'. the_title(); .'

Besök Net1 »

Net1

Net1 är ett lite mindre telekomföretag som satsar hårt på att ge sina kunder ett mobilt bredband som kan nås på platser dit andra bredband inte når. Net1 grundades redan 1998 och de inriktar sig enbart på mobila bredband och IP-telefoni och är därför experter inom just dessa områden. Huvudkontoret ligger i Stockholm men de vänder sig också till kunder i Norge och Danmark.

Suverän täckning för mobilt bredband

Net1 lägger inte bara fokus på Sveriges storstadsregioner utan satsar även hårt på landsbygden och på att ge täckning för de som befinner sig vid och utanför kusten. Än så länge kan du bara surfa med 3G hos Net1 men i gengäld får du tillgång till internet där de flesta andra bredbandsoperatörer inte når. Du kan befinna dig 12 mil utanför den Svenska kusten och kan ändå använda dig av Net1:s mobila bredband.  Deras 3G-nät är mycket pålitligt och levereras av Ericsson.

Bredbandsabonnemang hos Net1

Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Net1 Bredband 2GB 2 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 199 kr 2638 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 2GB Kontant 2 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 199 kr 4133 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB 5 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 299 kr 3838 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB Kontant 5 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 299 kr 5333 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB 10 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 399 kr 5038 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB Kontant 10 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 399 kr 6533 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB 15 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 499 kr 6238 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB Kontant 15 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 499 kr 7733 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Abonnemang Data /mån Mbit/s Bindningstid Startavg. Månavg. År 1 Modem Anslutning Hemsida
Net1 Bredband 2GB 2 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 199 kr 2638 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 2GB Kontant 2 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 199 kr 4133 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB 5 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 299 kr 3838 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 5GB Kontant 5 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 299 kr 5333 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB 10 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 399 kr 5038 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 10GB Kontant 10 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 399 kr 6533 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB 15 GB 9/3 mbit 12 mån

(Uppstid. 3 mån)

250 kr 499 kr 6238 kr Mobil-WiFi 3G Besök »
Net1 Bredband 15GB Kontant 15 GB 9/3 mbit 0 mån

(Uppstid. 3 mån)

1745 kr 499 kr 7733 kr Mobil-WiFi 3G Besök »

Kontaktuppgifter

Företag: Net1 Sverige AB

Adress: Regeringsgatan 25, Box 7460, 111 53 Stockholm

Öppettider: 08:00 - 18:00

Webbplats: http://www.net1.se/

Telefon: 0774 - 42 42 43

Email:

Net1's betyg

Detta betyg är baserat på våra användare och kan vara missvisande.

Resultat (36 personer)

1.58/5
2.08/5
1.53/5
1.83/5

Omdömen om Net1

36 omdömen om Net1

  1. Har bara bra saker att säga om Net1! Funkat suveränt hittills (vi har använt dem i 5 månader).

    Häls. Johanna

  2. Hopplös telefoni, helt ok mobilt bredband. Internet funkar men när jag sitter under ett samtal så blir det några störningar och vi kan knappt höra varandra och ibland så ekar det för dem som ringer mig.
    Jag har kontaktat supporten flera gånger men de vet inte vad orsaken kan vara till detta fenomen…

  3. Jag sa upp avtalet pga att jag inte var nöjd med hastigheten, jag hade ingen bindningstid för bredbandet men ändå så skickar dom fakturor.
    Har redan ringt Net1 och sagt att jag har redan sagt upp avtalet och skickat tillbaka modemet, efter det så slutade dom skicka.
    Inte bara att deras hastighet inte håller måttet, dessutom så har dom inte koll på vilka som har avslutat avtalet.

  4. Kund sedan 2012 i sommarstugan . Dålig täckning men ändå täckning Nu har telia byggt masti närheten full fräs med telia .
    Har nu i flera månader prov att säga upp avtalet . Värdelös infi på inloggad hemsida. Inga svar via meddelanden. Sällan under 30 minuter väntetid i telefonkö. Passar Er noga för inlåsningseffekten och den näst intill omöjliga uppsägningsrutinen .

