'. the_title(); .'

Besök Comviq »

Comviq

Telekomoperatören Comviq lanserades av Jan Stenbeck redan 1981, långt innan internet började spridas bland privatpersoner. I begynnelsen utmanade Comviq det statliga teletrafikmonopolet vilket skapade en konflikt mellan Televerket och Comviq. Idag satsar de fortfarande hårt på mobiltelefoni och kan väl inte riktigt räknas som en bredbandsleverantör i första hand, men visst har de ett mobilt bredband alltid.

För dig som vill surfa mobilt

Med Comviqs mobila bredband kan du surfa över såväl 3G-nätet som med 4G och täckningen är det verkligen inte något fel på. När det gäller 4G delar Comviq nät med Tele2 och Telenor och när det gäller 3G-nätet delas det med Tele2 och Telia, alltså nät som har en mycket bra täckning.

Bredbandsabonnemang hos Comviq

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Comviq Surf Kontantkort Fyll på

(Kontantkort)

80/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

0 kr 0 kr 0 kr SIM

(ej modem)

3G

(4G-stöd)

Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Comviq Surf Kontantkort Fyll på

(Kontantkort)

80/10 mbit 0 mån

(Uppstid. 0 mån)

0 kr 0 kr 0 kr SIM

(ej modem)

3G

(4G-stöd)

Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Tele2 Sverige AB

Adress: Comviq, 106 66 Stockholm

Öppettider: 09:00 - 17:00

Webbplats: https://www.comviq.se/

Telefon: 0772-212 121

Email: [email protected]

Comviq's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (13 personer)

1.85/5
1.85/5
1.77/5
1.69/5

Omdömen om Comviq

13 omdömen om Comviq

  1. Ute på Håtö i Norrtälje är det extremt dålig täckning. Så bor du där, undvik Comviq mobilt bredband.

    • Terrible service.

      I have ordered some accesories to my phone which should have been delivered in 2 days but it took 2 months until I got them. I have contacted them many times but they couldn’t help. I do not recommed their service at all.

  2. Comviq mobilt bredband är sjukt bra och billigt om man inte är beroende av att surfa 24/7 och kolla på videoklipp eller allt annat som kräver mycket data. Funkar fint om man vill checka facebook, instagram eller andra sociala medier (mindre dataförbrukning om du använder sajtens app).
    Om du har Comviq kontantkort och kan ha ett samtal utan att det bryts så har du bra täckning för det mobila bredbandet.
    Jag har aldrig behövt kontakta supporten för att jag har inte haft några problem som de kan hjälpa med.

  3. Hej
    Befinner mig tre mil norr om Östersund men att surfa med Comviqs bredband kontant är en stor besvikelse. Går över huvud taget inte komma ut på internet. Fungerar i Östersund men inte i Östersen någon mil norr om Östersund utmed Europaväg 45. Har provat i över ett års tid. Bemötandet hos supporten är bra men sist jag ringde var väntetiden 21-30 minuter.

  4. Oseriösa, undvik! Tog ett abonnemang hos Comviq och la sedan på en telefon på delbetalning. När jag nu vill avsluta mitt abonnemang pga dålig täckning så visar det sig att det inte går, abonnemanget är låst i 24 månader när jag lade till delbetalning på telefonen och jag kan inte heller lösa ut telefonen och avsluta abonnemanget som hos andra operatörer.

  5. De bästa, och jag har haft Telia, Hallon, Comviq, och många andra men ingen slår Vimla…
    Alltid bra support, alltid fungerande nät och helt enkelt bäst…
    4G snabbaste och alltid fungerar överallt.

    Vill ni beställa så är det bara att använda tipslänk och få 10 kronor: vimla.se/?201711131039564344

  6. 100% nöjd med Comviq. Har haft Telenor under många år men bara haft strul o skyhöga räkningar.
    Ja jisses vilken skillnad

  7. Har usel hastighet på surfen för det mesta. Ibland är den som den ska men allt som oftast så går inte sidor att ladda pga usel surf. Bredbandskollen mäter hastigheten till under 0,5 mbit/s i nedström!

    Haft kontakt med supporten vid 4 tillfällen! Inte mycket hjälp där…

  8. En man som heter Sebastian tryk och jpbbar på Vomvig hjäpte mig idag verkligen mycket.de flera under ätt år kunde inte lösa samma problem.
    Alla måste veta vem är han om de vill ha rätt person och rätt hjälp från Comvig!
    Stör tack Sebastian!

  9. Haft abonnemang i 24 mån. Nöjd. Men deras hantering av fakturor är katastrofal. Och deras kundtjänst har ingen koll.

  10. Uruselt!
    Får fakturor ibland och ibland får jag inga……om inte så skickas påminnelser och hot om uppsägning…
    Ska få fakturor via sms men det fungerar oerhört dåligt!
    Vid upprepad kontakt och förfrågan om varför det blir så under ett par års tid har jag fortfarande inte fått svar på varför det sker och ingen förändring har det heller blivit.
    ??????????????

  11. Mycket dåligt bredband. Jag har 100/100Mbit/s och betalar 295kr för bredband som är segt och levererar en hastighet mellan 27/20- 35/30Mbit/s i dagsläge dvs, jag får inte ens halva hastighet på bredband men Comviq vill ha ändå fullt betalning för något som är usel. Telefon support ingen att ha, man får vänta för hjälp minst mellan 30 minuter och 55 minuter.


Är du eller har du varit kund hos Comviq? Berätta för andra hur du upplevde företaget.