'. the_title(); .'

Besök AllTele »

AllTele

AllTele är ett börsnoterat företag som grundades 2002 i Stockholm som idag har ungefär 130 anställda. De erbjuder fasta bredband via fiber i ett hundratal stadsnät, ADSL och mobilt bredband samt bredbandstelefoni, mobiltelefoni och digital-TV. Inte nog med det, idag kan du till och med köpa grön el från AllTele.

Brett bredbansutbud

Oavsett var du bor har AllTele ett bredband för dig. Precis som med alla andra bredbandsleverantörer kan inte företaget leverera sitt fiber-bredband till alla platser i Sverige men om din bostad omfattas av ett av de 100 stadsnät AllTele opererar i är det såklart inga problem, annars kan du alltid använda dig av deras ADSL eller mobila bredband. Med deras mobila bredband kan du nå en hastighet på upp till 80 Mbit/s eftersom de även erbjuder surf med 4G.

Bredbandsabonnemang hos AllTele

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
All Tele Mobilt Bredband 7 Modem 2 GB 7/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 139 kr 1251 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 21 SIM 15 GB 21/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 169 kr 2028 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
All Tele Mobilt Bredband 7 Wifi 2 GB 7/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 189 kr 1701 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 21 Modem 15 GB 21/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 1791 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 42 SIM 40 GB 42/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
All Tele Mobilt Bredband 21 Wifi 15 GB 21/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 249 kr 2241 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 42 Modem 40 GB 42/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 269 kr 2421 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 42 Wifi 40 GB 42/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 2691 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 80 SIM 60 GB 80/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
All Tele Mobilt Bredband 80 Modem 60 GB 80/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 339 kr 3051 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 80 Wifi 60 GB 80/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 359 kr 3231 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 7 Sim 2 GB 7/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 99 kr 1188 kr SIM

(ej modem)

3G

(4G-stöd)

Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
All Tele Mobilt Bredband 7 Modem 2 GB 7/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 139 kr 1251 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 21 SIM 15 GB 21/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 169 kr 2028 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
All Tele Mobilt Bredband 7 Wifi 2 GB 7/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 189 kr 1701 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 21 Modem 15 GB 21/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 1791 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 42 SIM 40 GB 42/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 199 kr 2388 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
All Tele Mobilt Bredband 21 Wifi 15 GB 21/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 249 kr 2241 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 42 Modem 40 GB 42/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 269 kr 2421 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 42 Wifi 40 GB 42/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 2691 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 80 SIM 60 GB 80/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 299 kr 3588 kr SIM

(ej modem)

3G Besök »
All Tele Mobilt Bredband 80 Modem 60 GB 80/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 339 kr 3051 kr USB-Modem 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 80 Wifi 60 GB 80/6 mbit 18 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 359 kr 3231 kr Mobil-WiFi 3G

(4G-stöd)

Besök »
All Tele Mobilt Bredband 7 Sim 2 GB 7/6 mbit 0 mån

(Uppstid. 1 mån)

0 kr 99 kr 1188 kr SIM

(ej modem)

3G

(4G-stöd)

Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: AllTele AB

Adress: Box 241, 202 29 Malmö

Öppettider: 08:00 - 20:00

Webbplats: http://www.alltele.se/

Telefon: 0910-79 80 00

Email:

AllTele's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (30 personer)

1.57/5
1.5/5
1.67/5
1.3/5

Omdömen om AllTele

30 omdömen om AllTele

  1. Jag tycker att AllTele har bra mobilt bredband till mobil, täckningen är bra och hastigheten funkar om man ska läsa mail eller nyheter.

  2. Alltele är uruselt. Jag har kontaktat dem flera gånger och antingen så svarar de inte eller så svarar de inte på frågorna man frågar. Inte konstigt att det är billigt när man inte får hjälp av supporten.
    Inget som jag skulle rekommendera!

  3. Jag har haft problem med internet redan från start, jag får inte kontakt med trådlösa internet till mobilen eller min laptop, så jag får använda internetkabel till laptopen och då kan jag inte sitta vart jag vill och surfa.
    Jag har fått hem skickad ett x antal modem (med wifi) och ingen vill funka, Alltele support har sagt att det kan vara störningar från andra apparater men jag har testat att ansluta till wifi medans jag satt bredvid modemet och det fungerar ändå inte.
    Är det någon som har lösning på detta så berätta gärna.