  5. Har haft net 1 länge (många år) på grund av att andra mobilanslutningar inte fungerar.
    Har blivit bra bemött hela tiden och fått bra support från net 1. Dock är väl hastigheten inte den bästa
    men det funkar i alla fall.
    Bra täckning har inte haft några problem med anslutningar ännu. Har funkat där tidigare där andra mobila anslutningar tackat
    för sig. Hastigheten är väl inte den bästa men eftersom det inte finns någon annan operatör som funkar är den godtagbar.
    Är nöjd med supporten och hjälpen från net 1.

  6. provade deras 4g router idag. inte alls nöjd. hastigheten är en katastroff. 0.5 Mbit/s det går seriöst inte att göra något alls av det. ska ha det i några dgar och se om det blir skillnad. blir det ingen skillnad kommer jag skaffa ett annat. 399 kr/månad för inget?? slöss på pengar är det i alla fall. ska prova t kontakt med supporten imorgon

  7. Har VARIT kund men
    vill inte svartmåla ett företag
    som gör så gott de kan!

  8. två gånger nu senast med obegränsat surf. Hastighet var väldigt dålig i samhället där jag bodde. Kundtjänst är svåra att få tag på. När jag skulle säga upp avtalet så var den jag pratade med sur. Routern skulle tillbaka för jag hyrde den. Den 20/2 skickade jag den 21 hämtade någon ut den så dem fick routern i tid men igen bekräftelse än. Nä rekommendera inte net1 till någon.

  9. Jag hade skickat router förra året när jag sade upp abbonamangen men nu de vill att jag betalar för de har inte fått routern. Hämsk! Jag ringde dem men det är inte lätt att komma i kontakt med dem. Jag bad dem att kolla ordentlig men dem avslutade samtalet och jag fick ingen svar.

  10. Så urusla att de borde kölhalas. Har även mage att höja månadkostnaden och skyller på allt utom själva, då de svarar, om du har tur, 3 månader senare. Värdelös garagefirma.

  11. Att påstå att 4g är snappt är väl att ta i ordentligt=== Det är betydligt långsammare är 3g===så man kalla detta ett nerköp..
    Exempel===uppdate till win 10 pro från win 7 pro tog nästan 10 timmar===== provade sedan telia hos en kamrat med en likvärdig dator samma OS win 7 till win 10 pro tid under 20 minuter då heter det bredband?????

  12. Jag var kund under många år och upplevde att dem blev bara sämre inom alla områden. Hade först skapligt hastighet men när dem ”uppgraderade” modemet mot ett ”snabbare” blev det total katastrof. Ändlösa timmar att försöka få det att fungera. Den tillslut obefintliga supporten ,både okunnig och ibland faktiskt otrevlig. Avslutade abonnemanget och skickade in modemet men fick ändå en räkning på modemet efteråt. Hade som tur var sparat kvittot på att det var skickat och slapp betala. Kommer definitivt aldrig rekommendera dem till någon.

  13. Varit kund flera år men efter byte till 4g fungerar ingenting längre. Haft kontakt med supporten som gav mig en lång lista att göra men felet ligger inte hos oss utan hastigheten är usel. Kommer aldrig att rekommendera detta bolag mera och jag ska säga upp avtalet. Vi är många i området här som ska ha ny leverantör men inte blir det Net 1.

  14. Förstår inte hur en leverantör kan leverera 0.7 mbit, 3km ifrån närmaste mast? det är 2017.. jag får ner 170 mbit i mobilen vart jag än är. största skämtet.

  15. Var kund 2015 och 2016 med fritidsabonnemang för internet. Fel på fakturor, fick fakturor efter bindningstiden utgång.
    Har segelbåt båt med extern antenn, de bytte mitt första modem som jag hade första året till ett modem utan extern antenn. Det blev ju knappast bättre mottagning av det
    Sämst är mottagningen, mobiltelefonen med Telia abonnemang har bättre mottagning och hastighet.

