'. the_title(); .'

Besök Glocalnet »

Glocalnet

Glocalnet är en är en stor leverantör av internettjänster och telefoni i Sverige. Företaget såg dagsljuset 1997 och 2006 köptes bolaget upp av norska Telenor men fick trots det behålla sin särprägel. Under årens lopp har Glocalnet satsat hårt på att erbjuda en prisvärd bredbandslösning och billig telefoni, såväl IP-telefoni som mobiltelefoni samt fast telefoni.

Glocalnets bredbandslösningar

Glocalnets fasta bredband ligger förvisso inte direkt i framkant när det gäller hastighet, men det är pålitligt och stabilt. Om du är ute efter riktigt höga hastigheter på minst 100 Mbit/s bör du emellertid vända dig till en annan bredbandsleverantör. Med Glocalnets mobila bredband kan du surfa med 4G:s fina hastigheter och täckningen är såklart bra eftersom Telenor numera står bakom företaget.

Bredbandsabonnemang hos Glocalnet

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Glocalnet Mobilt Bredband 4 GB 4 GB 30/5 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 189 kr 2268 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Glocalnet Fast Bredband Maximal Obegräns.

(Fast bredband)

24/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 299 kr 4083 kr Router Telejack Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Glocalnet Mobilt Bredband 4 GB 4 GB 30/5 mbit 24 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 189 kr 2268 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
Glocalnet Fast Bredband Maximal Obegräns.

(Fast bredband)

24/10 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

495 kr 299 kr 4083 kr Router Telejack Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Glocalnet Scandinavia AB

Adress: Katarinavägen 15, 116 88 Stockholm

Öppettider: 09:00 - 18:00

Webbplats: http://www.glocalnet.se/

Telefon: 0775 - 75 75 75

Email: [email protected]

Glocalnet's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (15 personer)

1/5
1.47/5
1.27/5
0.67/5

Omdömen om Glocalnet

15 omdömen om Glocalnet

  1. Jag använde mobilt bredband ett par år och tyckte att de var ett bra val då för att bredbandet var snabbt och stabilt. Men nu har jag bytt operatör för att Glocalnet är för dyrt och det finns andra operatörer som är lika bra men har lägre priser.

  2. Har varit kund hos Glocalnet i flera år nu och supporten blir bara värre och värre. Svårt att säga om de är duktiga på supporten eftersom man aldrig får svar längre. Jag kan sitta och försöka kontakta dem en hel dag och inte får något svar, just nu har jag suttit och väntat på svar via mejl snart i två veckor.
    Det är tråkigt att man måste sitta med internet problem i flera dagar och inte få hjälp.

  3. Supporten är under all nivå. Kunskaper saknas utan hänvisar till ”Bredbandsexperten.se” som kostar 19:-/minut.
    Har försökt via deras hemsida att komma i kontakt, men är lika lönlöst.

    • Kan bara instämma. Deras support tar lång tid att nå och de verkar inte ha något intresse av att hjälpa till.

  4. Supporten är en ren lekskola. Går det utanför vad dom har nerskrivet för instruktioner på pappret, (om dom överhuvudtaget svarar), så kan dom inget.

  5. Undvik Glocalnet, ett gäng otervliga amatörer som inte är intresserade av att hjälpa till och lösa problem eller kompensera på något sätt.
    Undvik dem, kund sedan länge men byter nu – så trött på deras attityd och ovilja.

  6. Inga stjärnor!!! Under all kritik. Föreslår att inte ha med de att göra!!!!!

  7. Har haft Glocalnet sedan de tog över min första operatör har varit nöjd ända till i år när deras mobila bredband upphörde och gjorde min laptop oanvändbar utom om jag befinner mig någon plats med wifi, därför tummen ner de har också blivit för dyra omöjligt att nå support! svarar ej på mejl, webbmailen väldigt svajig svårt att komma in på nätet många gånger överhuvudtaget byter nu till Telia

  8. Har vart kund i mååååånga år men nu är det slut.
    Dyrt och svajig uppkoppling som dom även strypte ner till minimum. Kundtjänst hoppar vi över. :-/

    Ska inte kasta skit i onödan! En stjärna räcker nog men att avsluta mitt bredband 8 dagar innan datum för avslut gör en inte överlycklig direkt!

  9. Urusel service från kundtjänst. Har försökt nå dem i två veckors tid för att säga upp mitt bredbandsabonnemang, ingen svarar. Jag ringer dem varje vardag och låter det ringa i ca 60 minuter. Deras växel är visserligen bemannad när man ringer deras nummer men de vet inget utan bara kopplar fram till kundtjänst med samma resultat att ingen besvarar samtalen trots att man låter det ringa länge.
    Reklamationsavdelningen svarar heller inte, har sänt ett par mejl, vanligt postbrev med uppsägning och bett dem bekräfta uppsägningen. Inget svar trots att de haft god tid på sig. Växeln har också sänt meddelande till kundtjänst att de ska ta kontakt men inget händer.
    Kan inte heller logga in på på mina sidor, har begärt nytt lösen men inte fått något.
    Det enda som fungerar med Glocalnet är att de fortsätter skicka ut månadsfakturorna elektroniskt.

    Jag har aldrig tidigare upplevt sådan nonchalans från någon annans företagstjänster.

  10. Kund sedan 2009 och vill nu säga upp mitt bredbandsabonnemang med säkerhetspaketet

  11. Urusel service så fort man behöver hjälp eller något krånglar. De är inte det minsta intresserade av sina kunder, utan svarar bara att de inte tar något ansvar för än det ena än det andra och att de inte kan ge support för det mesta. Det ska dessutom nu stänga ned mailtjänsten, vilket det inte gått ut information om. De säger att de skickat ut information till sina kunder i oktober och november, men att många kunder inte fått dessa mail av någon anledning som de själva inte kan svara på eller vet orsaken till, men är medvetna om! Istället för att då lägga en blänkare om det på webmailsidan, hemsidan eller skicka ut vanlig post tvångsstänger de ned webmailen och kunder tvingas då ringa in för att sedan få nya användaruppgifter via vanlig snigelpost! Inte ens att det går att hämta via tex BankID eller liknande. Och kunderna har då ingen tillgång till sin mail alls under denna period. Anledningen till att de inte vill skriva något på hemsidan är att ”kunderna läser i alla fall inte vad som står på hemsidan”, att de inte skickar mail beror på att ”kunderna har i alla fall inte korrekta mailadresser”. Med andra ord välj ett annat bolag som är intresserade av att leverera fungerande tjänster, inte nonchalerar sina kunder eller idiotförklarar sina kunder!

  12. Omöjligt att få kontakt med kundservice! Har varit utan e-post i minst tre månader! Skandal att ett sådant företag får finnas kvar.
    Funderar om det går att polisanmäla. Övergår till Telenor så fort som möjligt!!!
    Saludos
    Harald

  13. Bedrägeriföretag
    Skiter fullständigt i sina kunder. Stänger ner epost för folk hux flux helt utan någon information. Svarar inte på meddelanden. Går inte att få tag på kundtjänst. Men fakturor skickar de ut och går till inkasso när man vägrar betala för tjänster som inte fungerar.

    Bedrägeriföretag helt enkelt.

Leave a Reply to Susanne Cancel reply