobilt Bredband 16 16 GB 100/100 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

249 kr 199 kr 2637 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Halebop, TeliaSonera Sverige AB

Adress: Kupolen 107, D, 781 70 Borlänge

Öppettider: 08:00 - 22:00

Webbplats: http://www.halebop.se

Telefon:

Email: [email protected]

Halebop's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (15 personer)

1.87/5
2.53/5
1.73/5
1.13/5

Omdömen om Halebop

15 omdömen om Halebop

  1. Bra täckning & hastighet på mitt mobila bredband hos Halebop. Supporten har alltid tagit lång tid, och verkar allmänt okunniga.

  2. Det går bra att prata i mobilen men att surfa går segt trots att man har en bra täckning.
    Jag har försökt att kontakta kundtjänsten några gånger och man får inte alltid svar, tycker också att det är dåligt att man inte kan ringa och fråga om hjälp. Känns lite som om de undviker sina kunder och jag är inte den enda som tycker det, mina vänner har samma problem.

    • Bredbandet funkar inte. Beställer en router via Halebop. Instruktionsboken är blandat östeuropeiskt språk och svenska. Supporten kan ingeting och hänvisar till routertillverkaren. Ett skämt!

  3. Har ungefär samma erfarenheter av detta ”trevliga” folk som Micha har, tackar för att ni fixade abonemanget i tid…
    Hade dåliga hastigheter längs den enda busslinjen jag åker på. visst är den inte mitt i centrum men alla andra på bussen hade tydligen täckning, men inte de som hade halebop. Lärde mig iallafall läxan inte skriva upp sig på långa abonemang, nästa gång blir det att köpa telefonen separat från abonemang och se om man kan bli nöjd kund utan bindningstid först, och SEN komma binda upp sig efter ett tag, om de har en ritigt bra morot att komma med iallafall, annars kan man sitta kvar där man är nöjdast, VILKET INTE VAR HÄR!

  4. Skickar pengar skriver till supporten ca fyra fem gng inga svar pengar som inte kom in trots rätt abonnemang.inga förklaringar ingenting.Bara en stor Tystnad ifrån dom provar med mailen idag gett dom en dag att svara varför mina pengar inte kom in då jag gjort rätt det var enda alternativet för mig.Har jag gjort fel förklara då det är därför jag mailar skriver mm.Detta är inte förstå gången heller varit trogen halebop kund sen år 2000 och man blir behandlad som Garbish skräp….Denna gången ska jag gå till högste ellet vice chefen och förklara hur man blir bemött.Jag ligger på sjukan och behöver sur den och meddela mig om vår jag är så denna gången xtra viktigt för mig.och Ang dess app har jag aldrig fått den till att fungera jo endast första gången och vet att lösken mm stämmer prickfritt..ladda inte ner halebopappen den funkar en gång sen slut och bara göra om göra om i timmar jag är dödsless på Halebops agerande i alla avseenden.Definitivt byter jag till ärkerivalen funkar tipp topp där Comviq rekommenderas verkligen..Tror dessutom halebop sockrat lite överallt aldrig hänt med Comviq.jag har ju haft båda men nu får det bli två olika Comvig kontant ev ett med abbonemang ,jag får se..Tips Maila å support ta så mycket ni orkar om ni har frågor el problem med annat.Hjälp har man rätt att få vi konsumenter.Hela personalen borde bytas ut dom gör inget åt våra problem el svarar på våra frågor iaf tycker jag inte det.Det är under all kritik hos Halebop som varit så bra förut vad har hänt!!!! En som fått nog om att gå miste om pengar och inga besked eller kom pension för mycket arbete att försöka få någon kontakt med halebop folket.inte jobbar dominte ihjäl sig iaf det är klart .Mvh Anne

  5. Sveriges nöjdaste kund? skulle inte tro de va!
    Dålig kundsupport, för höga priser, otrevlig personal och i stort sätt är jag väldigt onöjd samt kommer jag ej skaffa de igen! Blev även lurad när halebop ringde till mig och med detta fick jag ej hjälp av supporten. Skulle få lite extra surf helt gratis och de skulle INTE kosta något men då ser jag att de hade bytt mitt rubbet till de största. Tog jätte länge för mig att få de att byta tillbaka.. don’t trust them!

  6. Teckna INTE abonnemang hos Halebop. Det går bra att bli kund men du får INGEN support.
    De skyller ifrån sig på Elgiganten när jag frågade hur de kunde fakturera mig 319,- kronor för 5 dagar då jag inte hade någon fungerande telefon. Mitt simkort fungerade inte vare sig med numret från Halebop eller mitt porterade nummer. Enligt supporten på Halebop – som endast gick att nå via chatt eller mail, så hade de själva glömt att trycka på en knapp för att aktivera mitt porterade nummer.
    Ikväll när jag klagade på att de fakturerat mig så mycket (det totala beloppet skulle hamna på max 399,- och jag fakturerades 658,- kr) så säger killen att de kan dra av 45,- på min nästa faktura och sedan lämnar han bara chatten. Innan säger han att det är Elgigantens fel då de har ett sätt att arbeta på som gör att det blir fel med portering…. Lågt att skylla ifrån sig på dem när jag fått besked innan att det är Halebop som gjort fel. Och nu skall jag alltså betala för 5 dagar då jag inte kunde använda mobilen alls. Det var irriterande då och nu när jag blir fakturerad blir jag riktigt lack!! Under all kritik.
    Sveriges nöjdaste kunder…. undrar vem det är som är så nöjd. Tecknade abonnemang hos dem för att just Elgiganten sa att Halebop har Sveriges nöjdaste kunder – skulle kollat innan först !!!