  16. Mycket oseriöst företag. Omöjliga att nå via telefon och när man kommer fram efter minst väntat 20 minuter är de otrevliga och okunniga.
    Tog abonnemang utan bindningstid men när jag säger upp det eftersom de helt stängt av min uppkoppling och vägrat koppla på mig igen så är det plötsligt 2 månaders bindningstid.
    Fungerade i 1,5 månader sedan stängdes det av och trots flera samtal till dem så får de inte igång det igen och bryr sig ärligt talat inte. Bestred därför fakturan eftersom de inte levererar den tjänst jag betalat för. Då skriker kundtjänst att han avslår min bestridan och är mycket otrevlig
    Kan bara varna alla för att ta ett abonnemang hos detta bluffföretag.

  17. Usel hastighet trots ca 3 km till Hörby masten. Hastighet varierar från 0.03 till max 3. Uselt. Svaret som ges ifrån kundtjänst efter 30 min kötid är:. – det är för många kunder på masten”.
    Ja ok men varför tar man in för många kunder då?
    Kundtjänst är även stängt på helger…odugligt…

  18. har varit kund nu ett tag å jag har aldrig upplevt ett dåligare wifi. tar flera timmae innan man får det och funka å när det väl funkar så går de segt. kommer defenetivt inte rekomendera detta företag till någon!!!!

  19. Sa upp avtalet med hänvisning till ångerrätten. Ringde supporten 0830, det var klart två minuter senare.

    Dom var vänliga och hjälpsamma. Och sa upp avtalet direkt när jag förklarade att deras ”bredband” inte räckte till för att streama HD TV, som var min avsikt.

    Det varierade fruktansvärt i hastighet, trots 4/5 pinnar på routern. Och så ska det ju inte vara enligt deras egen beskrivning.

    Bytte till Tele2s unlimited. Fri surf på både mobil och bredband på 499 👍

  20. Jag har tidigare varit net1 kund och var nöjd på den tiden. Jag var resemontör och reste land och rike och då var Net1 klart bäst i bilen. Nu i våras täcknade jag igen net1 som privat person. Denna gång inte lika nöjd. Net1 måste ha filter eller något typ av traffic shaping. Visa sajter går knappt att besöka och 40 till 200ms ping medan andra sajter som exempel youtube fungerar bra på lägsta upplösningen på 240p . Glöm allt som heter streaming som netfix och andra tjäntster med Net1. Har ni en Hd-tv över 10″ så sälj den innan nu täcknar denna tjänst och försök att hitta någon liten tv under 10″ så blir det lättare få flyt i streamingen. Denna tjänst är anpassad för föräldrar som är oroliga över sina barns skärmtid då det finns utrymme för lek och bus mellan laddningarna av sidorna. Bredbandskollen ligger på 2.1 till 2,4 ner och över 5 upp. Verkar finnas en regel på shapingen mot bredbandskollen. Samma resultat 03.00 på morgonen som på dagen och kvällen. Så vart ligger belastningen? Faktum är nu att jag inte når företaget nu som många andra här men det var lätt att bli kund. Saknar gamla Ice-tiden de hjälpte till med problem. Vad hände net1? Man kan inte bedriva företag och dölja faktum. Svara oss !! Fel är tillför att avhjälpas och inte döljas

  21. Bra service när jag utnyttjade min ångerrätt.
    Kort telefonkö och trevligt bemötande.
    Tyvärr var täckning inte tillräcklig där jag bor för att få bra fart i överföring.
    Den fasta ADSL för vara kvar så länge.

  22. Har läst andras recensioner om Net 1 och håller med till viss del, har i princip 99 % av tiden 2 ”pluppar” på modemet, o funkar sisådär, dock går det att streama serier och filmer från bbb relativt bra,. tur e väl att vi har det på landet annars skulle man inte orka med den långsamma uppkoplingen, och som många andra har kommenterat långa väntetider på kundtjänst, och kanske inte den mest kompetenta personal.

  23. Har haft net1 sedan 2007 och det har funkat bra för mig. Jag har haft bredbandsnätets fiber i lägenheten men net1 funka lika bra för mig.