  4. Uselt. Jag har varit kund hos AllTele i ett år, och sämre bredbandsleverantör har jag aldrig varit med om. Upprepade driftstörningar, där anslutningen kan ligga nere i flera dagar varje gång. Deras support är vänlig, men inkompetent. Hela vårt hus är tyvärr bundet till AllTele, men om du kan välja operatör, sky detta företag som pesten.

  5. AllTele är ett bolag jag anlitar en gång men aldrig mera. Ingenting fungerar och informationen är urusel. När jag någon gång lyckas komma fram på telefon får jag löftet att allt ska ordnas snart, men ingenting händer. Jag har bl.a. beställt TV-paket med teknikersupport på plats. Ingen tekniker hör av sig och när jag ringer AllTele får jag besked om att själv ringa till Bredbandsgruppen, som utför support på AllTeles uppdrag. När jag ringer Bredbandgruppen, som svarar efter lång tids väntan, finns det inga uppgifter om att jag ska ha någon support. De som äger AllTele borde få näringsförbud!

  6. Har haft mobilt bredband från All Tele i något år. Blev ännu bättre efter att dom bytt från Telias till Telenors nät. Har 40 Gb med upp till 40 Mbit/s. Ligger stabilt på minst 30 ner och 6 upp enligt Bredbandskollen. Har förstås optisk kontakt med mast. Hade en fråga vid operatörsbytet och supporten svarade snabbt och tydligt.

  7. Har aldrig varit med om en mer inkompetent, ointresserad och oförskämd leverantör.
    Bredbandet fungerar någorlunda när telefon switchen är bortkopplad. Om jag kopplar in den så går hastigheten ner till 1-5 mbit/s.
    AllTeles support totalt värdelöst

  8. Värdelöst!!
    Sen vi valde allTele har deg varit otroligt mycket problem och driftstörningar!
    Under all kritik att kundtjänsten är stängd på helgerna.
    Så fort jag kan byta så ska jag avsluta kontraktet med dem!

  9. Jag har nyligen blivit kund, jag har köpt 250/100 men får aldrig mer än 117-118, jätte dålig, kundsupport hjälper inte alls, bara skyller på oss hela tiden, problemet är att man har bindningstid 24 månader, vill bara bli av med

  10. Super dålig bredbandbolag med lurat hastighet. Men vad jag tror de livat at då skulle leversra 100 ×10 men sedan de utdelar de 100 mgx hastighet till typ 6 eller mera kunder så blir man lurad och msn 7nte får vad man betalt för

    Så rekomenderar inte

  11. SÄMSTA FÖRETAGET SOM FINNS! Störningar hela tiden, internet som ligger nere hela tiden, kundtjänst som lovar att de ska ringa tillbaka men aldrig gör det, omöjligt att få hem tekniker som tar tag i problemet osv osv osv – listan är hur lång som helst. SKAFFA INTE ALLTELE!

  12. Heh, är mellan jobb nu och har ingen registrerad inkomst. Beställde ett internetabbonemang från AllTele, men tji fick jag. AllTele nekar alla utan registrerad inkomst tjänster.

    Inte bara jag som har lite sparade pengar, utan hela 8% av befolkningen som inte har jobb, går på diverse bidrag och liknande.

    Sjukt företag. Glad att jag inte hann ge dom pengar.

  13. Jag har varit kund hos Alltele i en dryg månad. Jag tänkte att jag skulle testa deras 1000/100-lina som dom erbjuder till min adress. Har även fått hem deras Router, en Tilgin 2332(Gigabitrouter). Först blev jag förvånad när jag såg vilken typ av nätverkskabel som följde med. Det var en CAT.5-nätverkskabel. Och alla som vet lr har läst lite om sådant vet att den kabeln stöder hastigheter upptill 100 Mbit.
    Så jag köpte en CAT.6-nätverkskabel i hopp om att det skulle lösa problemet med hastigheten. Saken är den att jag inte kommer över 96 Mbit/s. Deras pris för denna tjänsten är 899kr/mån, dock är den första månaden gratis.
    Så, nu har jag en dator som ska klara gigabithastighet, en CAT.6-nätverkskabel som ska klara upp till 10 Gigabit/s, 1st Gigabitrouter samt ett s.k 1000/100Mbit abonnemang men lik förbannat kommer jag inte upp i hastighet!!! Så jävla dåligt!!!!! BUUUUUU!!!!