  7. Supporten är ett skämt.
    Har flera gånger försökt byta ägare till ett telefonnummer.
    Jag står på numret, men min fru använder det.
    Försöker alltså, med Halebop:s dokument flytta ägandet av numret till min fru.
    Svaret jag får är ”Goddag yxskaft”- ungefär. ”Vad menar du?” ”Skall du byta till nytt nummer?”
    NEJ !! Jag använde faktiskt deras dokument för ägarbyte, men det verkar på tok för svårt att förstå.
    Dessutom inte alltför enkelt komma i kontakt med dem.
    Ingen stjärna på deras support, och ingen stjärna får de för sin support.

  8. Riktigt dålig support. Undvik! Finns bättre operatörer.

  9. Halebop den mest oseriösa aktören på marknaden, Halebop skicka mina fakturor till fel adress, en adress jag var skriven på för över 10 år sedan trots att jag angav min nuvarande adress när jag skaffa abonemanget. Jag har dessutom aldrig varit kund hos Halebop tidigare, eftersom Halebop abonnemanget var nytt så visste jag inte när fakturorna skulle börja trilla in så jag avvaktade i ca 2 månader. När jag väl kontakta Halebop så sa Halebop att jag är skyldig att veta när Halebop skickar fakturor, Halebop har absolut inget ansvar, det spelar ingen roll enligt Halebop att fakturan inte skickats till en adress som jag bor på. Totala bluffmakare som använder sig av ”straff” avgifter för att krydda fakturor, skulle aldrig anlita dom som leverantör och jag skulle aldrig rekommendera dom.

  10. Totalt kass företag! För det mesta nonchalant & okunnig personal i supporten som inte visar något större intresse för att hjälpa sina kunder. Ändrar priser för saker på sina fakturor som inte stämde överens med det abonnemanget man tecknat för bredbandet. Tar ut pappersfaktura avgift fastän man är e-faktura kund. Dom påstår att dom dessutom skickat pappersfaktura, fastän dom inte gjort det. Krångel & strul om vart annat så det känns man måste ha koll på dom hela tiden. Undvik verkligen! Enda positiva har varit att själva tjänsten dom levererat har fungerat klanderfritt.

  11. Jag har 2 mobil abbonemang varav ena är låst 24 månader då jag köpte mobil. Har även precis bytt bredband från Telia 250 till halebop 500, inte för att 250 var segt, utan för att halebops 500 var billigare, plus att jag skulle få 6 månader obegränsad surf på mobilen.
    Är jag nöjd? Neeeeeej.
    Abbonemanget på mobilen, javisst, det är som alla andra, kostar typ 300 och det går att ringa, men mobilen jag fick, som är samma modell min fru precis innan, köpt i butik, är helt kass. För det första, så följde inget med, ingen laddare, inga lurar, nada… den funkar dessutom skit jämfört med frugans, så vete fan om dom skickar med något måndags ex med abbonemangen.
    Bredbandet är ett jävla skämt, det ingick ingen router, så den ficka jag be om i chatten och fick en skickad utan kostnad. Routern var det billigaste och sämsta man kan köpa, vi fick köpa en ny direkt, då allt laggade, wifi, Netflix, datan xboxen, inget funkade.
    Så vi köpte ny router och direkt var bredbandet dyrare än Telias.
    Nu funkar det bättre men Netflix laggar ändå ibland, data spelen laggar hela tiden, mobilen laggar via wifi, det kommer bara ”sidan verkar ta längre tid än vanligt att ladda”.
    I chatten fick jag inget svar på hur i helsike 250 från Telia aldrig laggat över huvudtaget, medan 500 från halebop laggar konstant, dom svarade bara att jag ska kolla hastigheten på bredbandskollen vilket jag gjorde, det var 280 på wifi, vilket är typ dom 70% halebop garanterar på wifi och hela 640 på bredbandet… ändå laggar det.
    Så vete fan hur en snabbare hastighet plötsligt går 10 ggr långsammare i verkligheten.
    Måste vara svarstiden som är kass.
    Ångrar som fan att jag inte bara höll mig till ett mobil abbonemang.
    13 Pers som jobbar på halebop, det märks när du behöver hjälp kan jag säga. Vissa gånger du kontaktar dom och du måste kontakta dom ofta, så svarar dom på 1 minut, andra gånger 17 dagar mellan varje svar.

  12. Ja vill ni bli blåsta så använd detta företag bara felaktiga påståenden och lögner

  13. Eftersom ni stoppar mina inlägg på era sidor så tar vi detta på sidor ni inte kan stoppa mig är det bättre tycker ni?
    Ursäkta glömde bort att läskunnigheten är begränsad på er

Leave a Reply to Berne Cancel reply