  24. Mitt första möte med Net1 var att hitta en ersättare tll min tidigare bredbandsleverantör som inte kan leverera tjänsten bredband och telefon efter nyår.
    Net1 verkarar vara det rätta, jag har kanske tur som kan se sändarmasten 3 km bort.Signalstyrkan är max. Casta långfilmer inga problem skriva ut trådlöst no problem från mobil eller dator.Telefon perfekt där det varit problem vi Cu-nätet där ljudet ibland helt försvunnit.
    Jag är helt nöjd hittills.

  25. VARNING!!!
    Sämsta skit någonsin!!! Inget fungerar som det ska. Ingen som svarar på varken mail eller telefon!! Usch!! Går inte att ta sig ur när man väl signerat upp sig!!!

  26. Dålig hastighet kom inte i närheten av utlovad hastighet. Dålig täckning fast på deras karta visade det bra. När jag hörde av mig till dem sa de bara att jag skulle köpa en antenn som var svin dyr. Då jämförde jag med en granne som hade lika stor antenn på sitt modem. Både hastighet och täckningen var som dag och natt mot mitt……

  27. Ja vad skall man säga. Funkar som ett dåligt ADSL under dagtid för att gå ner på i princip noll på kvällar och helger. Detta trots att jag har god mottaging och extern antenn på hustaket. Ett nödinternet som inte klarar ett Youtube klipp på kvällar och helger. GLÖM streamad film. Snart får vi fiber tack och lov.

  28. Efter att vi fick 4G började helvetet. Trots riktantenn så får jag ständigt veta att det tar för lång tid så någon koppling kan ej ske! Har tyvärr inget alternativ då alla andra inte har någon täckning alls. Telefonin är ofta dålig med störningar så det är omöjligt att föra samtal. Har försökt hitta support men ingen mening när telefonen när som helst slutar fungera ok.

  29. Köpte abonnemang på Elgiganten 99 kr/mån (10GB) 10 januari 2018 . Men herregud vad segt fast mobilmasten står 155 meter bort !!!
    Känns som året 1998 …

  30. Fungerar jättebra, trevlig personal, har haft denna leverantör i 8 år och det har inte varit några problem. bara plus från mig!

  31. Bra när det funkar. Sämre när det strular. Har varit i kontakt med deras nundtjänst som är slarvigare än mig själv.

    Snart ryker de fem abb jag har.

  32. Ja, vad kan man säga? Dålig kvalitet på linan, och kan omöjligt streama med max 2 mb. Har 4 streck på routern, men ändå så dåligt. Telefonin är en katastrof! Den som ringer upp har bra kvalitet, men jag hör inte dem. Måste vandra omkring för att hitta nån bra plats. Ju närmare routern desto sämre..märkligt. Support har inget svar på varför. Men betelt tar dom för en tjänst som inte fungerar. Det är magstarkt.Men har inget allternativ. Bara bita i det sura äpplet. Närmsta mast är 9 km bort och bakom ett berg.Vanlig mobil når inte hit över huvud taget,tyvärr. Ingen förbättring inom överskådlig tid är att vänta.

  33. VARNING!
    De är värdelösa skojare!
    Flyttar man fortsätter de att skicka faktura till ens gamla adress. När de då av lättförklarliga skäl inte får betalt skickar de vidare till inkasso. De har skrivit till mig ”att de kan ha skickat fakturan till feladress” och jag har påpekat detta för deras kundtjänst flera gånger. De fortsätter trots detta skicka till fel adress (iaf inte rätt) och därefter(?) till inkasso. Skojare som sagt. Tjänsten kan dessutom vara lite svajig.

  34. VARNING!
    De är värdelösa skojare!
    Flyttar man fortsätter de att skicka faktura till ens gamla adress. När de då av lättförklarliga skäl inte får betalt skickar de vidare till inkasso. De har skrivit till mig ”att de kan ha skickat fakturan till fel adress” och jag har påpekat detta för deras kundtjänst flera gånger. De fortsätter trots detta skicka till fel adress (iaf inte rätt) och därefter(?) till inkasso. Skojare som sagt. Tjänsten kan dessutom vara lite svajig. Behöver knappast sägas att deras kundtjänst är under all kritik, kan ta flera veckor att svara på mail. Flera handläggare till synes helt utan kommunikation med varandra.


Är du eller har du varit kund hos Net1? Berätta för andra hur du upplevde företaget.