  14. har öppen fiber från telia där jag hade Boxer i ett år och med boxer fungerade det smärtfritt. tyvärr så bytte jag till Alltele 100/100 och nu har jag haft det i 4 månader. först 2 fungerade skapligt bra men nu de senaste 2 har jag haft minst 2 driftstörningar om dagen!
    Deras tekniska support är inte kompetenta nog att felsöka eller åtgärda så min rekommendation är att välja vad som helst förutom Alltele.

  15. Är kund till AllTele genom vår förening. Mera skakiga tjänster får man anstränga sig för att leta efter.

    Sade upp IP-telefonin då den aldrig funkade och enheten låste sig totalt vid nästan 50% av samtalen. Den utlovade hastigheten pendlar kraftigt och är ofta kring ca 15%-20% av vad som utlovas. Är så trött på de att det nog blir ARN. Supporten är fullständigt värdelös. Klarar de inte av att lösa ett problem ber de dig om ditt nummer så att de kan ringa upp, men det gör de aldrig. Verkar vara en strategi som är satt i bruk hos de.

    Tänk efter ordentligt om du funderar på att köpa deras tjänster.

  16. Kundservice, reklamationsavdelningen samt uppsägningsavdelningen på alltele har ett väldigt oprofessionellt sätt att bemöta kunder. Vill man stå 3 h i kö när bredbandet strular så är detta något för en.

  17. Sämsta skit som finns. Ostabilt bredband, leverar långt ifrån den hastighet man beställt. Säljaren sa en bindningstid men när jag skulle säga upp skiten så visade det sig att det var en annan bindningstid så man fick dras med dem i ett år till 🙁 nu har man äntligen lyckats säga upp och då kopplar de bort direkt men betala 1 månad till ska man tydligen. Kontaktat support flera ggr nu utan resultat. Akta er för detta företag!!!!

  18. Totalt värdelösa! Använd vilken annan bredbandsleverantör ni kan, utom alltele. Kundtjänsten är otroligt otrevliga och täckningen är otroligt opålitlig (ibland försvinner den helt, ibland är den extremt långsam och ibland fungerar den som den brukar). Detta gäller både över wifi och datorn inkopplad i uttaget.

  19. Bostadsrättsföreningen bestämde att vi skulle ha AllTele. Fungerade ok i början ett tag och sen började driftstörningarna. Har dagligen driftstörningar (ofta flera gånger om dagen). Har försökt kontakta deras support och berättat om det. Vi satt upp tester så de kunde kolla min uppkoppling själva under några dagar och de kom fram till att ja det är störningar. Men hur skulle man fixa det? Byta router. Jag sa att min router fungerade fint med den föregående operatören. De tyckte att jag skulle byta den ändå så jag provade med en annan router och problemet återstod. Då var det fortfarande fel hos mig för de hade minsann inget problem på deras sida och där avslutades ärendet.

  20. Nybliven kund sedan idag. mitt 250/100 fiber hoppade igång precis när det skulle och jag linan håller 245/94 så det börjar i alla fall bra! 🙂 Jag tycker att Mina sidor är informativ och bra.

  21. Aldrig igen Alltele!!! Suporten suger och har ingen möjlighet till att ta emot en uppsägning av abboneman elelr så det måste man ringa in återigen till dem… suck.

    HAr ADSL 8 Mibit sedan jag hade boxer först men gick över till Alltele sedemera…
    får 2,78Mbit när jag har det numera och det bryter i ett… deras rekomendation köp ett nytt router från dem för 1100 kr…

    Men det är ju deras tjänst som suger min router fungerar har provat med olika routrar,,,,,, Suporten måste ha tagit en sup förmycket…

  22. Har haft bredband via fiber hos Alltele i många år men hastigheten har blivit betydligt sämre dom senaste månaderna.
    Sa upp mitt avtal via mail…..men nejdå inget svar, skickar nytt mail…nepp inget svar, ett mail till när det har gått en månad, inget svar 🙁
    Nu sitter man med två abonnemang på bredband sjysst!!
    Dom är numera A3, kanske därför dom har blivit kassa på supporten?
    Sitter nu i telefonkö hos dom, så då fick jag god tid att skriva denna fina recension

  23. Extremt långa kötider till teknisk support (2-4 timmar) med dåliga öppettider. Ostabil uppkoppling och direkt felaktig eller tekniskt okunnande support. Just nu har jag inte haft internet på över 30 dagar och jag får hela tiden samma upprepande svar; ”Vi skickar en tekniker om 1-3 dagar”. Jo tack, nu har jag väntat i hela 33 dagar. Jag rekommenderar AllTele till alla som uppskattar dålig service och förnedring.

  24. Jag skiljer mig tydligen från mängden!
    Jag har haft Alltele bredband via fiber sedan 2010, först 10/10 och nu sedan ett halvår 100/100.
    Har hela tiden fått minst 10/10 och nu alltid 100/100 på trådanslutna datorer (3st)
    På övriga 3-4 datorer som går via WiFi varierar det naturligtvis beroende på var de står i huset, men det rår ju inte Alltele över
    Under dessa 8 år har nätet legat ner max 2-3 ggr och då kanske någon timma.
    Supporten har jag ingen åsikt om eftersom jag aldrig behövt kontakta dem
    Jag är alltså nöjd!

  25. När de hette Megaphone var de superbra

    När de bytte namn till Alltele blev allt sämre

    Nu har de bytt namn igen till A3 och är helt värdelösa samt inkompetenta

    De skiter totalt i kunderna !

    Hur ett företag som A3 kan existera är för mig en gåta !

    De livnär sig förmodligen på att skicka ut blufffakturor

  26. Jag är tyvärr kund hos alltele med bredbandstelefoni. Det värsta jävla skit man någonsin kan tänka sig.Det är nästan helt omöjligt att ringa hit, det tutar endera upptaget eller så kopplar det inte fram över huvud taget för dem som försöker ringa till oss. Vi kan ringa ut allt som oftast, men efter en stund bryts samtalen och därför är det helt omöjligt att sitta i kö och vänta på att komma fram till support och de gånger man kommit fram så kan man ju glömma att få nån hjälp av de arroganta stolpskotten som som sitter där.

  27. En vecka efter att min bredbandstelefoni slutat fungera, har ingen visat något större intresse för att åtgärda problemet.
    Jag har nu sagt upp mina tjänster hos Alltele. Det skall bli intressant att se om dom betalar tillbaka månadsavgiften för inte fungerande tjänst under uppsägningstiden.

  28. Vi har haft All Tele sedan våren 2017. Funkat utmärkt. Aldrig behövt ringa supporten så vet inte hur den funkar.

  29. Har haft dessa nu ett antal år. Måste säga vi inte haft de problem många här skriver om. Har fiber 100/10 men oftast mera. Har egentligen aldrig behövt stöd från supporten.
    Blir skrämd av vad många skriver…
    Hade tele2 tidigare med mycket strul.

  30. Oseriösa försäljare. Kommer hem och påstår att de är delägare i det fibernät jag har (vilket är felaktigt) och att de ska uppgradera nätet. Vad de vill är egentligen att jag ska byta ut min nuvarande bredbandsleverantör mot Alltele, men det säger de inte trots att jag frågar om det är detta de vill. Det var fler felaktigheter de sade och de var otrevligt påflugna (i vart fall den ene av dem, den andre stod mest och såg ut som en vakt). Jag fick fysiskt mota ur dem ur huset. Om de har så oseriösa försäljare undrar man ju hur seriösa de är i övrigt. Har man en bra produkt/tjänst att sälja, så behöver man inte ”tvinga” på folk sin vara/tjänst.

Leave a Reply to Erik Hörnell Cancel reply